زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی جورج رابرتسون

بیوگرافی جورج رابرتسون

جورج رابرتسون بریتانیایی تنها ورزشکار کشور خود بود که همزمان در دوومیدانی و تنیس المپیک شرکت کرد!

مهدی زارعی- در المپیک های ابتدایی ورزشکارانی در بازیهای حضور می یافتند که تخصص آن ها گاه در رشته هایی کاملا متفاوت از یکدیگر بود و به این ترتیب شاهد  حضور ورزشکارانی در بازیهای قدیمی هستیم که به نمایندگی از کشور خود در چند رشته المپیکی حضور یافته اند. از جمله این نفرات جورج استورات رابرتسون است؛ متولد 25 می 1872 و نماینده تنیس و دوومیدانی بریتانیا در المپیک 1896 آتن.

رابرتسون در دانشگاههای وینچستر و نیوکالج آکسفرد تحصیل کرد. در آکسفرد بود که او در سال 1894 موفق شد جوایز مختلفی در رقابت های پرتاب چکش کسب نماید. دو سال بعد او یک آگهی تبلیغاتی در یک لندن دید. بعدها توضیح داد:

 

یونان کلاسیک رشته دانشگاهی بود که مناسب من بود و به همین خاطر تصمیم گرفتم راهی آتن شوم.

 

رابرتسون 11 پوند پرداخت کرد تا راهی آتن شده و بازیهای المپیک را از نزدیک ببیند. در طول این مدت در آرزوی حضور در رقابت های پرتاب چکش بود اما این مسابقه در برنامه بازیها قرار نگرفته بود. به همین خاطر او که علاقه مند بود به هر شکل ممکن در بازیها حضور پیدا کند در رقابت های پرتاب وزنه و دیسک ثبت نام کرد. رابرتسون در پرتاب دیسک با رکورد 25.20 متر عنوان چهارم المپیک را از آن خود ساخت. این در حالی بود که این رکورد بدترین رکوردی است که در تاریخ مسابقات پرتاب دیسک المپیک به جای گذاشته شده است!

George Stuart Robertson: An Englishman at the first modern Olympic games.

اما پس از آن نوبت به حضور وی در تنیس رسید. در بخش انفرادی تنیس، او در دور اول مرحله مقدماتی مقابل کنستانتینوس پاسپاتیس یونانی شکست خورد و از رقابت ها کنار رفت. در این رقابت 13 تنیسور از 6 کشور حضور داشتند و مسابقات دور اول در روز 8 آوریل برگزار شد.

اما در بخش دوبل او در کنار تدی فلاک حضور یافت که از قضا فلاک هم در دوومیدانی برای استرالیا مسابقه داده بود! این دو در مرحله اول استراحت داشتند و به این ترتیب بدون برگزاری هیچ مسابقه ای به نیمه نهایی رسیدند. آنها در نیمه نهایی در برابر تیم دونفره پتروکوکینوس و کوستاگلیس شکست خوردند. این رقبا نیز تیم متشکل از ورزشکاران دو کشور متفاوت بودند؛ دمتریوس پتروکوکینوس یونانی بود و دیونیسیوس کوستاگلیس نماینده مصر! با شکست مقابل نمایندگاه مصر و یونان، برنز رابرتسون و فلاک قطعی شد و این دو بدون برگزاری هیچ مسابقه ای برنده عنوان سوم بازیهای المپیک شدند. هر چند که به مناسبت این مقام به آنها مدالی اعطا نشد!

رابرتسون پس از این بازیها هرگز در المپیک حضور نیافت و در 29 ژانویه 1967 از دنیا رفت.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی جورج رابرتسون» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی جورج رابرتسون فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.