زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی راشله هاوكز 

بیوگرافی راشله هاوكز 

اولین باری كه راشله هاوكز پیراهن تیم ملّی هاكی روی چمن استرالیا را به تن كرد، در سال 1985 و زمانی بود كه هاوكز 18 ساله بود.

 پس از آن، پیراهن زرد رنگ هاكی استرالیا از تن این هافبك تأثیرگذار در نیامد و روزهایی خوش برای هاوكز و استرالیا آغاز شد. راشله كه در سوم می 1967 در شهر آلبانی استرالیا متولد شده بود، در سال 1987 با تیم كشورش در مسابقات جهانی آمستل وین  برنده مدال نقره جهان شد. یك سال بعد در زمان حضور در المپیك سئول رسید و استرالیایی‌ها پس از دیداری نفس‌گیر در نیمه نهایی و پیروزی (3ـ2) در برابر هلند، دیدار فینال را مقابل كره جنوبی برگزار كردند.

 با وجود این كه كره از امتیاز میزبانی سود می‌برد، این استرالیا بود كه (2ـ0) پیروز شد و طلای مسابقات المپیك را به خود اختصاص داد. یك سال بعد مسابقات جهانی در فرانكفورت برگزار شد و استرالیایی‌ها بار دیگر به عنوان نایب قهرمانی بسنده كردند. آنها در مسابقات جهانی 1991 برلین طعم قهرمانی را چشیدند و به این ترتیب آماد‌ه‌تر و پر روحیه‌تر از همیشه پای به المپیك بارسلونا نهادند. امّا ناباورانه در برابر اسپانیایی میزبان با یك گل مغلوب شده و از دور مسابقات كنار رفتند. به نظر می‌رسید كه این شكست، تنها یك اتفاق بوده است. زیرا استرالیایی‌ها هم در مسابقات جهانی آمستردام (1993) و هم در رقابت‌های جهانی ماردل پلاتا (1995) قهرمان شدند. حالا دیگر هاوكز كاپیتان این تیم پرافتخار بود و در شرایطی با این تیم پای به المپیك آتلانتا (1996) نهاد كه آنها مدّت‌ها بود كه طعم شكست را نچشیده بودند.

Cuthbert's and Rolton's posthumous Australia Day awards praised by AOC  President Coates

 آنها در حالی دیدار فینال را در برابر كره جنوبی برگزار كردند كه 38 بازی پیاپی بود كه شكست نخورده بودند. دیدار استرالیا و كره مسابقه‌ای تكراری در این المپیك بود. زیرا آنها از یك گروه به فینال صعود كرده بودند و در دور گروهی مسابقه آنها با نتیجه (3ـ2) پایان یافته بود. این بار استرالیا مقتدرانه ظاهر شد و با پیروزی (3ـ1) هم روند شكست‌ناپذیری خود را حفظ كرد و هم فاتح المپیك شد

 هاوكز و استرالیا در مسابقات جهانی 1997 برلین و 1999 بریزبین هم قهرمان شدند تا در اوج افتخار آماده برگزاری المپیك در كشور خود شوند. المپیك 2000 در سیدنی برگزار می‌شد و این بهترین فرصت برای هاوكز بود تا پیش روی هموطنان خود با قهرمانی از هاكی كناره‌گیری كند.

او در روز آغازین، افتخاری بزرگ كسب كرد و مسؤول قرائت سوگند ورزشكاران شد. سوگندی كه همواره توسط یكی از بزرگان ورزش كشور میزبان به نمایندگی از سایرین خوانده شده و در آن، سوگند برگزاری مسابقات به صورت جوانمردانه یاد می‌شود. این بزرگ‌ترین پاداش برای راشله بود. ورزشكاری كه علاوه بر افتخارات ذكرشده، در جام جهانی سیدنی (1990) برنده نقره و در جامهای جهانی دوبلین (1994) و اوترخت Utrecht (1998) نیز طلا گرفته بود و همچنین با هاكی استرالیا قهرمان مسابقات كشورهای مشترك‌المنافع در كوالالامپور (1998) نیز شده بود. امّا المپیك به بدترین شكل ممكن برای هاكی استرالیا آغاز شد. یك شكست (1ـ2) از بریتانیا و تساوی (1ـ1) با اسپانیا، استرالیا را تا آستانه حذف از مسابقات پیش برد. امّا به ناگاه پیروزی‌های متوالی این تیم آغاز شد واین تیم 6 پیروزی پیاپی كسب كرد. كانگوروها در این شش مسابقه 72 گل زدند و تنها 3 گل خوردند و به این ترتیب بار دیگر قهرمان المپیك شدند. هاوكز نیز با 279 بازی ملّی به كار خود خاتمه داد! او تنها زنی است كه برنده سه مدال هاكی در المپیك شده است. آن هم از مرغوب‌ترین جنس ممكن! علاوه بر آن، تنها قهرمان هاكی است كه در دوره‌ای 12 ساله برنده مدال هاكی در المپیك شده است. نمونه‌ای بارز از استقامت و پایداری...‏

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی راشله هاوكز » در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی راشله هاوكز  فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.