زمان مطالعه: 9 دقیقه
بهترین آنتی ویروس ایرانی کدام است؟ + معرفی 3 ویروس کش برتر

بهترین آنتی ویروس ایرانی کدام است؟ + معرفی 3 ویروس کش برتر

آنتی ویروس در کامپیوتر یا هر دستگاهی که روی آن نصب شده است، ویروس ها و سایر نرم افزارهای مخرب و مزاحم را شناسایی و حذف می کند.

بیشتر افراد هنگامی که واژه "آنتی ویروس" را می شنوند، به دنیای نرم افزار ها و جلوگیری از هک شدن می روند. این تعریف درست است؛ اما ساده ترین تعریف آنتی ویروس شاید همین باشد. به خواندن این مطلب ادامه دهید تا بدانید آنتی ویروس چیست، چگونه کار می کند و بهترین آنتی ویروس ایرانی کدام است.

از آنتی ویروس ها برای جلوگیری از تهدیدها و ایجاد امنیت بیشتر استفاده می شود. ممکن است فکر کنید تا زمانی که از وب سایت های پر خطر و نا امن بازدید نکنید، گوشی یا کامپیوتر شما در امان است. اما هکرها روش های بسیاری را برای وارد کردن ویروس به رایانه های شما در نظر دارند، به همین دلیل شما به یک آنتی ویروس قوی نیاز دارید تا همیشه یک قدم جلوتر از آن ها باشید.

اگر علاقه مند به یادگیری بیشتر در زمینه کار با اینترنت هستید و هم چنین برای جلوگیری از ورود ویروس های مخرب به سیستم خود، می توانید از آموزش های فرادرس در این زمینه استفاده کنید.

آموزش کار با اینترنت – کلیک کنید

آنتی ویروس چیست؟

نرم افزار آنتی ویروس از رایانه شما در برابر بدافزارها و حملات سایبری محافظت می کند. برنامه آنتی ویروس داده ها، صفحات وب، فایل، نرم افزار و  برنامه هایی که از طریق اینترنت به دستگاه شما وارد می شوند را بررسی می کند. آنتی ویروس تهدیدها را شناسایی می کند، بر رفتار همه برنامه ها نظارت می کند و رفتارهای مشکوک را تشخیص می دهد.

با توجه تهدیدهای سایبری که دائماً این روزها اخبار آن ها را می شنویم، نصب یک آنتی ویروس خوب برای سیستم ضروری است. اگر یک نرم افزار محافظتی نداشته باشید ممکن است در معرض خطر ویروس و نرم افزارهای مخرب قرار بگیرید. این فایل های مخرب تا مدت ها ناشناخته باقی می مانند و در رایانه و دستگاه تلفن همراه شما مشکلات جبران ناپذیری ایجاد می کنند.

ممکن است فکر کنید حالا که برنامه آنتی ویروس را روی سیستم خود دارید، همه چیز عالی است! اما کار به همینجا ختم نمی شود. با تهدیدهای سایبری جدید و ویروس هایی که هر روز از جایی پیدا می شوند، باید آخرین ورژن آنتی ویروس را دریافت کنید. اگر در امنیت سیستم شما اختلالی ایجاد شود، ویروس ها به احتمال زیاد راهی برای ورود پیدا خواهند کرد. بهتر است از به روز بودن آنتی ویروس خود اطمینان حاصل کنید.

 

بهترین آنتی ویروس ایرانی
بهترین آنتی ویروس ایرانی

 

اگر ویروسی وارد موبایل یا کامپیوتر شما شود، عواقب آن می تواند بسیار مخرب باشد. ویروس ها به فعالیت های مخرب خود در سیستم شما ادامه می دهند تا جایی که کاملا برنامه های دیگر را نابود کنند. ویروس ها می توانند سیستم شما را خراب کنند و در موارد شدیدتر از طریق وب کم یا با ورود به حساب های شخصی از شما جاسوسی کنند.

هکرها از ویروس ها برای سرقت اطلاعات شخصی شما، اعم از ورود به حساب های مالی تا اطلاعات رمز عبور استفاده می کنند. در اینجا ویروس ها برای سرقت هویت، کلاهبرداری و فیشینگ استفاده می شوند. بنابراین، در این قسمت اهمیت حفاظت از سیستم بیش از هر زمان دیگری مشخص می شود. برای انتخاب بهترین آنتی ویروس، پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را در این رابطه مطالعه نمایید.

