زمان مطالعه: 6 دقیقه
به کدام شهر ترکیه سفر کنیم؟

به کدام شهر ترکیه سفر کنیم؟

شهرهای ترکیه یکی از بهترین کشورهای جهان برای بازدید گردشگران و از پر طرفدارترین مقاصد توریستی هستند.برای سفر به ترکیه و راهنمای خرید بلیط هواپیما همراه ماباشید

به کدام شهر ترکیه سفر کنیم؟ چند شهر مهم ترکیه

شهرهای ترکیه بدون شک یکی از بهترین کشورهای جهان برای بازدید گردشگران هستند و از پر طرفدارترین مقاصد توریستی شناخته می‌شوند. شما می‌توانید سفر خود را از سواحل نفس‌گیر، غذاهای لذیذ و رستوران‌های فوق‌العاده آن شروع کنید تا کارهای برجسته امپراطوری‌های گذشته، مساجد و بناهای تاریخی ترکیه که فرهنگی غنی را در خود جای داده‌اند. اگر برای تعطیلات یا تفریح درپی کشوری توریستی و ارزان قیمت نسبت‌به سایر مناطق خارجی هستید؛ یا به‌زودی قصد سفر به ترکیه دارید و خرید بلیط هواپیما استانبول دارید حتما در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

کدام شهر ترکیه بهتر است؟ 5 شهر مهم ترکیه

در اینجا مروری داریم بر بهترین شهرهای ترکیه و جاهای دیدنی آن که شاید کمتر کسی از وجود آن‌ها آگاه باشد. اگرچه با کمی جستجو می‌توانید از شهرهای مهم ترکیه باخبر شوید ولی تعداد بالایی از مناطق گردشگری و رویایی آن از چشمتان دور خواهد ماند. بنابراین ما علاوه‌بر معرفی این مناطق شگفت‌انگیز، به نحوه‌ی سفر به ترکیه، چگونگی اطلاع‌از قیمت بلیط استانبول و نحوه‌ی خرید بلیط هواپیما استانبول نیز می‌پردازیم. ناگفته نماند بسیاری از شهرهای ترکیه حتی آن‌هایی که امروزه به‌عنوان مراکز تجاری و صنعتیِ مدرن شناخته می‌شوند، ریشه‌ای باستانی داشته و شهرهای قدیمی سرشار از معماری‌های کهنِ عثمانی، بیزانس یا کلاسیک هستند.

5. تِرابزون (طرابزون)، آرامشی وصف‌ ناپذیر

تقریبا هیچ فردی را نمی‌توانید بیابید که پس از دیدن مناطق زیبای شهر ترابزون ترکیه (Trabzon) از رفتن به آن سرباز زند. بهتر است از روز قبل دوربین خود را آماده کنید زیرا به‌محض رسیدن‌به دریاچه ی long lake ترابزون و اوزون گل (Uzungöl) یا صومعه سومولا (sumela) حیرت‌زده خواهید شد. روز را در آنجا بگذرانید یا با رفتن به تماشای بازی تیم فوتبال محلی، لحظات متفاوت و جذابی را برای خود ثبت کنید. سپس غروب خورشید را از دریای سیاهِ شهر اردو (Ordu) یا ارتفاعات بزتپه (Boztepe hill) با رستوران‌های دیدنی آن تماشا کنید. ناگفته نماند در سال 2012 برای سهولت در حمل‌ونقل و رفت‌وآمد، بالابرهای هوایی برای گردش در خط ساحلی و بالای بزتپه دایر شدند.

همان‌طور که مشاهده کردید، تمامی امکانات رفاهی برای یک تجربه‌ی به‌یادماندنی و منحصربه‌فرد در انتظارشماست. هم‌اکنون و در هرساعتی از شبانه‌روز می‌توانید با خرید بلیط هواپیما استانبول (http://iwo.ir.ir/lzv64) از قاصدک 24 قدم به دنیای توریستی این کشور بگذارید. شما برای اطلاع‌از قیمت بلیط هواپیما استانبول نیز می‌توانید به همین سایت مراجعه کرده و پس‌از انتخاب شهر خود، لیست قیمت‌ها را به‌همراه ظرفیت و ساعت پرواز مشاهده کنید.

