زمان مطالعه: 5 دقیقه
به بهانه دیدار گل گهر و سپاهان؛ وجه اشتراک: امیر قلعه نویی!

به بهانه دیدار گل گهر و سپاهان؛ وجه اشتراک: امیر قلعه نویی!

به رغم اینکه امیر قلعه نویی اغلب هدایت تیم های پرستاره را بر عهده می گیرد اما رابطه جالبی با ستاره ها ندارد.

نزدیکان به او معتقدند ستاره ها برای زندگی مسالمت آمیز در کنار این مربی باید اصول خاصی را رعایت کنند. فلسفه مربیگری قلعه نویی می گوید ستاره اول تیم کسی غیر از سرمربی نیست و اگر این اصل زیر سوال برود سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. این فهرست 10 نفره سیاهه ستاره هایی را تشکیل می دهد که خاطرات جالبی از کار کردن با امیر قلعه نویی ندارند. بعضی از ستاره ها هم طبیعی است  که از این لیست جا مانده باشند. نکته جالب اینکه ستاره های همدوره قلعه نویی هم که در دوره هایی در زمینه بازی از او برتر بودند بارها علیه همبازی سابق خود موضع گرفتند و از اینکه بازیکنی که در رده پایین تری از شهرت نسبت به آن ها قرار داشت، بعدها به موقعیتی ممتاز دست یافت، احساس خوبی نداشتند و ندارند.

 

1.علی سامره

محبوبیت سامره در میان تماشاگران باعث می شد قلعه نویی حتی برای دقایقی هم نتواند او را روی نیمکت بنشاند. تماشاگران مدام نام سامره را فریاد می زدند و او هم معمولا در مصاحبه هایش سیاست های قلعه نویی را به چالش می کشید. قلعه نویی در لیگ چهارم حرفه ای سیاوش اکبرپور را جایگزین سامره کرد و به درخواست تیم های اماراتی برای جذب مهاجم محبوب هواداران چراغ سبز نشان داد. اکبرپور هرگز نتوانست خاطرات گلزنی های سامره را تکرار کند و رابطه تیره و تار علی سامره و قلعه نویی تا آنجا پیش رفت که او چند سال بعد به درخواست امیر قلعه نویی برای حضور در تیم ملی پاسخ منفی داد.

 

2.ستار همدانی

در اولین سال حضور قلعه نویی در استقلال نقش یک مدافع پوششی مطمئن را ایفا می کرد اما زبان سرخ ستار بالاخره کار خودش را کرد و او بیش از یک فصل در استقلال قلعه نویی دوام نیاورد. همدانی در بازی های دست گرمی تمرینی بیشترین کری را روی پای سرمربی داشت. در بازی معروف با استقلال اهواز که به شکست دو بر یک استقلال و از دست رفتن قهرمانی انجامید. قلعه نویی در اقدامی عجیب همدانی آماده را روی نیمکت نشاند و وقتی او در 10 دقیقه پایانی به زمین آمد. یکی از دو گل خورده را جبران کرد. همدانی در رختکن مدعی شد اگر بیشتر بازی می کرد استقلال نمی باخت. آنچه که به درگیری او و قلعه نویی در رختکن و در تمرین روز بعداز بازی انجامید.

 

3.محمد نوازی

پس از اختلاف نظر شدید با قلعه نویی در لیگ چهارم حرفه ای به همراه ستار همدانی به صباباتری پیوست تا دیگر کسی بازگشتی را برای نوازی متصور نباشد. او اما در لیگ ششم و در حالی که قلعه نویی به عنوان رئیس سازمان فوتبال باشگاه بر نقل و انتقالات نظارت داشت، به استقلال بازگشت. نوازی یک فصل کامل را روی نیمکت سپری کرد تا خیلی ها به این باور برسند که قلعه نویی به قصد انتقام گیری او را به استقلال برگرداند. پس از سوت پایان آخرین بازی فصل نوازی مقابل دوربین های تلویزیونی ایستاد  و جمله ای دور از انتظار را به زبان آورد: «دو نفر استقلال را بدبخت کردند؛ صمد مرفاوی و امیر قلعه نویی».

 

4.مجتبی جباری

سرکرده مخالفان ادبیات و روش مربیگری امیر قلعه نویی کسی غیر از مجتبی جباری نیست. او بارها علیه قلعه نویی مصاحبه کرد و مدعی شد برای فوتبالی که مربی موفقش یکی مثل قلعه نویی است باید گریست.

این در حالی بود که قلعه نویی به رغم اختلاف نظر با جباری نمی توانست از توانایی های او چشم پوشی کند، به همین دلیل او کلیدی ترین نقش را در قهرمانی های این مربی به همراه استقلال ایفا کرده است. جباری پس از تعویض در بازی با الاتحاد در جده، علنا به تصمیم قلعه نویی اعتراض کرد و محرومیتی چند هفته ای را پشت سر گذاشت. او امیدوار است تا پایان عمر فوتبالی اش دیگر برای تیمی که امیر قلعه نویی روی نیمکت آن نشسته به میدان نرود.

