زمان مطالعه: 3 دقیقه
بهترین محله های منطقه 22 تهران

بهترین محله های منطقه 22 تهران

یکی از منطقه های جدید تهران منطقه 22 تهران است که واقع در شمال غرب تهران بوده و دارای محله های متنوع می باشد.

یکی از جدیدترین مناطق تهران، منطقه 22 تهران است که در شمال غرب این شهر واقع شده است. این منطقه از محله های متعددی تشکیل شده است که‌ در ادامه مطلب آسمونی به بررسی برخی از بهترین محله های این منطقه خواهیم پرداخت.

یکی از بزرگ ترین و مهم ترین قطب گردشگری واقع در غرب تهران منطقه چیتگر تهران است. از جمله ساختمان‌ های معروف این محله شامل برج‌های مسکونی صیاد شیرازی، برج‌ های نگین، برج بیمه، برج چیتگر، برج‌ های سروناز و... می باشد. بافت این محله اکثرا نوساز است.

 معرفی منطقه 22 تهران

منطقه 22 بزرگ‌ ترین منطقه تهران می باشد که این منطقه دارای محله‌ها و شهرک‌هایی‌ هست که دارای آب و هوای خوب است، محله های موجود در منطقه 22 تهران‌ قبلا محدود به اراضی شخصی بود و با گذشت زمان و توسعه یافتن ساخت و ساز، این منطقه شکل جدیدی به خود گرفت. این محله ها در میان ساکنین تهران بسیار زبانزد است.

از بهترین محله‌های این منطقه شامل موارد زیر می باشد که هرکدام را به صورت مجزا شرح می دهیم.

شهرک گلستان

شهرک گلستان منطقه 22
شهرک گلستان منطقه 22

 نام قدیمی این شهرک، شهرک راه آهن می باشد که از غرب توسط میدان ساحل و دریاچه چیتگر از شرق توسط بزرگراه آزادگان شمال از شمال توسط بزرگراه همت شمال و از جنوب توسط پارک جنگلی چیتگر احاطه شده است. این شهرک در سال 1359 توسط شرکت تعاونی مسکن کارکنان شرکت راه آهن ساخته شده است. اکنون این شهرک یکی از قطب های بزرگ برج سازی  و سرمایه گذاری در منطقه 22 تهران می باشد.

شهرک امید دژبان

یکی از شهرک های قدیمی منطقه 22 تهران شهرک امید دژبان می باشد. این شهرک توسط تعاونی مسکن ارگان ارتش ساخته شده است و در نزدیکی شهرک نمونه سپاه قرار دارد. در این شهرک، حدود 850 واحد مسکونی وجود دارد که متراژ این واحدها از 75 متر تا 130 متر متغیر می باشد و به صورت 2 و 3 خوابه ساخته شده است.

شهرک دانشگاه صنعتی شريف 

شهرک دانشگاه صنعتی شريف 
شهرک دانشگاه صنعتی شريف 

این شهرک واقع در ناحيه 3 منطقه 22 تهران است. دسترسی های این شهرک از شمال با بزرگراه شهيد همت و شهيد خرازی و از غرب با شهرک الهيه غرب و مرواريد شهر و از جنوب با پروژه آتی ساز و شهرک نگين غرب از شرق با بلوار شهيد اردستانی می باشد. از مکان‌های شناخته شده اين شهرک شامل مسجد امام حسين و پارک الغدیر است. از قدیمی ترین ساکنان این محله کوی بهار می باشد.

شهرک سرو آزاد 

 ساخت شهرک سرو آزاد توسط شرکت های اروپايی انجام گرفته است و پس از پايان کار در سال 1352 کارکنان ايران خودرو به صورت رسمی در این شهرک ساکن شدند از جمله امکانات این محله شامل وجود اماکن مذهبی، آموزشی، درمانی، واحد های تجاری و اماکن تفريحی می باشد.

محله پیکان شهر

محله پیکان شهر
محله پیکان شهر

یکی‌ دیگر از محله های منطقه 22 تهران که در جنوب این منطقه قرار گرقته محله پیکان شهر است. دسترسی به این شهرک از راه های آزاد راه تهران – کرج امکان پذیر‌ است. ازجمله امکانات این شهرک وجود درمانگاه، مراکز آموزشی و تفریحی می باشد. این شهرک یکی از مدرن ترین شهرک ها برای زندگی کردن می باشد.

شهرک شهيد باقری

شهرک شهید باقری در شمال درياچه خليج فارس و پارک جنگلی چيتگر و درغرب شهرک نمونه قرار دارد. این شهرک دارای دو فاز است که فاز يک اين شهرک تقريبا دارای مجتمع های 4 طبقه و بدون آسانسور و 6 طبقه با آسانسور می باشد. فاز دوم اين شهرک نیز دارای برج های 20 طبقه است. فاز دوم اين محله نیز واقع در ضلع غربی فاز یک می باشد. بافت اين منطقه اغلب نوساز بوده و بيمارستان معروف دکتر سميعی در این شهرک در حال ساخت است، اين بيمارستان شبيه به مغز می باشد.

شمال اتوبان خرازی

این منطقه قبلا دارای امکانات ضعیفی بود اما اکنون که پروژه های جدید روی این منطقه انجام شده یکی از بهترین محله های منطقه 22 تهران است.از پروژه های معروف این محله شامل برج های لوکس سفید، شهرک آبشار، مسکونی همت، مسکونی شمشاد و ... می باشد.

محله زیبادشت

این محله از دو منطقه زیبا دشت بالا و پایین تشکیل شده است و از شمال به بزرگراه همت و دهکده المپیک، از شرق به رودخانه کن، از غرب به بزرگراه آزادگان و از جنوب به بزرگراه علامه جعفری منتهی می‌شود.

محله کوهک

یکی از بهترین مکان ها برای رشد سرمایه این محله می باشد و دارای پروژه های بیشماری که در حال احداث و بهره برداری هستند، می باشد. پروژه های لوکس که در اطراف این منطقه وجود دارد باعث شده است تا خریداران به این منطقه توجه ویژه ای داشته به همین‌دلیل قیمت منطقه به صورت صعودی بالاتر برود.

نظر خود را درباره «بهترین محله های منطقه 22 تهران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بهترین محله های منطقه 22 تهران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.