درج نظر
مطالعه: 7 دقیقه
بهترین بانک‌های امارات متحده عربی

بهترین بانک های امارات متحده عربی، نوین‌ترین خدمات و برترین ارائه‌دهندگان

بهترین بانک‌ های امارات متحده عربی، امن‌ترین بانک‌های این کشور برای سرمایه‌گذاری پول شما محسوب می‌شوند.

 بهترین بانک‌ های امارات متحده عربی، گامی کلیدی در جهت بهره‌مندی از ثروت و رفاه این سرزمین به شمار می‌روند. کشور امارات به عنوان یکی از کشورهای مقصد در جهت جذب توریست، سالیانه تعداد بسیار زیادی بازدید کننده و مهاجر را می پذیرد. همچنین به دلیل قابلیت وسیع سرمایه گذاری در این کشور، بسیاری از افراد سرمایه گذار، اقدام به سپرده گذاری در این کشور می کنند.

برای آنکه بتوان بدون دغدغه، اقدام به سفر، اقامت و یا سرمایه گذاری کرد، بایست ابتدا بانک های معروف این کشور را شناسایی و سپس نسبت به سپرده گذاری اقدام کرد. در صورتی که بانک های معروف کشور امارات را در جهت افتتاح حساب و سرمایه گذاری نمیشناسید، تا پایان این مقاله همراه آسمونی باشید.

فرست ابوظبی بانک

فرست ابوظبی بانک "First Abu Dhabi Bank"، با علامت اختصاری FAB، بزرگترین بانک کشور امارات متحده عربی می باشد. این بانک در سال 2017 میلادی به واسطه ادغام دو بانک فرست گالف بنک و بانک ملی ابوظبی تاسیس شده است. این بانک راه حال های مالی، محصولات و خدمات مختلفی را از طریق ارائه امتیازات بانکداری شرکتی، سرمایه گذاری و بانکداری شخصی به افراد متقاضی ارائه می دهد.

فرست ابوظبی بانک
فرست ابوظبی بانک

 

این بانک که مقر اصلی آن در پارک تجاری خلیفه شهر ابوظبی قرار دارد، در پنج قاره اصلی جهان حضور موثر دارد و به فعالیت می پردازد. این در حالی است که بانک FAB توسط مجموعه مالی جهانی، به عنوان امن ترین بانک کشور امارات و منطقه خاورمیانه معرفی شده است. همچنین این بانک در بین 1000 بانک برتر جهان، در رتبه دوم خاورمیانه و رتبه 85 جهان قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که بر اساس رتبه بندی سالانه فوربس، FAB در بین بانک های کشور امارات در رتبه اول، در جهان عرب در رتبه چهارم و در سطح جهان در رتبه سیصد و سومین بانک برتر در زمینه بزرگترین شرکت های عمومی جهان قرار گرفته است.

بانک امارات ان بی دی

بانک امارات ان بی دی "Emirates NBD"، نه تنها بزرگ ترین بانک کشور امارات بلکه خاورمیانه از لحاظ میزان دارایی به حساب می آید. این بانک در ابتدا در سال 1963 با نام بانک ملی دوبی توسط حاکم وقت امارات، شیخ رشید بن سعید آل مکتوم تاسیس شد. سپس در سال 2007، احمد بن سعید آل مکتوم، با ادغام دو بانک ملی دوبی و بانک ابوظبی، بانک امارات ان بی دی را تاسیس کرد. بانک امارات ان بی دی، با درآمد 1.9 میلیارد دلار در سال 2013 و مجموع دارایی 93.1 میلیارد دلار، به عنوان بزرگترین بانک خاورمیانه از لحاظ دارایی به حساب می آید.

بانک امارات NBD
بانک امارات NBD

 

خدمات سرمایه گذاری، بانکداری شرکتی، بانکداری خرد، بانکداری اختصاصی، عرضه وام مسکن و کارت های اعتباری و همچنین خدمات بیمه، بخشی از وظایف و خدماتی است که این بانک به متقاضیان خود ارائه می کند. شعبه مرکزی بانک امارات ان بی دی، در شهر دوبی کشور امارات متحده عربی قرار دارد و سهام آن نیز در بازار بورس دوبی معامله می شود.

بانک امارات ان بی دی، در کشورهای مصر، هند، عربستان سعودی، سنگاپور، بریتانیا، چین و اندونزی فعالیت دارد و با بیش از 9 هزار نفر کارمند از 70 ملیت مختلف، به عنوان یکی از کارفرمایان بزرگ کشور امارات فعالیت می کند.

بانک تجارت ابوظبی

بانک تجارت ابوظبی "Abu Dhabi Commercial Bank" یا به اختصار ADCB، یکی از برترین بانک های کشور امارات متحده عربی می باشد. این بانک در سال 1985 به عنوان یک بانک سهامی عام با مسئولیت محدود و به واسطه ادغام سه بانک تجاری امارات، بانک تجاری فدرال و بانک تجاری خلیج آغاز به کار کرد.