 

5.علیرضا منصوریان

قلعه نویی معمولا به عنوان بازیکن تعویضی از او استفاده می کرد و اغلب هم زمانی به زمین می آمد که تماشاگران موکدا نام علیرضا منصوریان را فریاد می زدند. قلعه نویی معتقد بود تشویق بیش از اندازه منصوریان روی سکوها مشکوک است و این ادعای او یک بار به درگیری میان آن ها پس از تساوی بدون گل مقابل سایپا و در رختکن تیم انجامید.  پرتاب بطری آب توسط منصوریان زمانی که قلعه نویی جملاتی را کنار گوش او زمزمه می کرد در بازی با ملوان اتفاق افتاد و توسط دوربین های تلویزیونی به تصویر کشیده شد. یک روز پس از این اتفاق تعدادی از بازیکنان نامه ای به مدیر باشگاه نوشتند و از ادبیات قلعه نویی انتقاد کردند. منصوریان در روزی از فوتبال خداحافظی کرد که قلعه نویی تنها 10 دقیقه فرصت حضور در میدان را به او داد. آنها امروز ظاهرا دوستانی صمیمی هستند.

منصوریان و قلعه نویی هفت هفته مثل هم! - ورزش سه

6.یدا... اکبری

سرنوشتی مشابه محمد نوازی در انتظار او بود. قلعه نویی مایل بود در دومین سال حضورش در استقلال قرارداد اکبری را تمدید کند، اما او به پیشنهادهای مالی بهتری که داشت پاسخ مثبت داد. یدا... اکبری در حالی با درخواست قلعه نویی به استقلال بازگشت که بهترین هافبک پاس همدان به شمار می رفت، اما در استقلال چیزی غیر از یک فصل نیمکت نشینی انتقام جویانه انتظارش را نکشید.

 

7.علیرضا اکبرپور

ستاره استقلال در اواسط دهه 70 با آمدن قلعه نویی به نیمکت تبعید شد و هرچند بازی یک بار اغلب در 10 دقیقه پایانی به زمین آمد. اکبر پور در همین دوران در حالی که در مصاحبه هایش سرمربی تیم را هدف گرفته بود، دو بار رباط صلیبی پاره کرد تا قلعه نویی کار دشواری را برای حذف او پیش رو نداشته باشد. او بعدها به یکی از افشاگران ماجرای تبانی علیه قلعه نویی تبدیل شد.

 

8.امیرحسین صادقی

توسط قلعه نویی به فوتبال ایران معرفی شد و توسط خود او هم از استقلال کنار گذاشته شد. قلعه نویی پس از بازگشت دوباره به استقلال با تقاضای مالی صادقی مخالفت کرد و از او خواست 20 میلیون تومان به استقلال تخفیف بدهد.

او خوب می دانست صادقی حاضر نمی شود کمتر از بازیکنان درجه اول تیم پول بگیرد و راه در خروجی باشگاه را در پیش خواهد گرفت. می گویند صادقی چوب مصاحبه هایی که در حمایت از حجازی و فیروز کریمی انجام داد را خورد.

 

9.میثم بائو

اولین بار در بازی با پرسپولیس- لیگ چهارم حرفه ای- به بازی گرفته شد و یکی از بهترین های زمین لقب گرفت، اما پس از آن روند رو به رشد او در استقلال متوقف شد و تحت تاثیر عدم تعامل با سرمربی تیم قرار گرفت. در لیگ ششم حرفه ای که مرفاوی به جای قلعه نویی روی صندلی سرمربیگری نشست و بهترین گلزن این تیم تبدیل شد. خودش معتقد است علاقه ای که مردم به واسطه  تیپ و چهره اش نسبت به او نشان می دهند باعث دلخوری و ناراحتی قلعه نویی شده بود.

 

10.پیروز قربانی

با اینکه رابطه خوبی با قلعه نویی نداشت، اما هر دو طرف سعی در مدارا با یکدیگر را داشتند. قربانی چندین بار در تمرینات با قلعه نویی وارد درگیری کلامی شد و در مصاحبه ای گفت: «همه بازیکنان از اینکه قلعه نویی بیش از دیگران تشویق می شود، ناراحتند.»

قربانی حضور محمود فکری در تیم ملی را محصول زدوبندهای قلعه نویی و جویباری می دانست و وقتی در دوره سرمربیگری قلعه نویی از تیم ملی خط خورد، تندترین مصاحبه ممکن را علیه او انجام داد. البته بعدها تکذیبش کرد.

 

نظر خود را درباره «به بهانه دیدار گل گهر و سپاهان؛ وجه اشتراک: امیر قلعه نویی!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره به بهانه دیدار گل گهر و سپاهان؛ وجه اشتراک: امیر قلعه نویی! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.