زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیوگرافی دیوید جک

بیوگرافی دیوید جک

در تاریخ مسابقات فوتبال نام دیوید بون نایتینگال‌ جک به دو دلیل جاودانه مانده است. دو اتفاقی كه تنها یک بار ممكن بود رخ دهد و مسلماً دیگر تكرار نخواهد شد!
نام و نام خانوادگی دیوید بون نایتینگال‌ جک (David Bone Nightingale Jack)
تاریخ تولد 3 آوریل 1898
محل تولد بولتون - لانکاشایر - انگلستان
تاریخ فوت 10 سپتامبر 1958
محل فوت لندن - انگلستان
حرفه بازیکن فوتبال
پست فوروارد

اطلاعات جدول از en.wikipedia.org

درباره دیوید جک

دیوید بون نایتینگال‌ جک (David Bone Nightingale Jack) در سوم آوریل 1898 متولد شد. پدرش باب جک فوتبالیست بود و برادران دیوید (رولو و دانلو) نیز به فوتبال روی آوردند. دوران حرفه‌ای فوتبال جک در سال 1919 و با بازی در باشگاه پلی موث آوگیل آغاز شد. دیوید طی یک فصل حضور در این تیم 49 بار به میدان رفت و 15 گل به ثمر رساند. یک سال بعد، او به زادگاه خود بازگشت تا برای بولتون بازی كند. مبلغ انتقال جک 3500 پوند بود. او در این تیم در كنار جو اسمیت زوجی رؤیایی تشكیل دادند كه طی هشت سال، بیش از 300 گل به ثمر رساندند.

افتخارات دیوید جک

اسب‌های یورتمه رونده (لقب بولتون) در سال 1923 به فینال جام حذفی رسیدند. فینالی متفاوت از تمامی فینال‌های گذشته. زیرا قرار بود كه استادیوم امپراتوری (ومبلی)  در این دیدار افتتاح شود. به این ترتیب، انبوهی از تماشاگران در هوای دل‌انگیز یک روز بهاری به سوی ومبلی هجوم آورند. حدود 300 هزار نفر خواهان دیدین این مسابقه بودند و نتیجه آن شد كه بسیاری موفق به حضور در استادیوم نشدند. تماشاگران تا كنار خط پیش آمدند و مسابقه با تأخیر برگزار شد. اما آن چه لحظاتی بعد رخ داد، نام دیوید جک را در تاریخ ومبلی جاودان ساخت. او نخستین بازیكنی بود كه در ومبلی موفق به گلزنی شد. بولتون در پایان (2ـ0)  پیروز شد و نخستین افتخار خود را كسب نمود.

دیوید جک در سوم مارس 1924 نیز افتخار حضور در تیم ملی انگلستان را به دست آورد؛ مسابقه‌‌ای كه با شكست انگلستان در برابر ولز همراه شد. او بعدها طی هشت سال، هشت بار افتخار حضور در تیم ملی را به دست آورد. در این مسابقات،‌ سه گل توسط دیوید جک به ثمر رسید.

طی این سال‌ها، موفقیت‌های دیوید ادامه یافت. او در فینال جام حذفی فصل 26ـ1925 تنها گل مسابقه را وارد دروازه منچسترسیتی كرد. دیوید طی هشت فصل پنج‌ بار عنوان بهترین گلزن لیگ را به دست آورد و در 225 مسابقه 144 گل به ثمر رساند.

در سال 1928 بولتون با مشكلات اقتصادی فراوان روبه‌رو شد. به این ترتیب، مجبور به فروش ستارگان خود شد و كاندیدای اول ترانسفر،‌ دیوید جک بود. هربرت‌ چاپمن مرد همه كاره آرسنال برای استخدام جک اقدام به روشی حیرت‌انگیز نمود. او در یک كافه با نماینده بولتون قرار گذاشت. چاپمن در طول مدت بحث جدل و چانه زدن از هر گونه آشامیدنی الکلی خودداری كرد. اما نماینده بولتون لحظه به لحظه بیش از قبل، هوشیاری خود را از دست داد. این گونه بود كه چانه زدن‌ها خاتمه یافت و چاپمن با قراردادی 10890 پوندی، جک را به خدمت گرفت. قیمتی كه تقریباً دو برابر ركورد قبلی نقل و انتقالات بود و به این ترتیب نام جک یک بار دیگر در تاریخ جاودانه شد؛ اولین بازیكنی كه قیمتی بیش از 10 هزار پوند داشت!

بازنشستگی، مربیگری و پایان زندگی دیوید جک

خرید جدید آرسنال،‌ جایگزین كاپیتان چارلی بوچان شده بود. جک اولین مسابقه خود را برای توپچی‌های در 20 اكتبر 1928 انجام داد، دیداری كه در هایبری مقابل نیوكاسل برگزار شد. دیوید جک همچون دوران حضور خود در بولتون، جلوتر از هافبک‌ها و پشت مهاجمین بازی می‌كرد و طبیعی بود كه كمتر از مهاجم نوک، جک سمبرت، موفق به گلزنی شود. با این حال، او هر هفته گل‌های با اهمیتی به ثمر می‌رساند. از جمله در نیمه‌نهایی فصل 30ـ29 كه سبب پیروزی آرسنال مقابل هال‌سیتی شد و توپچی‌ها در فینال با دو گل هادرسفیلدتاون را شكست دادند تا دوید جک اولین بازیكنی لقب گیرد كه در ومبلی با دو تیم مختلف، قهرمان جام حذفی شده است. اوج كار مرد 10 هزار پوندی آرسنال در فصل 31ـ30 بود كه دیوید با 34 گل زده، به عامل تأثیرگذار در نخستین قهرمانی توپچی‌ها در لیگ بدل شد. جک در فصل‌های 33ـ32 و 34ـ33 نیز دو قهرمانی دیگر در لیگ به دست آورد. گذشت زمان جک را به پایان دوران ورزشی‌اش نزدیک كرده بود. حضور بازیكنی جدید با عنوان زی بودن سبب شد كه جک تنها 14 مسابقه را در فصل 34ـ33 به میدان رود در ماه می 1934 و به دنبال سومین فتح لیگ، جک از فوتبال كناره‌گیری كرد. او برای آرسنال در 208 مسابقه شركت كرد و 124 بار گلزنی كرد. به این ترتیب، او تا آن زمان، بهترین گلزن تاریخ باشگاه آرسنال محسوب می‌شد.

پس از بازنشستگی، روزهای مربیگری جک آغاز شد. او از می 1934 تا آگوست 1940 سرمربی ساوث‌ اند یونایتد بود. از نوامبر 1944 تا آوریل 1952 هم به عنوان سرمربی میدلزبورد فعالیت کرد و سرانجام روز دهم سپتامبر 1958 از دنیا رفت.

نظر خود را درباره «بیوگرافی دیوید جک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی دیوید جک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.