زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیوگرافی جونیچی ایناموتو

بیوگرافی جونیچی ایناموتو

در سال 2002 تیم ملی ژاپن برای دومین بار در مرحله نهایی جام جهانی به میدان رفت. این تیم برای نخستین بار در همین مسابقات بود كه از گروه خود به مرحله بعد صعود كرد

مهدی زارعی- تیم ملی ژاپن بخش بزرگی از موفقیت‌های خود را مدیون یكی از هافبك‌های آماده خود بود:

«جونیچی ایناموتو» متولد 18 سپتامبر 1979 هافبک تاثیرگذار ترکیه و رن فرانسه را به تن کرد. ایناموتو درباره آن جام می‌گوید:

 

آن رقابت‌ها نخستین جام جهانی من بود و همچنین اولین جام جهانی با دو میزبان مشترك. بنابراین همه چیز برای من تازگی داشت. اطرافیانم همگی به هم ریخته بودند امّا من توانستم آرامش خود را حفظ كنم. تلاش كردم كه بیش از حد هیجان‌زده نشوم. من معتقدم كه همین آرامش من كمك كرد تا با تیم ملی از گروه خود به دور دوم صعود كنیم. در راه این صعود، موفق شدم كه دو گل ژاپن را به ثمر برسانم.

 

یكی از این گل‌ها، گل پیروزی‌بخش ژاپن در برابر روسیه بود كه سبب شد در پایان بازی به عنوان بهترین بازیكن میدان نیز انتخاب شود. او می‌گوید:

 

گلی كه در بازی مقابل روسیه زدم باعث شد كه اولین سه امتیاز ژاپن در تاریخ بازی‌های جام‌جهانی كسب شود. بنابراین خاطره‌انگیزترین مسابقه جام‌جهانی برای من، دیدار با روسیه است.

 

در آن روزها ایناموتو یكی از چند فوتبالیست ژاپنی بود كه در اروپا لژیونر بودند. آن‌ها به همقطاران خود در فوتبال ژاپن نشان داده بودند كه می‌توانند در بهترین‌ لیگ‌های دنیا بازی كنند.

 

فقط من نبودم كه در اروپا بازی می‌كردم. هیده توشی ناكاتا. كازویوشی میورا و چند بازیكن دیگر نیز چنین تجربه‌ای داشتند. آنها نمادی از كیفیت فوتبالیست‌های ژاپنی بودند و راهی را گشودند كه در سالهای آتی، بازیكنان زیادی از ژاپن، در آن قدم نهادند. كیفیت بازی تیم ملی ژاپن سبب شد كه دنیای فوتبال، حساب ویژه‌ای روی ژاپن باز كند.

 

ایناموتو اولین بار در لیگ برتر انگلستان برای خود نامی دست و پا كرد و در تیم‌های آرسنال، فولهام و وست برومویچ به میدان رفت.

این هافبك با پیراهن فولهام، به یاد ماندنی‌ترین گل خود را در انگلستان به ثمر رساند. گلی كه در نتیجه یك كار تیمی درخشان و در جریان پیروزی (3ـ1) این تیم در خانه منچستریونایتد به ثمر رسید. او می‌گوید:

 

انگلستان نخستین كشور خارجی بود كه در آن توپ زدم. این حقیقت كه پنج سال در این فوتبال توپ زدم، باعث شد اعتماد به نفس بالایی كسب كنم. پس از آن به كشورهای دیگری رفتم. امّا اعتماد به نفسی كه در انگلستان به دست آورده بودم عاملی بود كه خود را با شرایط دیگر كشورها نیز سازگار نمایم.

 

ایناموتو در سال 2000 در نخستین بازی ملّی خود به میدان رفت و تا پایان دوران بازی در این تیم، 83 بار پیراهن ژاپن را به تن كرد. او و هم‌تیمی‌هایش ژاپن را به یكی از شركت‌كنندگان همیشگی‌ جام جهانی بدل ساختند. او می‌گوید:

 

ما علاوه بر جام 2002، در آلمان و آفریقای جنوبی و جام های بعدی آن نیز نیز حاضر بودیم و این نشان می‌دهد كه سطح فوتبال در ژاپن بالا رفته است. این واقعیت كه ما در سه دوره از پنج جام جهانی اخیر، راهی مرحله یك هشتم نهایی شده‌ام، بالا رفتن استاندارد تیم ملی ژاپن را اعیان می‌سازد.

 

ایناموتو پس از جام جهانی 2010 به كشور زادگاه خود و مسابقات «جی لیگ» بازگشت و با تیم كاوازاكی فرونتاله به میدان رفت. او در مقایسه شرایط خود با یك دهه قبل که کشورش را ترک کرد، می‌گوید:

 

ده سال قبل، یكی از جوان‌ترین بازیكنان تیم بودم امّا وقتی كه بازگشتم، دیدم كه مسن‌ترین بازیكن تیم خود هستم. بنابراین احساس می‌كنم به یكی از شخصیت‌ها در داستانهای عامه‌پسند ژاپنی تبدیل شدم. شخصیتی به نام «اوروشیما تارو» كه پس از صد سال به دهكده خود بازمی‌گردد. امّا من تجربیات فراوانی كسب كردم و دوست داشتم از این تجربیات برای كمك به تیم خود استفاده نمایم.

 

با این وجود فصل اول حضور ایناموتو در ژاپن چندان خوشایند نبود و «نائوگی سوما» مربی تیم تنها پس از پنج مسابقه اخراج شد. ایناموتو می گوید:

 

مربی ما تنها یك ماه پس از شروع فصل، تغییر كرد و این تغییر سبب آشفتگی تیم ما شد. تیممان در ابتدای فصل نتایج خوبی كسب نكرد و موجب نارضایتی‌ هوادارانمان شد. امّا با ورود مربی جدید، نمایش تیم روز به روز بهتر شد. مطمئن بودم كه نتایجمان روز به روز بهتر می‌شود.

 

این بازیكن پرافتخار با وجود كسب عناوین و افتخارات گوناگون، هرگز جاه‌طلبی خود را از دست نداد تا جایی كه نخستین هدف خود پس از بازگشت به ژاپن را قهرمانی با تیمش (كاوازاكی فرونتاله) عنوان كرد.

حضور در جام جهانی 2014 برزیل نیز دیگر هدف شخصی او بود که البته به آن نرسید. به این ترتیب او با 82 بازی ملی و 5 گل به کار خود خاتمه داد. در حالی که از این تعداد گل، دو گل او در جام جهانی 2002 به ثمر رسید!

او سال 2022 و در 42 سالگی همچنان به فوتبال ادامه می داد. عجیب هم نیست زیرا آرزوی بزرگ جونیچی همواره این بود:

 

دوست دارم تا هر زمان كه امكان دارد، به فوتبال بازی كردن ادامه دهم.

 

 

 

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی جونیچی ایناموتو» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی جونیچی ایناموتو فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.