بانک تجارت ابوظبی
بانک تجارت ابوظبی

 

شورای سرمایه گذاری ابوظبی که یکی از اصلی ترین گروه های سرمایه گذاری دولت امارات است، 62.52 درصد از سهم مالکیت این بانک را تصاحب کرده است. بانک تجارت ابوظبی، از لحاظ ترازنامه، سومین بانک بزرگ کشور امارات به حساب می آید که خدمات بانکی تجاری و خرده فروشی را به مشتریان خود ارائه می دهد.

در سال 2018 میلادی، این بانک بیش از 5000 کارمند را برای فعالیت در 56 شعبه مختلف خود در کشور امارات استخدام کرده بود. بانک ADCB همچنین در شهر جرسی و لندن و همچنین کشور سنگاپور شعبه فعال بین المللی دارد.

بانک ملی راس الخیمه

بانک ملی راس الخیمه "Ras Al-Khaimah National Bank" با عبارت اختصاری RAKBANK، یکی دیگر از بانک های سهامی عام کشور امارات می باشد که شعبه اصلی آن در شهر راس الخیمه می باشد. بورس اوراق بهادار این بانک، در سازمان بورس ابوظبی قرار دارد.

بانک راس الخیمه
بانک راس الخیمه

 

بانک راس الخیمه، به عنوان یک بانک تجاری در کشور امارات فعالیت می کند و دارایی حدودی 52.8 میلیارد درهمی دارد. همچنین میزان سپرده گذاری های انجام شده در این بانک تا پایان سال 2020 میلادی رقم 36.9 میلیارد درهم، و سود خالص آن 505.4 میلیون درهم بوده ست. بانک راس الخیمه، خدمات و تسهیلات خود در جهت ارائه خدمات بانکداری اسلامی، مشاغل کوچک و بانکداری تجاری، به واسطه 27 شعبه در سراسر کشور امارات و دستگاه های خودپرداز، کانال های بانکداری آنلاین و موبایلی ارائه می دهد.

بانک المشرق

بانک المشرق "Mashreq Bank"، قدیمی ترین بانک خصوصی کشور امارات به حساب می آید. این بانک در ابتدا با نام بانک عمان توسط عبدالله الغریر در سال 1967 افتتاح شد. امروزه بانک مشرق، خدمات بانکداری شخصی و اسلامی از جلمه خدمات مربوط به سپرده گذاری، وام و ارائه کارت های اعتباری را ارائه می دهد.

بانک المشرق
بانک المشرق

 

بانک المشرق، در اروپا، آسیا، آفریقا و همچنین کشور امریکا، 12 دفتر بین المللی دارد. شعبه مرکزی این بانک در شهر دوبی قرار دارد و سهام آن در بازار بورس دوبی معامله می شود. 

سیتی بنک امارات

سیتی بنک امارات "Citibank United Arab Emirates"، توسط شرکت خدماتی مالی چند ملیتی سیتی گروپ در سال 1964، ایجاد شده است. شرکت مالی سیتی گروپ، یکی از شرکت های مالی کشور آمریکا می باشد که در شهر نیویورک واقع است و سیتی بنک امارات به واسطه شبکه های این مجموعه که در 98 بازارجهانی گسترش پیدا کرده است، ارتباط خود را با دنیا حفظ می کند. 

سیتی بانک امارات
سیتی بانک امارات

 

سیتی بنک امارات، در بین 7 شهر کشور امارات، تنها در سه شهر دوبی، ابوظبی و شارجه شعبه دارد که اولین شعبه سیتی بانک امارات، در سال 1964 در شهر دوبی احداث شده است و دومین شعبه آن در شهر ابوظبی قرار دارد که در سال 1971 بنا شده است. طبق سیاست گذاری های این بانک، برای افتتاح حساب در سیتی بانک امارات، شخص متقاضی باید حداقل 35 هزار درهم و یا معادل آن را جهت سپرده گذاری در این بانک قرار دهد.

بانک اسلامی دوبی

بانک اسلامی دوبی "Dubai Islamic Bank" در سال 1975 توسط حاج سعید بن احمد ال لوتاه تاسیس شده است. بانک اسلامی دوبی اولین بانک اسلامی جهان است که اصول اسلام را در تمام اعمال خود گنجانده است و بزرگترین بانک اسلامی کشور امارات به حساب می رود. این بانک با دارا بودن 90 شعبه در سراسر امارات متحده عربی یکی از بزرگترین بانک های کشور امارات به حساب می آید.

