زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی آنخل آمادئو لابرونا

بیوگرافی آنخل آمادئو لابرونا

فوتبال آرژانتین ستاره های فراوانی را به عالم فوتبال معرفی کرده است. مردانی چون آنخل لابرونا.
نام و نام خانوادگی آنخل آمادئو لابرونا (Ángel Amadeo Labruna)
تاریخ تولد

28 سپتامبر 1918

محل تولد بوئنوس آیرس
تاریخ فوت

20 سپتامبر 1983

محل فوت بوئنوس آیرس
حرفه فوتبالیست
پست هافبک مهاجم

 

در تاریخ فوتبال آرژانتین نام لابرونا به عنوان یكی از بزرگ‌ترین اساطیر فوتبال این كشور شناخته می‌شود. نه تنها به خاطر درخشش او به عنوان یك هافبک مهاجم چپ در ریورپلاته و تیم‌ملی آرژانتین، بلكه به جهت پایداری و استقامت او در میادین فوتبال و حضور 29 سال او در سطح اول فوتبال آمریكای جنوبی؛ چیزی شبیه به "استانلی ماتیوس" در فوتبال بریتانیا.

بازی های باشگاهی آنخل آمادئو لابرونا

آنخل آمادئو لابرونا (Ángel Amadeo Labruna) در 28 سپتامبر 1918 متولد شد. او بازی در تیم‌های پایه ریورپلاته را از 12 سالگی آغاز كرد. او در زمان طولانی درخشش خود در ریورپلاته 9 بار فاتح لیگ شد. اولین این عناوین در سال 1941 به دست آمد و در طول دهه 40 و طی سال‌های 1942، 1945 و 1947 افتخارات لابرونا بیشتر و بیشتر شد. اما اوج افتخارات آنخل در دهه پنجاه رقم خورد که ریورپلاته طی سال‌های 1952 تا 1957 پنج بار قهرمانی لیگ را به خود اختصاص داد.

آنخل آمادئو لابرونا در اواخر دهه 40 یكی از پنج بازیكن افسانه‌ای خط حمله ریورپلاته بود كه با گلزنی‌های فراوان ملقب به ماشین (Maquina) شدند. در طول سال‌های بازی در ریورپلاته او موفق شد طی 533 مسابقه، 317 بار دروازه رقبا را باز کند.

File:Angel Labruna 1940.jpg

بازی های ملی آنخل آمادئو لابرونا

آنخل لابرونا چهل ساله بود كه از او برای بازی در تیم ملی آرژانتین در جام جهانی 1958 (سوئد) دعوت به عمل آمد تا وی تعداد بازی‌های ملی خود را به 37 برساند. او در این بازی‌ها 17 گل به ثمر رساند. هر چند جام جهانی 1958 با نتایجی شرم‌آور برای آلبی سلسته (تیم ملی آرژانتین) به پایان رسید و این تیم با شکست (6-1) مقابل چکسلواکی تلخ‌ترین شکست خود را تا آن روز تجربه کرد اما دوران بازی لابرونا در تیم ملی آرژانتین همواره این چنین نبود و آلبی سلسته در سال‌های 1946 و 1955 دو بار قهرمان مسابقات سودآمه ریکانا شد. مسابقاتی که امروزه با نام کوپا آمه ریکا شناخته می شود.

لابرونا در سال 1942 از میادین فوتبال كناره‌گیری كرد در حالی كه سال‌های پایانی فوتبال خود را در پلاتنسه (آرژانتین)، گرین كراس (شیلی) و رامپلا خونیورز (اروگوئه) سپری كرد. او بعدها مربی ریورپلاته شد و این تیم را در سال 1968 قهرمان جام باشگاه‌های آمریكای جنوبی كرد. عنوانی كه دیگر نصیب این تیم نشد.

مهاجم نامدار ریورپلاته و آرژانتین در 19 سپتامبر 1983 دارفانی را وداع گفت. آنخل آمادئو لابرونا در هنگام مرگ 64 سال داشت و علت مرگ او حمله قلبی اعلام شد. هر چند جسم او در گورستان لاچاکاریتا بوئنوس آیرس به خاک سپرده شد، اما او چنان جایگاهی نزد طرفداران تیم خود داشت که هر ساله در روز 28 سپتامبر، هواداران ریور پلاته "روز بین‌المللی طرفداران ریورپلاته" را برای ادای احترام به یکی از بزرگترین چهره‌های این باشگاه جشن می‌گیرند، روزی که لابرونا در آن، متولد شد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی آنخل آمادئو لابرونا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی آنخل آمادئو لابرونا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.