زمان مطالعه: 1 دقیقه
بهترین گلزن تاریخ لالیگا چه کسی است؟

بهترین گلزن تاریخ لالیگا چه کسی است؟

در فصل 15-2014 لیونل مسی ستاره‌ آرژانتینی کاتالان‌ها با هت‌تریک در دیدار مقابل سویا عنوان بهترین گلزن تمامی ادوار رقابت‌های لالیگا را از آن خود کرد.

مهدی زارعی- در نوامبر 2014 و در هفته 12 لالیگا در فصل 15-2014 لیونل مسی ستاره‌ آرژانتینی کاتالان‌ها با هت‌تریک در دیدار مقابل سویا عنوان بهترین گلزن تمامی ادوار رقابت‌های لالیگا را از آن خود کرد. در این هفته بارسلونا در ورزشگاه نیوکمپ پذیرای سویا بود و با نتیجه پرگل 5 بر یک به برتری رسید. مسی در این دیدار در دقایق 21، 72 و 78 گلزنی کرد و رکورد گلزنی تلمو زارا را شکست و نام خود را به عنوان بهترین گلزن تاریخ رقابت‌های لالیگا به ثبت رساند. مسی مجموع گل‌های زده خود را در آن روز به عدد 253 رساند.

پس از رکوردشکنی مسی بازی متوقف شد و هم تیمی های او، درون میدان جشن گرفته و مسی را به آسمان پرتاب کردند.

البته مسی به سرعت آمار خود را بهبود بخشید و لحظه به لحظه به عدد 400 گل نزدیک و نزدیک تر شد. به این ترتیب تا سال 2017 در صدر جدول بهترین گلزنان تاریخ لالیگا رقابت بین مسی و رونالدو داغ تر شد. با توجه به این که در آن زمان، 20 بازیکن برتر این جدول دیگر هیچ کدام بازی نمی کردند، تنها این دو بازیکن می توانستند آمار خود را بهتر از قبل کنند. رونالدو از سال 2009 موفق شد 311 گل برای رئال به ثمر برساند اما مسی در 520 مسابقه لیگ، 474 برای آبی اناری ها به ثمر رساند و بهترین گلزن تاریخ مسابقات محسوب می شود. تلمو زارا نفر سوم این جدول که در سال 1955 آخرین بازی خود را در لالیگا انجام داد با 251 گل نفر سوم است. زارا تمام گلهای خود را برای اتلتیکو بیلبائو به ثمر رساند.

پس از هوگو سانچز مکزیکی که با 234 گل زده برای تیمهای اتلتیکو مادرید، رئال مادرید و رایو وایکانو در رده چهارم این رده بندی قرار گرفته است، کریم بن زما در رده پنجم ایستاده است. بن زما که به تازگی رکورد 228 گل رائول و 227 گل آۀفردو دی استفانو را پشت سر گذاشته است، در حال حاضر با 428مسابقه و 230 گل برای رئال مادرید، در رده پنجم بهترین گلزنان تاریخ لالیگا قرار گرفته است. بن زما چهار گل با رکورد سانچز و 21 گل با رکورد تلمو زارا فاصله دارد و به نظر می رسد این رکوردها را تا چندی دیگر خواهد شکست.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بهترین گلزن تاریخ لالیگا چه کسی است؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بهترین گلزن تاریخ لالیگا چه کسی است؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.