زمان مطالعه: 2 دقیقه
ورزشکاری با سابقه بیست سال حضور در المپیک و پارالمپیک

ورزشکاری با سابقه بیست سال حضور در المپیک و پارالمپیک

بیست سال فاصله زمانی بین اولین و آخرین حضور در بازیهای المپیک. برای ورزشکاری با نتایجی خیلی خاص. انسانی که هرگز در مسابقات جهانی قهرمان رشته خود نبود.

ایلکه ویلوددا متولد 28 مارچ 1969 در لایپزیش واقع در ایالت ساکسونی بود؛ زمانی که هنوز آلمان غربی و شرقی دو کشور جداگانه از هم بودند و او باید برای آلمان شرقی مسابقه می داد. ویلوددا از 1984 کار خود را در پرتاب دیسک در رده های پایه برای آلمان شرقی آغاز کرد و دو سال بعد در رقابتهای جوانان جهان که در آتن برگزار می شد، با پرتاب 64متر و 2 سانتی متر، عنوان قهرمانی جوانان جهان را به دست آورد تا نوید از روزهای خوش آینده بدهد و ظهور یک چهره جدید در پرتاب دیسک زنان آلمان شرقی.

یک سال بعد او وارد رقابتهای رده سنی بزرگسالان شد و در مسابقات جهانی رم( ایتالیا) به رکورد 68 متر و 20 سانتی متر رسید. اما مقامی بهتر از چهارمی به دست نیاورد. با این حال هنوز هم او می توانست در رقابتهای رده های سنی پایه شرکت کند و در 1988 باز هم یک طلای دیگر در مسابقات جوانان به دست آورد. طلای رقابتهای جهانی سادبِری کانادا با رکورد 68 متر و 24 سانتی متر.

اما هنوز دوران اوج او فرا نرسیده بود. طی سالهای 1989 تا 1991 او در 41 مسابقه پشت سر هم قهرمان شد از جمله رقابتهای جام جهانی 1989 در بارسلونا، مسابقات 1990 قهرمانی اروپا در یوگسلاوی و بازیهای گودویل در سیاتل آمریکا.

سرانجام روند بردهای او در مسابقات جهانی 1991 قطع شد و ایلکه در مسابقات جهانی توکیو بعد از تسوِتانکا خریستووا نایب قهرمان شد.

قهرمانی اروپا در مسابقات 1994 هلسینکی و یک قهرمانی دیگر در همان سال در جام جهانی دوومیدانی در لندن و نایب قهرمانی دوباره در مسابقات قهرمانی جهان در مسابقات 1995 گوته بورگ سوئد، افتخارات بعدی ورزشکاری بود که با اتحاد دو آلمان، به نمایندگی از آلمان در رقابتها شرکت می کرد.

سرانجام در المپیک 1996 آتلانتا او با رکورد 69 متر و 66 سانتی متر، بالاتر از تمامی رقبا قهرمان شد و بدون کسب عنوان قهرمانی جهان، صاحب مدال طلای المپیک شد.

چهار سال بعد، رقابتهای المپیک 2000 سیدنی آخرین تورنمنتی بود که ویلوددا در آن شرکت کرد و با عنوان هفتمی المپیک به کار خود خاتمه داد. یازده سال گذشت تا این که او دوباره تیتر اخبار شد؛ زمانی که روزنامه بیلد نوشت پای راست او به خاطر سندروم سسپیس قطع شده است.

اندکی بعد از این اتفاق، ایلکه به میادن برگشت. این بار در قالب یک پرتابگر روی ویلچر و تمرینات خود را از سر گرفت. یک سال بعد از معلولیت، او به عنوان نماینده آلمان راهی پارالمپیک لندن شد تا نخستین آلمانی لقب بگیرد که هم در المپیک و هم در پارالمپیک مسابقه داده است. دو سال بعد در رقابتهای قهرمانی معلولان اروپا که در سوانزی بریتانیا برگزار می شد، ایلکه صاحب دو مدال شد. یک برنز در پرتاب دیسک کلاس اف.57 و یک نقره در پرتاب وزنه تا زمانی که از مسابقات ورزشی کناره گیری می کند، هم در رقابتهای المپیک و هم در مسابقات معلولان صاحب مدال شده باشد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «ورزشکاری با سابقه بیست سال حضور در المپیک و پارالمپیک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره ورزشکاری با سابقه بیست سال حضور در المپیک و پارالمپیک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.