بررسی و مقایسه بهترین آنتی‌ ویروس ها – کلیک کنید

آنتی ویروس چگونه کار می کند؟

نرم افزار آنتی ویروس با اسکن فایل های ورودی یا کد شبکه شروع به کار می کند. شرکت های ساخت آنتی ویروس، داده های بسیاری از ویروس ها و بدافزارهای از پیش شناخته شده را تهیه می کنند و نحوه تشخیص، علامت گذاری و حذف آن ها را به نرم افزار آموزش می دهند.

آنتی ویروس فایل ها و برنامه های کاربردی سیستم شما را با استفاده داده های خود شناسایی می کند تا موارد مشابه را پیدا کند. سپس این موارد را از سیستم شما جدا، اسکن و یا حذف می شوند.

شما می توانید سیستم را طوری تنظیم کنید که آنتی ویروس شما اسکن خودکار فایل های مخرب انجام دهد، همچنین می توانید اسکن دستی آنتی ویروس خود را فعال کنید. این قابلیت به شما این امکان را می دهد تا ببینید فایل های مخرب چگونه خنثی شده اند.

برخی از آنتی ویروس ها قبل از "پاکسازی کامل" فایل از شما اجازه می گیرند. اگر روش خودکار را ترجیح می دهید، می توانید تنظیمات را به اسکن و پاکسازی خودکار تغییر دهید. بیشتر برنامه های آنتی ویروس عملکرد مشابهی دارند، بنابراین انتخاب بهترین برنامه آنتی ویروس از بین آن ها می تواند بسیار پیچیده باشد. اما آنتی ویروس دقیقاً برای انجام چه کاری طراحی شده است؟

ما در مورد برنامه ای صحبت می کنیم که هدف آن تشخیص و پاکسازی ویروس های کامپیوتری و دیگر نرم افزارهای مخرب است که به نام «بدافزار» نیز شناخته می شوند. آنتی ویروس یک عنصر حیاتی برای امنیت کامل رایانه شما است و از آن در برابر تهدید ها محافظت می کند.

به زبان ساده، ویروس چیزی شبیه به یک ویروس سرماخوردگی است. ویروس طوری طراحی شده است که از یک رایانه به دستگاه دیگر می رود، تکثیر می شود و برنامه های مخرب را پخش می کند که می تواند به سیستم عامل شما نفوذ کند و آسیب ایجاد کند.

 

آنتی ویروس چگونه کار می کند؟
آنتی ویروس چگونه کار می کند؟

 

ویروس ها و سایر نرم افزارهای مخرب همگی به عنوان بدافزار شناخته می شوند و گاهی به صورت مخفیانه بر روی رایانه یا دستگاه شما نصب می شوند؛ بدون آنکه خودتان متوجه شوید. بدافزار می تواند کارهای بسیاری انجام دهد، از خرابی دستگاه شما گرفته تا نظارت بر فعالیت های شما بصورت آنلاین! هکرها با استفاده از این قابلیت کنترل اطلاعات ممکن است به اطلاعات خصوصی شما دست یابند.

آنتی ویروس ها چگونه کار می کنند؟ - کلیک کنید

آنتی ویروس با انجام کارهایی از سیستم شما در برابر این نوع تهدیدها محافظت می کند:

  • شناسایی فایل های خاص برای تشخیص نرم افزارهای مخرب
  • زمان بندی جستجوی خودکار
  • حذف کدهای مخرب و نرم افزار
  • تأیید ایمنی رایانه و سایر دستگاه ها

با افزایش جرایم رایانه ای، چه رایانه شخصی و چه دستگاه های دیگر در یک شبکه بزرگ تر، نباید سیستمی که از آن استفاده می کنید آسیب پذیر باشد. اگر آنتی ویروس ندارید، دری را برای مجرمان سایبری باز کرده اید تا به خصوصی ترین اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند.

آیا آنتی ویروس و بدافزار یکسان هستند؟

پاسخ کوتاه است. هم بله و هم خیر. قبل از اینکه به شباهت ها و تفاوت های این دو مفهوم بپردازیم، ابتدا باید با بدافزار آشنا شویم.