4. بورسا (بورسه)، هیجان انگیزترین پیست اسکی

  1. اگر هوس گشت‌وگذار در شهری سرسبز با پارک‌های جذاب کرده‌اید؛
  2. اگر به‌دنبال یک تجربه‌ی شگفت‌انگیز در ترکیه هستید؛
  3. اگر در کنار تفریح و هیجان به بازدید از موزه ها، مناطق تاریخی و آثارهای باستانی علاقه دارید؛
  4. اگر عاشق مناظر زیبای برفی و اسکی‌کردن هستید؛
به کدام شهر ترکیه سفر کنیم؟
به کدام شهر ترکیه سفر کنیم؟

با خرید بلیط هواپیما استانبول به شهر بورسا ترکیه (Bursa) سفر کنید. کوه‌های مرتفع، مناظر خیره‌کننده، بناهای برجسته‌ی تاریخی و از همه مهم‌تر پیست اسکی بورسا در کوه اوداغ (Uludağ) لحظات زیبایی را برای شما رقم خواهند زد. بازدید از مسجد جامع بورسا (Grand Mosque) یا دیگر مقبره‌های گوناگون آن می‌تواند برای دوستداران معماری کهن جالب باشد. شما همچنین می‌توانید با رزرو بلیط هواپیما استانبول در زمستان با تله کابین به ارتفاعات زیبای اولوداغ رفته و بارش چشمگیر برف را تماشا کنید. این شهر در زمانی اولین پایتخت امپراطوری عثمانی بود و اکنون به‌عنوان چهارمین شهر بزرگ ترکیه با لقب بورسای سبز (Yeşil Bursa) مشهور است.

3. کوش آداسی، مهمانی‌های محسورکننده‌ی ساحلی

شهری پرجنب‌وجوش و محبوب با امکانات بی‌نظیر! بدون شک با سفر به کوش آداسی (جزیره ی پرنده، Kuşadası) از سواحل دوست‌داشتنی بسیار زیاد آن لذت خواهید برد. در امتداد ساحل، انواع هتل ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و کلوپ‌های شبانه‌ی متعددی را مشاهده می‌کنید که میزبان مهمانی‌ها و جشن‌های منحصربه‌فردی هستند. همچنین اگر خواهان یک سفر ماجراجویی و پر پیچ‌وتاب هستید؛ با خرید بلیط هواپیما استانبول از پارک ملی ترکیه (پارک دیلک، Buyuk Menderes National Park) دیدن کنید. این پارک در دهانه‌ی رودخانه بویوک مندرس و شبه جزیره دیلک واقع شده و دارای غارهای پر رمزورازی مانند غار زئوس است.

اگر شما نیز مانند گردشگران بسیاری که به این مکان می‌آیند، تمایل به بازدید از شهرهای ترکیه دارید؛ از سایت قاصدک24 برای رزرو بلیط هواپیما استانبول، بلیط استانبول تهران، بلیط هواپیما خارجی یا بلیط لحظه آخری دیدن کنید. همچنین برای آشنایی بیشتر با چگونگی سفر به ترکیه با قطار و خرید بلیط قطار اینجا را کلیک کنید.

2. اِفِسوس و عجایب هفت گانه جهان

5. معبد آرتمیس
6. یکی از هفت کلیسای آسیا
7. مکان تولد و زندگی اصحاب کهف
8. یکی از عظیم ترین و بزرگ ترین تمدن یونانیان
9. در برگیرنده‌ی اطلاعات زیاد پیرامون مسیحیت
10. تاریخچه‌ی 5000ساله قبل از میلاد مسیح

همه و همه در شهر اعجاب‌انگیز افسوس (Ephesus) !

به-کدام-شهر-ترکیه-سفر-کنیم
به-کدام-شهر-ترکیه-سفر-کنیم

یکی‌ از مکان‌هایی که بی‌شک شور و شوق هر توریستی از اقصی نقاط جهان را تحریک می‌کند؛ افسوس است. شهری بسیار غنی‌از آثار تاریخی که اگر توسط مغول‌ها و جنگ‌های بعدی ویران نمی‌شد؛ بی‌شک از پرطرفدارترین مقاصد توریستی دنیا بود. البته هنوز هم بناهای به‌جامانده از این منطقه به‌عنوان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری شناخته می‌شود. این مکان با قدمتی بسیار زیاد در گذشته یکی‌از شهرهای ایونیا (اهالی یونان باستان) واقع‌در شبه جزیره آناتولی بود.

از کلیسایی که اولین عشقش را فراموش کرد (کلیسای افسوس) تا زیباترین بنای ساخته شده در جهان (معبد آرتمیس) و محل احتمالی نوشتن انجیل یوحنا، به‌راستی که نمی‌شود از دیدن آن صرف نظر کرد! همچنین نام این کلیسا در زمره‌ی 7 کلیسای آسیا قرار دارد و در مکاشفه ی یوحنا از آنان یاد شده است. با توجه به احتمالات و فرضیات گفته‌شده، شهر افسوس ترکیه ممکن است همان شهری باشد که روزگارانی اصحاب کهف در آنجا سکونت داشته و در غاری به خواب عمیق فرورفته‌اند.

