زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی جیووانی فراری

بیوگرافی جیووانی فراری

جیووانی فراری با هشت قهرمانی در اسكودتو از رکوردداران فوتبال ایتالیا به شمار می آید.
نام و نام خانوادگی جیووانی فراری (Giovanni Ferrari)
تاریخ تولد ششم دسامبر 1907
محل تولد آلساندریا - ایتالیا
تاریخ فوت دوم دسامبر 1982
محل فوت میلان- ایتالیا
حرفه فوتبالیست، مربی فوتبال
پست هافبک

 

جیووانی فراری (Giovanni Ferrari) گل‌زن بزرگ تیم‌ملی فوتبال ایتالیا در دهه 30 میلادی، در ششم دسامبر 1907 در شهر آلساندریا متولد شد. فراری از مردانی بود که با آتزوری (تیم ملی ایتالیا) تمام افتخارات ممکن را در دهه سی به دست آورد. هافبک تهاجمی 172 سانتی‌متری ایتالیا کار را با تیم زادگاه خود، یعنی آلساندریا، آغاز کرد و از 1923 به مدت هفت سال در این تیم درخشید. در طول این سال‌ها او فقط فصل 26-25 را به صورت قرضی در ناپولی سپری کرد. پس از آن راهی یوونتوس شد و نخستین قهرمانی های خود در سری آ را با این تیم جشن گرفت. فراری با یوونتوس طی سال‌های 1931 تا 1935 پنج سال متوالی قهرمان ایتالیا شد.

در سال 1930 او برای نخستین بار برای تیم ملی به میدان رفت و طی یک دهه از مردان تأثیرگذار تیمی شد که اولین عنوان دهه سی خود را با نایب قهرمانی مسابقات اروپای مرکزی در 1932 آغاز کرد و آن گاه نوبت درخشش در جام جهانی رسید. او با تیم ملی ایتالیا در جام‌های جهانی 1934 و 1938 قهرمان شد و در این بین، در سال 1935 عنوان قهرمانی مسابقات اروپای مرکزی را نیز به دست آورد.

در همین سال راهی اینتر شد و دورانی پنج ساله را در این تیم آغاز کرد. او در مجموع در سری آ، 108 بار برای اینترمیلان به میدان رفت و 24 گل به ثمر رساند. بولونیا و یوونتوس آخرین تیمهایی بودند که فراری در آن‌ها به میدان رفت و سرانجام در سال 1942 از فوتبال کناره گرفت.

فراری به همراه چیرو فرارا، ویرجیلیو روزتا و جوزپه فورینو اولین بازیكنانی بودند كه هشت بار در لیگ ایتالیا صاحب عنوان قهرمانی شدند. فراری پنج قهرمانی را با یوونتوس، دو قهرمانی را با اینتر و یك عنوان را با بولونیا به دست آورد.

پس از پایان دوران بازیگری، جیووانی به مربیگری روی آورد و طی سال‌های 1945 تا 1951 در تیم‌های برشیا، نوشاتل سوییس، پراتو و پادووا به مربیگری پرداخت. هر چند او در این تیم‌ها صاحب افتخاری نشد اما به شکلی ناگهانی در سال 1958 به مربیگری تیم ملی ایتالیا انتخاب شد. او یک سال مربی آتزوری بود و آن گاه در سال 1960 مجددا سرمربی ایتالیا شد. فراری در جام جهانی 1962 در کنار پائولو ماتزا دو سرمربی ایتالیا بودند. با این حال، آتزوری با ترکیب دو مربی نیز نتیجه نگرفت و از جام کنار رفت و پس از آن نیز فراری هرگز در تیمی مربیگری نکرد.

جیووانی فراری در دوم دسامبر 1982 در میلان از دنیا رفت.

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی جیووانی فراری» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی جیووانی فراری فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.