بدافزار چیست؟

بدافزار یک نوع نرم افزار است که با هدف تخریب نوشته شده که می تواند شامل سرقت داده ها، آسیب به رایانه یا تجاوز به حریم خصوصی باشد. هنگامی که لینک مشکوکی توسط فرد باز می شود، کار بدافزارها شروع می شود. بدافزارها شامل ویروس ها هم می شوند که انواع مختلفی را در بر می گیرند. برای آشنایی بیشتر با انواع مختلف بدافزارها و نکاتی در مورد نحوه جلوگیری از حملات آن ها به خواندن ادامه دهید.

نرم افزارهای آنتی ویروس و آنتی بدافزارها هر دو از لحاظ عملکرد شبیه به هم هستند، زیرا برای محافظت از رایانه شما در برابر نرم افزارهای مخرب طراحی شده اند. با این حال، آنتی ویروس یک نرم افزار جامع تر و قابل اعتماد تر است. همه ما در عصر تکنولوژی و اینترنت می دانیم که یکی از اولین نرم افزارهایی که باید روی رایانه جدید خود نصب کنیم، آنتی ویروس است.

بسیاری از مردم نمی دانند که باید یک نرم افزار آنتی بدافزار نیز در سیستم خود داشته باشند. آنتی ویروس محافظت های چند منظوره ای در برابر طیف وسیعی از ویروس ها ارائه می دهد، اما بدافزارها بیشتر در این زمینه مبارزه با برنامه های نفوذی و به اصطلاح تروجان ها تخصص دارند. آنتی ویروس بیشتر روی جلوگیری از دانلود فایل های مخرب در سیستم شما تمرکز دارد. بدافزارها فایل های مخربی را که قبلاً دانلود شده اند و در حال حاضر مشکلاتی ایجاد کرده اند را شناسایی و خنثی می کند.

 

بررسی و مقایسه بهترین آنتی‌ ویروس ها
بررسی و مقایسه بهترین آنتی‌ ویروس ها

 

انواع آنتی ویروس ها

انواع مختلفی از آنتی ویروس ها در طی این سال ها تکامل یافته اند. هنگام تنظیم امنیت سیستم خود بهتر است با پرکاربردترین برنامه های آنتی ویروس آشنا باشید.

·       آنتی ویروس بدافزار

بدافزارهای مخرب ویروس ها و نرم افزارهای جاسوسی را مخفیانه روی رایانه یا دستگاه شما نصب می کند. بد افزار می تواند اطلاعات امنیتی شما را سرقت کند، از رایانه شما برای ارسال اسپم استفاده کند و به هکرها اجازه دسترسی به اطلاعات دستگاه شما را بدهد.

آنتی ویروس بدافزارها را تشخیص می دهند و کدهای مخرب را اسکن می کنند. آن ها می توانند ویروس ها را شناسایی کنند و برنامه های مخرب را غیرفعال نمایند. در حالی که آنتی ویروس می تواند ویروس های شناخته شده را شناسایی کند و از بین ببرد، یکی از محدودیت های آن شناسایی ویروس های جدید است.

·       آنتی ویروس مانیتورینگ

اینجاست که آنتی ویروس مانیتورینگ سیستم وارد می شود. این آنتی ویروس می تواند نرم افزارها و سیستم های رایانه ای را در مقابل رفتارهای مشکوک یا غیر معمول کنترل کند. به عنوان مثال، هشدارها هنگامی ایجاد می شوند که کاربر به سایت های ناآشنا وارد می شود یا سعی می کند به تعداد زیادی فایل دسترسی پیدا کند.

·       آنتی ویروس یادگیری ماشینی

آنتی ویروس یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی است که رفتارهای معمولی را کنترل می کند. این آنتی ویروس می تواند فعالیت های برنامه ها یا رایانه شما را در صورت مشکوک بودن، محدود کند.