بانک اسلامی دوبی
بانک اسلامی دوبی

 

علاوه بر این، بانک اسلامی دوبی در هفت بازار بزرگ در سراسر جهان حضور رسمی دارد و در حال پیشرفت بیشتر می باشد. تعداد متقاضیان و مشتریان این بانک طی آخرین براوردها به عدد 1.7 میلیون کاربر می رسد.

بانک اچ اس بی سی خاورمیانه

بانک اچ اس بی سی خاورمیانه "HSBC Bank MiddleEast"، در ابتدا در سال 1889 توسط پاول یولیوس رویتر و بانک شاهنشایی ایران در شهر تهران تاسیس شد. اما دفتر مرکزی این بانک در حال حاضر در کشور امارات و شهر دوبی قرار دارد. این بانک در ابتدا یک بانک مدرن در کشور ایران بود که ایده های بانکداری اروپایی را به کشور ایران معرفی می کرد.

بانک HSBC خاورمیانه
بانک HSBC خاورمیانه

 

این بانک در سال 1952 میلادی (1331 شمسی)، بازار ایران را ترک کرد و سپس در سال 1959 توسط گروه بانکی هنگ کنگ و شانگهای خریداری شد. این بانک در سال 1994 مقر اصلی خود را به شهر جرسی تغییر داد و با نام اچ اس بی سی خاورمیانه شناخته شد. در حال حاضر این بانک توسط سازمان خدمات مالی دوبی تنظیم می شود. این بانک در خاورمیانه شعبات مختلفی در کشورهای الجزیره، بحرین، جیبوتی، مصر، رژیم اشغالگر فلسطین، اردن، کویت، لبنان، قطر، فلسطین، پاکستان و عمان دارد.

 افتتاح حساب در بانک‌ های امارات

 شما برای افتتاح حساب در بانک‌ های امارات متحده عربی، باید مراحلی را دنبال کنید که به طور خلاصه در متن ذیل، به آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

 انتخاب بانک

  • با توجه به نیازها و شرایط خود، بانک‌ های اماراتی را انتخاب کنید. هزینه‌های مرتبط با حساب (کارمزد افتتاح حساب، کارمزد ماهانه، حداقل موجودی)، خدمات ارائه شده (بانکداری آنلاین، خدمات موبایل، برنامه‌های سود)، شعب و دستگاه‌های خودپرداز در دسترس و زبان پشتیبانی مشتری عوامل مهم انتخاب بهترین بانک از بین لیست بانک‌ های امارات، شناخته می‌شوند.

 جمع‌آوری مدارک

  • مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب بانکی در امارات، می‌تواند بسته به بانک‌ های امارات متحده عربی متفاوت باشد. در متن ذیل، به مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب اشاره کرده‌ایم:
  • پاسپورت معتبر
  • ویزای اقامتی (در صورت وجود)
  • کارت شناسایی امارات (Emirates ID)
  • اثبات آدرس (قبض آب و برق یا صورت‌حساب بانکی)
  • نامه اشتغال یا مدارک مربوط به منبع درآمد (برای برخی حساب‌ها)
مراجعه به شعبه بانک
مراجعه به شعبه بانک

 مراجعه به شعبه بانک

  • با مدارک خود، به شعبه بانک انتخابی مراجعه کنید. در برخی موارد هم می‌توانید، به صورت آنلاین یا از طریق اپلیکیشن موبایل بانک حساب خود را باز نمایید.

 پر کردن فرم درخواست

  • فرم درخواست افتتاح حساب را به دقت، پر کنید. اطلاعات را با دقت بررسی و قبل از امضا، سؤالاتتان را از کارمند بانک بپرسید.

 سپرده‌گذاری اولیه

  • بسته به نوع حساب، ممکن است لازم باشد حداقل مبلغی را برای افتتاح حساب واریز کنید.

 دریافت اطلاعات حساب

 هنگامی که افتتاح حساب انجام شد، بانک جزئیات را به شما می دهد. این اطلاعات شماره حساب، رمز عبور و اطلاعات مربوط به بانکداری آنلاین را شامل می‌شود.

 شرایط و الزامات برای افتتاح حساب بانکی در امارات می‌تواند تغییر کند. پس همیشه قبل از اقدام برای آن، با بانک مورد نظر خود ارتباط برقرار کرده و اطلاعات دقیق را دریافت نمایید.

 سخن پایانی

 در این مقاله از آسمونی، با بهترین بانک‌ های امارات آشنا شده‌اید. حال قادر خواهید بود با توجه به شرایط خود، بهترین بانک را از بین اسامی بانک‌ های امارات پیدا کرده و برای افتتاح حساب، اقدام کنید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بهترین بانک های امارات متحده عربی، نوین‌ترین خدمات و برترین ارائه‌دهندگان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بهترین بانک های امارات متحده عربی، نوین‌ترین خدمات و برترین ارائه‌دهندگان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.