زمان مطالعه: 1 دقیقه
معرفی موسسه بنیاد برکت

معرفی موسسه بنیاد برکت

بنیاد برکت، سازمان شبه‌دولتی ایرانی متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام است و در زمینه اشتغال‌زایی و اجرای پروژه‌های عمرانی فعالیت می‌کند.

بنیاد برکت در سال 1386 تأسیس شد و هم اکنون مالک بیش از 40 شرکت می ‌باشد. محمد ترکمانه مدیرعامل در شهریور ماه سال 1400 پس از امیرحسین مدنی به عنوان مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام منصوب شد. در ادامه مطلب آسمونی درباره اینکه بدانیم بنیاد برکت چیست و چه وظایفی دارد، مطالب بیشتری می خوانیم.

تاریخچه بنیاد برکت

این بنیاد که خود را مجموعه‌ای اجتماعی، اقتصادی و عام‌المنفعه معرفی می‌کند، در آذرماه 1386 دو ماه پس از روی کار آمدن محمد مخبر در حوزه‌های کارآفرینی و ایجاد توسعه اجتماعی و اقتصادی در مناطق محروم ایران زیر نظر «ستاد اجرایی فرمان امام» آغاز به کار کرد. در واقع بنیاد برکت به دنبال درخواست سید علی خامنه‌ای از محمد مخبر در رابطه با رفع مشکل محرومین و آباد کردن هزار روستا توسط این دستگاه پایه‌گذاری شد و نام بنیاد با تفأّل بر قرآن انتخاب گردید. این بنیاد نقش اجرایی نداشته و تنها تا سقف 49 درصدی در منابع سرمایه‌ای طرح‌ها مشارکت می‌کند.

وظایف بنیاد برکت

  1. مشارکت در توانمندسازی اقتصادی، توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی
  2. کمک به آبادانی و توسعه فضاهای آموزشی، فرهنگی و مذهبی
  3. کمک به ارتقای سطح سلامت و توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی
  4. ارایه خدمات حمایتی، بیمه‌ای و مالی به محرومین

فعالیت های بنیاد برکت

به گفته شاهین شایان آرانی، نخستین مدیرعامل این بنیاد، «طبق سیاست‌های ابلاغی تنها کار در دهستان‌ها و مناطق دور افتاده و محروم کشور» در دستور کار این بنیاد است. فعالیت‌های بنیاد برکت در حوزه اجتماعی صورت می‌گیرد. تیتر انتخابی برای کارنامه سال 94 این بنیاد «از مسجدسازی تا فقرستیزی» انتخاب شد.

به گفته مدیر عامل بنیاد برکت، سعید جعفری، در حالی که تصور می‌شود، بیشترین تمرکز فعالیت‌های بنیاد بر روی طرح‌های عمرانی است اما رویکرد اصلی بنیاد اشتغال زایی و توانمندسازی اقتصادی در مناطق محروم و روستایی بوده و تاکنون حدود 75 درصد فعالیت‌های این بنیاد در این حوزه صورت پذیرفته‌است. از دیگر فعالیتهای بنیاد برکت، ارائه تسهیلات، اجرای پروژه‌های مشارکتی، انجام سرمایه‌گذاری‌ها با هدف توسعه زیرساخت‌های کشور می‌باشد.

از جمله فعالیت های عمده بنیاد برکت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مدرسه سازی
  2. ایجاد مراکز فرهنگی و مذهبی
  3. خدمات درمانی و پزشکی
  4. رسیدگی به مناطق محروم و آسیب دیده
  5. همکاری با بهزیستی
  6. وام قرض الحسنه
  7. پروژه کوو ایران برکت

آدرس و شماره تلفن بنیاد برکت

آدرس

تهران، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، خیابان هشتم، شماره 6

تلفن

15-02188532300

ایمیل

pr@barakatfoundation.com

سایت

http://www.barakatfoundation.com/

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «معرفی موسسه بنیاد برکت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی موسسه بنیاد برکت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.