زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی كلاوس دیبیاوسی

بیوگرافی كلاوس دیبیاوسی

در بسیاری از خانواده‌های ایتالیایی، حضور چند قهرمان در یك خانواده، امری عادی است

به همین دلیل در رشته‌های مختلفی چون شمشیربازی، ورزشهای آبی، فوتبال و... ورزشكاران فراوانی را مشاهده می‌كنیم كه راه پدر خود را ادامه داده‌اند و در بسیاری از موارد، از آنها پیش افتاده‌اند. نمونه‌ای از این ورزشكاران كلاوس دیبیاوسی می‌باشد. او در 6 اكتبر 1947 در شهر زولباد هال اتریش متولد شد. پدرش كارلو در جوانی به ورزش شیرجه می‌پرداخت و طی سالهای 1933 تا 1936 قهرمان شیرجه ایتالیا بود. كارلو حتی سابقه حضور در مسابقات المپیك را نیز دارا بود و در المپیك برلین (1936) عنوان دهم شیرجه از سكّو را به دست آورده بود. كارلو از كودكی به آموزش كلاوس پرداخت و چندی بعد كه خانواده دیبیاوسی به ایتالیا بازگشتند، او به شكلی جدّی‌تر این تمرینات را ادامه داد. به طوری كه كلاوس به قهرمان شیرجه ایتالیا بدل شد و برای نخستین بار در المپیك 1964 افتخار حضور در بازی‌ها را به دست آورد. او در این بازی‌ها مدال نقره شیرجه از سكوی 10 متری را كسب كرد.

Montreal 1976: quando Klaus Dibiasi raggiunse la perfezione! - Eurosport

چهار سال بعد، مقام او یك پلّه  ترقی كرد و كلاوس علاوه بر طلای شیرجه از سكّو، برنده مدال نقره شیرجه از تخته فنری نیز شد. دیبیاوسی از آن پس روز به روز نتایج خود را بهبود بخشید. ابتدا برنده دو طلای شیرجه در مسابقات دانشجویان 1970 (تورین) شد و آن‌گاه در المپیك 1972 مونیخ از عنوان خود در شیرجه از سكو دفاع كرد. او در مسابقات جهانی 1973 (بلگراد) و 1975 (كالی) نیز خوش درخشید و در شیرجه از سكّو طلا گرفت و در شیرجه از تخته فنری به مدال نقره قناعت كرد. آخرین افتخار دیبیاوسی در المپیك مونترآل (1976) به دست آمد جایی كه او در شیرجه از سكّو باز هم قهرمان شد. به این ترتیب او تنها قهرمانی است كه در شیرجه از سكو برنده چهار مدال المپیكی شده است. وی همچنین نخستین قهرمان ایتالیایی بود كه در المپیك، مدال طلای شیرجه را به خود اختصاص داد. كلاوس دیبیاوسی بعدها مربی تیم ملّی ایتالیایی شد.‏

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی كلاوس دیبیاوسی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی كلاوس دیبیاوسی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.