در توکیو، رقابتهای بسکتبال تنها یک شگفتی داشت و آن، برد(83-76) فرانسه مقابل آمریکا در روز نخست مسابقات بود. اما بعد از آن همه چیز در بسکتبال مردان بدون شگفتی خاصی ادامه پیدا کرد و سرانجام همین دو تیم به فینال رسیدند تا ایالات متحده با برتری(87-82) مقابل فرانسه عنوان قهرمانی را از آن خود سازد.

سه تیم ژاپن و نیجریه نیز با سه باخت پیاپی، ضعیف ترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشتند. در میان این سه تیم ژاپن تنها به لطف میزبانی جواز حضور در بازیها را به دست آورد و ایران و نیجریه تنها به لطف قوانین عجیب فدراسیون جهانی و به لطف کسب عنوان بهترین تیم قاره خود در رقابتهای جهانی.

بسکتبال زنان هم با درخشش آمریکا و ژاپن و رسیدن این دو تیم به فینال پایان یافت. این دو تیم در مرحله گروهی نیز با هم مسابقه داده بودند که ایالات متحده به آسانی  و با نتیجه(86-69) برنده شد. جالب اینجاست که فرانسه نیز در همین گروه قرار داشت و هر دو مسابقه خود را مقابل امریکا و ژاپن باخت. اما در ادامه با برتری مقابل پورتوریکو و اسپانیا به نیمه نهایی رسید، دوباره از ژاپن باخت و سرانجام با برتری (91-76) مقابل صربستان عنوان سومی را از آن خود کرد.

در بسکتبال سه نفره مردان هشت تیم شرکت کننده به صورت دوره ای با هم رقابت کردند و صربستان با 7 برد پیاپی خود را مدعی بزرگ قهرمانی معرفی کرد. سه تیم بلژیک، لاتویا و هلند هم با 4 برد و 3 باخت در رده های بعدی ایستادند و روسیه و ژاپن هم آخرین تیمهایی بودند که صعود کردند.

تیمهای سوم تا ششم این مرحله به صورت ضربدری با هم رقابت کردند و دو تیم لاتویا و روسیه به جمع چهار تیم برتر رسیدند. همین تیمها صربستان و هلند را در نیمه نهایی شکست دادند تا صربستان با هشت برد و یک شکست سوم شود! اما روسیه با 5 برد و 5 باخت عنوان دومی را از آن خود کند. لاتویا هم با برتری (21-18) در فینال مقابل روسیه قهرمانی المپیک را به خود اختصاص دهد.

در بسکتبال سه نفره زنان، ایالات متحده در مرحله دوره ای 6 برد و یک باخت کسب کرد و صدرنشین شد. تنها باخت امریکا (18-20) مقابل ژاپن رقم خورد. به دنبال آمریکا، روسیه هم به عنوان تیم دوم، مستقیما به نیمه نهایی صعود کرد. چهار تیم چین، ژاپن، فرانسه و ایتالیا مسابقات حذفی را در برابر هم برگزار کردند و به این ترتیب فرانسه و چین به نیمه نهایی رسیدند. چین با برتری(16-14) مقابل فرانسه سوم شد و آمریکا هم با برتری(18-15) مقابل روسیه قهرمان رقابتها شد. بدون هیچ گونه شگفتی!

 

نظر خود را درباره «نگاهی به بسکتبال در بازیهای توکیو؛ در انحصار آمریکا و با یک شگفتی!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نگاهی به بسکتبال در بازیهای توکیو؛ در انحصار آمریکا و با یک شگفتی! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.