زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی دیوید آلبریتون

بیوگرافی دیوید آلبریتون

دیوید آلبریتون به دلیل دیرپایی خود در رقابت های پرش ارتفاع نام خود را در ورزش دنیا ماندگار کرد.

متولد 13 آوریل 1913 در دانویل ایالات متحده. وی زمانی که دانشجوی سال دوم دانشگاه اوهایو بود موفق شد در پرش ارتفاع عنوان قهرمانی رقابت های دوومیدانی کالج های آمریکا را از آن خود کند. در همان سال او این فرصت را یافت که در رقابت های پرش ارتفاع المپیک 1936 شرکت کند.

در مسابقات المپیک برلین آلبریتون و کورنلیوس جانسون هر دو  در مرحله مقدماتی رکورد 1.85 متر را برجای نهادند و بدل به اولین سایهانی شدند که این مقدار پریده اند. به جز این دو پرنده 21 ورزشکار دیگر نیز به رکورد 1.85 رسیدند و همگی راهی فینال شدند. در فینال اما رقابت این دو به همراه دیگر آمریکایی دلوس تربر به اوج رسید.

تا مانع 1.97 هر سه پا به پای هم آمدند اما در این مانع آلبریتون پس از یک بار خطا موفق به عبور از مانع شد. در مانع دوم هم آلبریتون و تربر پس از خطای در پرش اول موفق شدند این مانع را از پیش رو بردارند اما هر دو در برابر مانع 2.03 متر تسلیم شدند و کورتلیوس جانسون با عبور از این مانع هم رکورد المپیک را شکست و هم قهرمان المپیک شد. آلبریتون هم عنوان دوم مسابقات را از آن خود ساخت.

او پس از المپیک دو بار در سالهای 1937 و 1938 قهرمان مسابقات دانشگاههای آمریکا شد . در رقابت های دوومیدانی آماتور امریکا هم موفق شد عنوان قهرمانی را در 1937، 1946 و 1947 کسب کند. وی همچنین در سالهای 1938، 1945 و 1950 قهرمان این ماده در رقابت های سالنی آمریکا شد. جنگ جهانی دوم مانع از برگزاری دو المپیک 1940 و 1944 شد و آلبریتون و هم نسلان وی فرصت حضور مجدد در المپیک را از دست دادند. وی در 14 می 1994 از دنیا رفت.

نظر خود را درباره «بیوگرافی دیوید آلبریتون» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی دیوید آلبریتون فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.