اگر به‌دنبال بلیط هواپیما ارزان ترکیه هستید، اگر قصد رزرو بلیط هواپیما استانبول تهران دارید، اگر می‌خواهید خرید خود را در بستری امن و از سایتی معتبر انجام دهید، قاصدک24 را انتخاب کنید. این سایت با پشتیبانی 24 ساعته در خدمت مسافران است.

1- استانبول، محبوب ترین شهر توریستی ترکیه

با خرید بلیط هواپیما استانبول از دو قاره دیدن کنید. آری! این شهر پلی میان شرق و غرب است. استانبول ترکیه که در رده ده شهر برتر جهان قرار دارد؛ تنها شهری است که نیمی‌از آن در قاره‌ی اروپا و نیمی‌از آن در قاره‌ی آسیا قرار دارد. تنگه‌ای که این دو را از هم جدا می‌کند؛ پل بسفر (Bosphorus) نامیده می‌شود و حائلی بین دریای سیاه و مرمره است. بر کمتر کسی پوشیده است که شهر استانبول ترکیه (Istanbul) غنی‌از معماری‌های اصیل، بازارهای بزرگ، بناهای باشکوه و غذاهای خوشمزه است. این شهر تاثیرات و تحولات مختلفی در طول تاریخ از پس امپراتوری‌های بیزانس و عثمانی، رومی‌ها، یونانی‌ها و حتی ونیزی‌ها گرفته است. بنابراین دور از انتظار نیست که در هر قسمت آن ردی از میراث‌های فرهنگی و تاریخی گوناگون جلوه کند. در هر منطقه‌ی این شهر که قدم بگذارید گویی به کشور جدیدی وارد شده‌اید!

به کدام شهر ترکیه سفر کنیم؟
به کدام شهر ترکیه سفر کنیم؟

رستوران‌ها و کافه‌های جورواجوری در این شهر وجود دارد که با فعالیت شبانه‌روزی، نه تنها شب‌گردها بلکه تمامی گردشگران را عاشق خود خواهد کرد. با خرید بلیط هواپیما استانبول و سفر به این شهر، دیگر نباید نگران پیداکردن غذاهای دلخواه خود باشید زیرا آشپزهای مشهور آن با ارائه‌ی متنوعی از منوهای غذایی، هم دوست‌داران سبک مدرن و هم علاقه‌مندان به سبک سنتی را جذب خود خواهند کرد. ناگفته نماند این شهر دارای یکی از بزرگ ترین بازارهای سرپوشیده ی دنیاست که در آن می‌توانید تمام وسایل موردنیاز خود را اعم‌از جواهرات، ادویه جات، فرش، وسایل آنتیک، عتیقه جات و... بیابید.

دیگر جاهای دیدنی استانبول ترکیه:

12. کاخ توپ قاپی (Topkapi)
13. ایا صوفیه (Ayasofya)
14. مسجد آبی ترکیه (سلطان احمد)
15. برج گالاتا (Galata Tower)

در پایان یادآور می‌شویم اگر قصد سفر به شهرهای ترکیه و خرید بلیط هواپیما استانبول دارید؛ می‌توانید به قاصدک24 مراجعه کنید. در این سایت قیمت بلیط استانبول، بلیط هواپیما استانبول تهران، بلیط قطار و حتی بلیط لحظه آخری نیز وجود دارد و شما با این خرید اینترنتی در وقت و هزینه‌ی خود صرفه‌جویی خواهید کرد.

ناگفته نماند از موارد حائز اهمیتی که هر مسافر باید رعایت کند؛ تهیه و ثبت نام بیمه مسافرتی است. قاصدک24 می‌تواند شما را در این امر راهنمایی کند و اطلاعات لازم را برای یک سفر امن و بی‌نظیر در اختیارتان قرار دهد. تنها کافی‌ست مشخصات سفر خود را وارد کنید تا لیستی از طرح‌های بیمه مسافرتی برای شما به نمایش درآید. برای پیگیری هرگونه خرید یا مطرح‌کردن سوالات و مشکلات خود نیز می‌توانید همه‌روزه با پشتیبانی (75269-021) تماس حاصل فرمایید.

برای اطلاعات بیشتر و خرید بیمه مسافرتی قاصدک24: (ghasedak24.com/ins)

نظر خود را درباره «به کدام شهر ترکیه سفر کنیم؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره به کدام شهر ترکیه سفر کنیم؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.