به طور خاص، یادگیری ماشین الگوریتم هایی را برای تسهیل در تشخیص بدافزارها پیاده سازی می کند. این آنتی ویروس می تواند بسیار مفید واقع شود، زیرا همزمان می تواند با سایر برنامه های آنتی ویروس برای ارائه لایه های محافظتی عمل کند. یکی از نمونه های یادگیری ماشینی، جدیدترین نرم افزار آنتی ویروس مایکروسافت است که می تواند اطلاعات بیش از 400 میلیون رایانه که بر روی ویندوز 10 در حال اجرا هستند را برای کشف بدافزار جدید جمع آوری کند.

بهترین آنتی ویروس های ایرانی

شرکت مختلف در جهان نرم فزار آنتی ویروس را می سازند که نحوه عملکرد هر یک از آنها می تواند متفاوت باشد، اما یک ویژگی در همه آن ها یکسان است:

  • شناسایی فایل های مخرب در بدافزارها
  • زمانبندی اسکن خودکار
  • اسکن یک فایل خاص در زمان دلخواه
  • حذف هرگونه فایل مخرب
  • نشان دادن "سلامت" رایانه

همیشه باید بهترین و به روزترین آنتی ویروس را برای محافظت از رایانه، لپ تاپ، تبلت و تلفن های هوشمند خود نصب کنید.

1.    آنتی ویروس شید

این آنتی ویروس همزمان از دو موتور ایرانی و خارجی تشکیل شده است و همین ویژگی نقطه قوت این برنامه می باشد. شید قدرت تشخیص بالایی دارد و می تواند به سرعت ویروس ها را شناسایی کند. این آنتی ویروس نسبت به برنامه های خارجی قیمت کمتری دارد و در کوتاه ترین زمان می تواند ویروس ها را شناسایی کند.

 

مقایسه بهترین آنتی‌ ویروس های ایرانی
مقایسه بهترین آنتی‌ ویروس های ایرانی

 

·       آنتی ویروس پازهر

حدود ده سال از تولید و عرضه آنتی ویروس پازهر می گذرد. طراحی این آنتی ویروس بسیار ساده و کاربردی می باشد. پازهر بطور مدام سیستم شما را اسکن می کند و در مدت زمان کوتاهی ویروس و فایل های مشکوک را شناسایی می کند. می توانید با استفاده از قابلیت زمان بندی در این برنامه، ویروس ها را شناسایی کنید. این آنتی ویروس به طور کامل از زبان فارسی پشتیبانی می کند.

·       آنتی ویروس پادویش

پادویش برای استفاده در سیستم عامل ویندوز طراحی شده است و یکی از قدرتمند ترین آنتی ویروس های موجود در بازار است. پادویش با چندین موتور سکنر در سیستم عامل های اندروید هم قابل استفاده است.

اما چرا به آنتی ویروس نیاز داریم؟ آنتی ویروس باید در هر بازه زمانی به روز شود، زیرا رایانه ای که از نرم افزار آنتی ویروس پشتیبانی نمی کند، ظرف چند دقیقه پس از اتصال به اینترنت آلوده می شود. بنابراین، شرکت های آنتی ویروس باید ابزارهای شناسایی را به طور مرتب به روز داشته باشند تا با بیش از 60 هزار قطعه جدید بدافزار که روزانه تولید می شوند، مقابله کنند.

آنتی ویروس ها از لپ تاپ، سیستم های اداری و تلفن های هوشمند محافظت می کنند. آن ها از تصاویر، آرشیو موسیقی و عکس و اسناد مهم ما در برابر بدافزارها محافظت می کنند. آنتی ویروس قادر به تشخیص، مسدود سازی و حذف ویروس ها می باشد، در مورد وب سایت ها و پیوندهای خطرناک به شما هشدار می دهد و از حساب های آنلاین و رمزهای عبور استفاده شده محافظت می کند. فرادرس مجموعه ای از چندین آموزش جامع را در رابطه با انتخاب بهترین آنتی ویروس ایرانی برای اندروید تهیه کرده است که می توانید با کمک آن آنتی ویروس مناسب سیستم عامل خود را تهیه کنید. لینک مشاهده این مطلب را در ادامه مشاهده می کنید:

10 آنتی ویروس برتر برای اندروید – کلیک کنید

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بهترین آنتی ویروس ایرانی کدام است؟ + معرفی 3 ویروس کش برتر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بهترین آنتی ویروس ایرانی کدام است؟ + معرفی 3 ویروس کش برتر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.