زمان مطالعه: 3 دقیقه
بلیت بخت آزمایی و جایزه لاتاری پول

بلیت بخت آزمایی و جایزه لاتاری پول

بخت آزمایی لاتاری شامل قرعه کشی اعداد به صورت تصادفی برای بردن یک جایزه بزرگ است.

برخی از دولت ها این قرعه کشی را غیرقانونی می دانند، در حالی که برخی دیگر آن را در حد یک قرعه کشی ملی یا دولتی تایید می کنند. لاتاری در لغت به معنی وسیله ای است که برای جمع آوری پول از طریق فروش بلیت های شماره دار و اهدای جوایز به دارندگان اعدادی که به صورت تصادفی انتخاب شده اند، مورد استفاده قرار می گیرد. در این بخش از آسمونی با لاتاری پول آشنا می شوید.

چه کشورهایی لاتاری دارند؟

رایج ترین مقررات دولت ها ممنوعیت فروش بلیت لاتاری به خردسالان است و فروشندگان باید مجوز فروش بلیت های بخت آزمایی را داشته باشند. اگرچه بخت آزمایی در ایالات متحده و برخی دیگر از کشورها در قرن نوزدهم رایج بود. اما در آغاز قرن بیستم، بخت آزمایی و قرعه کشی، در ایالات متحده و بیشتر اروپا و همچنین بسیاری از کشورهای دیگر غیرقانونی شد. این وضعیت تا پس از جنگ جهانی دوم ادامه داشت. در دهه 1960، کازینوها و بخت‌آزمایی‌ها دوباره در سرتاسر جهان به‌عنوان وسیله‌ای برای دولت ‌ها برای افزایش درآمد ظاهر شدند.

قرعه کشی لاتاری در اشکال مختلفی ارائه می شود. به عنوان مثال، این جایزه می تواند مبلغ ثابتی از پول نقد یا کالا باشد. در حالت دیگر، شکل محبوب این قرعه کشی "50–50" است.

لاتاری پول چیست؟

شرکت کنندگان بسیاری برای بردن جایزه بزرگ در قرعه کشی لاتاری شرکت می کنند. جوایز قرعه‌کشی لاتاری در قالب‌های مختلفی مانند نقدی یا کالایی برای برندگان ارسال می شود. این قرعه کشی به برندگان این امکان را می دهد تا مبالغ زیادی پول برنده شوند و در یک کلام، زندگیشان از این رو به آن رو شود. از طرف دیگر، پول جمع‌آوری‌شده در قرعه‌کشی‌ها می‌تواند با توافق شخص برنده برای اهداف خیر استفاده شود.

جایزه لاتاری در ایران
جایزه لاتاری در ایران

لاتاری را می توان به عنوان نوعی از قرعه کشی تعریف کرد که در آن برندگان تصادفی از بین کسانی که بلیط را خریداری کرده اند، انتخاب می شوند. براساس تحقیقات صورت گرفته در این حوزه، بخت‌آزمایی‌ ها افراد را مشتاق می‌کند تا با پرداخت مبلغ کمی پول بتوانند در این مسابقه شرکت کنند؛ زیرا جایزه بزرگی در انتظار آن هاست. ارائه جوایز لاتاری بر اساس شانس و کاملا تصادفی انجام می شود. این قرعه کشی در آمریکا و کشورهای دیگر عموماً قانونی برگزار می شود.

پول لاتاری را می توان به درمان های کمیاب پزشکی، تیم های ورزشی و موقعیت های دیگر اختصاص داد. قیمت بلیط لاتاری به صورتی است که همه افراد توان خرید آن را دارند.

مزایا و معایب جایزه لاتاری پول

بسته به اندازه جایزه لاتاری، این قرعه‌کشی نقدی می تواند برای بسیاری از افراد نقطه شروع باشد.در گذشته لاتاری به دلیل اعتیادآور بودن قمار مورد انتقاد قرار می گرفت. بلیط لاتاری یا جک پات معمولاً پرهزینه نیست، اما هزینه آن در طول سال ها ممکن است افزایش یابد؛ هرچند شانس کمی برای برنده شدن وجود دارد. براساس آمار منتشر شده، احتمال میلیاردر شدن یا اصابت صاعقه بیشتر از برنده شدن لاتاری است.

علاوه بر این، کسانی که خوش شانس هستند گاهی اوقات خود را فقیرتر از بقیه می بینند. موارد متعددی وجود دارد که برنده شدن در قرعه کشی لاتاری باعث کاهش جدی کیفیت زندگی خانواده ها و افراد شده است. یکی از فواید لاتاری این است که درآمد حاصل از فروش بلیط بخت آزمایی برای اهداف خیر استفاده می شود. اغلب پول جمع‌آوری‌شده از بخت‌آزمایی‌ ها در بخش عمومی برای مواردی مانند خدمات پارک، آموزش، و سالمندان خرج می‌شود.

لاتاری های معروف پول

از کجا بلیت بخت آزمایی یا جایزه لاتاری پول بخریم؟ مسابقه لاتاری کجا برگزار می شود و روش شرکت در بخت ازمایی چگونه است؟

  • پاوربال

لاتاری آمریکایی پاوربال توسط 45 ایالت آمریکا از جمله کلمبیا، پورتوریکو و ویرجینا برگزار می شود. این قرعه کشی توسط انجمن لاتاری چند ایالتی (MUSL) انجام می شود. اولین قرعه کشی پاوربال در 19 آوریل 1992 برگزار شد. قرعه کشی پاوربال دو بار در هفته در روزهای چهارشنبه و شنبه در ساعت 22:59 برگزار می شود.

  • مگا میلیونز

مگا میلیونز به بازی بزرگ معروف است. مگا میلیونز در ابتدا در شش ایالت ارائه شد و امروزه این لاتاری در 45 ایالت، ناحیه کلمبیا و جزایر ویرجین ایالات متحده برگزار می شود.

  • لاتاری نیویورک

لاتاری نیویورک یک قرعه کشی دولتی در ایالت نیویورک است که در سال 1967 آغاز شد و تا امروز ادامه دارد.

  • یورو میلیونز

در این لاتاری برای برنده شدن به یک جک پات با هفت عدد صحیح نیاز دارید. این لاتاری در 7 فوریه 2004 توسط شرکت فرانسوی " Française des Jeux" راه اندازی شد و اولین قرعه کشی در 13 فوریه 2004 در پاریس برگزار شد. بریتانیا، فرانسه، اسپانیا، اتریش، بلژیک، ایرلند، لوگزامبورگ، پرتغال و سوئیس در این قرعه کشی شرکت می کنند.

  • یورو جکپات

این لاتاری یک قرعه کشی اروپایی است که در ماه مارچ 2012 راه اندازی شد. کشورهای شرکت کننده در این قرعه کشی عبارتند از: کرواسی، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، آلمان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، هلند، نروژ، لهستان، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا و سوئد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بلیت بخت آزمایی و جایزه لاتاری پول» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بلیت بخت آزمایی و جایزه لاتاری پول فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.