زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی فرانسیس آدونیجاه لین

بیوگرافی فرانسیس آدونیجاه لین

فرانسیس آدونیجاه لین یکی از اولین گروه ورزشکارانی بود که به نمایندگی از ایالات متحده در بازیهای المپیک حضور یافت. 

مهدی زارعی- فرانسیس لین متولد 23 سپتامبر 1874 در شیکاگو واقع در ایلینویز ایالات متحده بود. او در بازیهای المپیک 1896 او در روز 6 آوریل با رکورد 12.2 ثانیه در گروه خود اول شد و راهی فینال گردید.

در رقابت فینال که روز 10 آوریل برگزار شد، شش دونده فینالی جذاب و تاریخی برگزار کردند. در این مسابقه تامس بورک از ایالات متحده موفق شد زمان 12 ثانیه را بر جای نهاده و اولین قهرمان و رکورددار بازیهای المپیک در دوی 100 متر لقب گیرد. فریتز هافمن از آلمان هم موفق شد با ثبت زمان 12.2 ثانیه عنوان دومی رقابت ها را به خود اختصاص دهد.

اما برای کسب مقام سومی مسابقه رقابت شدیدی بین سه دونده بود؛ آلیوش ژوکولیی از مجارستان، فرانسیس لین و آلکساندروس چالکوکوندیلیس یونانی. هر سه دونده در پایان زمان 12.6 ثانیه را برجای نهادند که در این امر فقدان وسایل پیشرفته ای چون فوتوفینیش تاثیرگذار بود. سرانجام داوران دو دونده آمریکایی و مجار را مشترکا به عنوان نفر سوم رقابت اعلام کردند و دونده یونانی عنوان پنجم را از آن خود ساخت. دیگر دونده این رقابت تامس کرتیس آمریکایی بود که دیسکالیفه شد و از لیست دوندگان فینال خارج گردید.

Olympedia – Frank Lane

لازم به ذکر است که در آن المپیک تنها به دو نفر برتر مدال داده می شد و مدالی به دو دونده صاحب عنوان سوم اعطا نشد اما در لیست کمیته بین المللی المپیک لین و دونده مجار به عنوان دو برنده مدال برنز این مسابقه ثبت شده اند.

یک سال بعد از المپیک لین از دانشگاه پرینستون فارغ التحصیل شد و راهی دانشگاه واشینگتون در سن لویی شد تا در پزشکی تحصیل کند. وی بعدها رئیس دپارتمان پزشکی دانشگاه راش شد. این دونده 170 سانتی متری آمریکایی در روز 17 فوریه 1927 در شیکاگو از دنیا رفت.

نظر خود را درباره «بیوگرافی فرانسیس آدونیجاه لین» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی فرانسیس آدونیجاه لین فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.