زمان مطالعه: 2 دقیقه
رقص بارش برف قبل از شروع المپیک زمستانی

رقص بارش برف قبل از شروع المپیک زمستانی

در بازیهای المپیک زمستانی 1960 کمبود برف به حدی بود که به منظور بارش برف، رقص مخصوصی در محل برگزاری مسابقات انجام شد!

شهر كوچك اسكوا ولي در آمريكا براي ميزباني المپيك 1960 با شهر بزرگ اينسبروك اتريش رقابت سختي داشت و هنگامي‌كه در مرحله دوم رأی گیری، با کسب 32 رای در برابر 30 رای اینسبروک، ميزباني نصيب اسكوا ولي شد، اعتراض اروپايي‌ها به اوج رسيد. در اين ميان، به محض انتخاب اسكوا ولي به ميزباني، 15 ميليون دلار به توسعه امكانات ورزشي آن اختصاص يافت و تا پيش از آغاز مسابقات، اين شهر صاحب كامل‌ترين تجهيزات ورزشي شد.

برگزاری رقابتها در غرب ایایلات متحده سبب شد که کشورهایی چون استرالیا، نیوزیلند، کره جنوبی و ترکیه و لبنان کمی نامأنوس به نظر می آمد. باقی کشورها نیز همگی اروپایی بودند. برخی مثل دانمارک تنها یک و برخی مثل اسپانیا 4 ورزشکار داشتند و سوئد و فنلاند با 47 و 48 ورزشکار در بین بزرگ ترین کاروان ها جای گرفته بودند. اما هیچ کشوری به پای کاروان 74 نفره آلمان متحد و گروه 79 نفری میزبان نمی رسید.

در آستانه برگزاري مسابقات هوا باز هم به مشكلي بزرگ تبديل شد و گرماي بيش از حد مسئولان برگزاري بازي‌ها را به شدت نگران كرد و حتي سنّت‌هاي بوميان و رقص بارش برف سرخ‌پوستان نيز اثري نبخشيد! سرانجام قبل از آغاز بازي‌ها چنان برف شديدي باريد كه سفر «ريچارد نيكسون»، معاون رئيس جمهور، به استاديوم بازي‌ها را به تأخير انداخت و او به دليل تأخير پرواز، به موقع به افتتاحيه بازي‌ها نرسيد. در هنگام برگزاري مسابقات هم هوا خوب بود و مشكلي پديد نيامد. براي اولين بار، مسابقات به صورت مستقيم از تلويزيون پخش شد. هاكي آمريكا پس از دو باخت به كانادا و شوروي بقيه مسابقات خود را برد و قهرمان شد. «ديويد جنكينز» آمريكايي نيز در اسكيت، راه برادر بزرگ‌تر خود «هايس» را ادامه داد و قهرمان المپيك شد.

بياتلون براي نخستين بار به برنامه بازي‌ها افزوده شد و «كلاس لستاندر» (Klas Lestander)  سوئدي به عنوان اولين قهرمان اين رقابت‌ها دست يافت. در اين دوره از بازي‌ها 144 زن و 521 مرد از 30 كشور در 27 مسابقه با يكديگر رقابت كردند. از ايران ورزشكاري در اين مسابقات شركت نداشت.

از نکات قابل توجه این رقابتها نحوه توزیع مدالها بود. از بین 14 کشوری که برنده مدال شدند تنها آمریکا و کانادا غیر اروپایی بودند و تمامی مدالهای دیگر بین 12 کشور اروپایی تقسیم شد. در این بین شوروری با کسب 7 طلا، 5 نقره و 9 برنز بهترین عملکرد را داشت و آلمان متحد با کسب 4 طلا، 3 نقره و یک برنز بالاتر از ایالات متحده در رده دوم جدول توزیع مدالها جای گرفت.

در بین رشته هایی که روسها در آن صاحب مدال شدند، در رقابت 10 کیلومتر صحرانوردی زنان، بهترین عملکرد ممکن توسط ورزشکاران روس برجای نهاده شد. جایی که ماریا گوساکووا مدال طلا را از آن خود کرد. دیگر هم تیمی او لیوبلوف کوزیرِوا برنده مدال نقره شد و رادیا یِروشینا نیز با کسب مدال برنز، سکویی صددرصد روسی به وجود آورد.

 

نظر خود را درباره «رقص بارش برف قبل از شروع المپیک زمستانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره رقص بارش برف قبل از شروع المپیک زمستانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.