زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی ایلونا الك شاچر

بیوگرافی ایلونا الك شاچر

در مسابقات المپیك برلین (1936)، یك پدیده به مسابقات شمشیربازی معرفی شد.

ایلونا الك ـ كه در 17 می 1907 در مجارستان متولد شده بود، در حالی به نیمه‌نهایی اسلحه فلوره‌ پای نهاد كه دو رقیب قدرتمند را رو در روی خود می‌دید. اولین رقیب وی، هلنه مایر آلمانی بود كه در المپیك 1932 قهرمان شده بود. اما  دختر مجار این رقیب قدرتمند را (5-4) شكست داد و رودرروی الن پریس اتریشی ایستاد كه فاتح المپیك 1928 شده بود! پیروزی (5-3) بر این رقیب، ایلونا را به اولین طلای زندگی خود رساند. یك سال بعد الك یك طلا و یك نقره در مسابقات جهانی كسب كرد و به انتظار مسابقات بعدی نشست اما...

File:Elek Ilona 3.jpg - Wikimedia Commons

جنگ جهانی دوم همه چیز را تعطیل كرد و وقتی المپیك لندن برگزار شد، الك 41 ساله شده بود!! به نظر نمی‌رسید كه او در این سن و سال امیدی برای درخشش داشته باشد اما علیرغم تمامی تغییرات و پیشرفتهایی كه با گذشت زمان در شمشیربازی رخ داده بود، الك به نیمه‌نهایی رسید. او در این مرحله از ماریا سرا آمریكایی (3-0) عقب افتاد ولی 4 امتیاز پیاپی كسب كرد و به فینال رسید. او در فینال كارن لاچمن دانماركی را (4-2) شكست داد و یكی از دو قهرمانی لقب گرفت كه از عنوان خود در المپیك برلین دفاع كرده است. مارگیت الك خواهر او نیز در همین مسابقه به مقام ششم دست یافت.

ILONA ELEK, PRIMO FIORETTO D'ORO UNGHERESE ED ORGOGLIO EBREO – SportHistoria

 چهار سال بعد و در المپیك هلسینكی (1952)، الك باز هم به فینال رسید. در فینال مسابقه او و ایرنه چمبر ایتالیایی (3-3) مساوی شدند و کار به وقت اضافی كشید. اما این بار پیروزی از آن شمشیرباز كهنه‌كار مجار نگشت و وی به نقره بسنده كرد.

Илона Элек — Циклопедия

او تا چهار سال بعد هم در مسابقات شمشیربازی شركت كرد و در مجموع صاحب 6 طلای جهانی (1937-1951، 52، 53، 54 و 55) 4نقره (1937، 48، 51 و 54) و 2 برنز (1955 و 56) گشت. ستاره شمشیربازی مجارستان در 24 جولای 1988 درگذشت.

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی ایلونا الك شاچر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی ایلونا الك شاچر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.