زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی ریچارد شلدون

بیوگرافی ریچارد شلدون

یکی از مسابقات جالب المپیک مربوط به پرتاب وزنه سال 1900 است که دو مدعی قهرمانی در فینال شرکت نکردند!

مهدی زارعی- ریچارد شلدون(متولد 9 جولای 1878 ) یکی از نمایندکان ایالات متحده بود که در بازی های المپیک پاریس به نمایندگی از کشور خود در رقابت ها حضور یافت و موفق شد طلای پرتاب وزنه را از آن خود سازد. وی در دور مقدماتی که با حضور 11 پرتابگر در روز 14 جولای برگزار شد با رکورد 13.80 متر موفق شد به مرحله نهایی صعود کند. 5 ورزشکار از این مرحله به فینال می رسیدند و رکوردهای مرحله مقدماتی نیز در دور نهایی محاسبه می شد. به این ترتیب قبل از شروع فینال، شلدون صدرنشین این رقابت بود و در آستانه کسب مدال طلا.

Richard Sheldon (athlete) - Wikipedia

او در فینال با پرتاب 14.10 متر رکورد خود را بهبود بخشید و بالاتر از جوسیا مک کراکن( رکورد 12.85 متر) و روبرت گرت( رکورد 12.37 متر) قهرمان المپیک شد. از نکات قابل ذکر این بود که روز 15 جولای یکشنبه بود و مک کراکن و گرت حاضر نشدند در این روز مسابقه بدهند زیرا یکشنبه را روز عبادت می دانستند. اما آنها با رکوردهای مرحله مقدماتی خود موفق شدند مدالهای نقره و برنز را از آن خود سازند.

 شلدون همچنین در رقابت پرتاب دیسک نیز حضور یافت. مرحله مقدماتی این مسابقه نیز در رووز 14 جولای برگزار شد و از بین 16 پرتاب کننده، 5 نفر راهی دور نهایی شدند. شلدون با پرتاب 34.10 متر بعد از رودلف بوئر مجار( 36.04 متر) و فرانتیسک یاندا بوک( لهستان- 35.04) راهی فینال شد. در فینال این مسابقه دیگر هیچ یک از ورزشکاران از رقابت کردن خودداری ننمودند اما تغییری در رده بندی آنها ایجاد نشد و شلدون که این بار به رکورد 34.60 رسیده بود بعد از رقبای خود عنوان سوم را به دست آورده و مدال برنز بازی ها را از آن خود کرد. وی در روز 23 ژانویه 1935 از دنیا رفت.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی ریچارد شلدون» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی ریچارد شلدون فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.