زمان مطالعه: 3 دقیقه
بررسی آینده NFTها از دیدگاه Platinum Games

بررسی آینده NFTها از دیدگاه Platinum Games

آیا واقعا NFTها باعث پیشرفت خواهند شد و یا تنها برنامه ای برای افزایش درآمد شرکت های بزرگتر می باشد؟

همانطور که NFT ها در حال توسعه روز افزون در زیر و بم بازی های رایانه ای، فیلم و سینما، ورزش ها و ... هستند، به نظر می رسد که دستگاه ها، سازمان ها و استودیوهای مختلفی در سراسر جهان وجود دارند که از این رویه NFT ها رضایت ندارند. 

یکی از این استودیوها، مربوط به بخش بازی سازی می شود که با نام Platinum Games شناخته می شود. این استودیو مسئول ساخت بازی هایی نظیر Bayonetta، Nier: Automata و بازی Babylon's Fall که قرار است منتشر شود می باشد و به تازگی اظهارات جالبی را در خصوص NFT ها منتشر کرده است که نشان از نارضایتی رئیس و تیم این استودیو دارد.

مدیرعامل استودیو Platinum Games، آقای آتسوشی اینابا به همراه هیدکی کامیا، طی مصاحبه ای در خصوص روند پیشرفت NFTها و فناوری بلاک چین به گفت و گو پرداختند که نشان دهنده عدم علاقه آنها از این ترند جهانی می باشد. اینابا در مصاحبه با وبسایت VGC گفت:

من متوجه این موضوع هستنم که NFT ها و بلاکچین یک موضوع بسیار داغ و تازه است و در حال حاضر در حال پیشتازی می باشد. ولی این موضوع برپایه سودآوری کمپانی ها می باشد و هیچ گونه خروجی مثبت و اثربخشی برای سازندگان نخواهد داشت. بنابراین این پدیده ای که در حال اتفاق است بسیار ناامید کننده است.

افرادی که سعی در توسعه و معرفی NFT دارند و از طرفی دیگر در با کمپانی های بازیسازی همکاری می کنند، اظهاراتی یک جانبه دارند. "شما قرار است پول در بیاورید!" ولی این ترفند چگونه قرار است سازندگان و کاربران بازی ها را به سود برساند؟ اگر من میخواهم وقتم را صرف کاری کنم، می خواهم این وقت صرف ساخت بازی خوب شود.

کامیا نیز در ادامه صحبت های اینابا را تایید کرد و اعلام کرد که هیچ علاقه ای به ورود در زمینه NFT ها ندارد. کامیا در همین خصوص گفت:

من خودم را یک کاربر واقعی می دانم تا یک تاجر و سرمایه گذار. NFT ها هیچ سودی برای کاربران در حال حاضر ندارد. در آینده در صورتی که رویه NFTها به صورتی تغییر کند که برای هر دو طرف سودمند باشد شاید در آن زمان علاقه من به این موضوع جلب شود. ولی این اتفاق در حال حاضر رخ نداده است.

کامیا همچنین برخی از شرکت های بازی سازی را در این زمینه مقصر می داند و اعلام کرد که شرکت کونامی به عنوان یکی از سردمداران ورود NFTها به بازی های رایانه ای با ایجاد یک حراجی بزرگ NFT، هرجا که پول باشد در کسری از ثانیه آنجا حضور خواهد داشت!

در حالی که کاربران و توسعه دهندگان در حال بررسی چشم اندازهای مربوط به NFT، متاورس و بلاک چین هستند. برخی از شرکت های بازی سازی به صورت خودجوش با قبول کردن NFTها جامعه هدف خود را نادیده گرفته اند. کونامی، آتاری، یوبیسافت، زینگا و... از همان ابتدا پشت NFTها گرفتند و آنها را به بازی ها و محصولات خود وارد کردند. 

برخی دیگر از توسعه دهنگان نظیر GSC سازنده بازی S.T.A.L.K.E.R 2 در ابتدا با این ترند جهانی موافقت کردند که با اعتراضات کاربرا مواجه و در نتیجه مجبور به عقب نشینی شدند. در این بین برخی از سازندگان دیگر نظیر سگا و به طرز بسیار باور نکردنی EA (!) از NFT ها استقبال نکرده و آنها را پشتیبانی نمی کنند.

در پایان لازم به ذکر است که با توجه به پیشرفت فضای مجازی و تکنولوژی، روز به روز ترندها و مسائل داغ مختلفی در جهان رخ می دهد که در اسرع وقت، به یک موضوع جهانی بدل شده و خواهان و طرفداران مختلفی را پیدا می کند. NFTها نیز جزویی از این دسته رویدادها به حساب می آید، وجود متاورس، بلاکچین و رمزارزها اگرچه درحال حاضر درحال پیشرفت است اما اصلا موضوع جدیدی به حساب نمی آید. 

این رویدادها به همانگونه که به سرعت معروف و جهانی می شود، با گذشت زمان و کاهش تب و تاب آنها به مرور از رده خارج خواهند شد. اگرچه به نظر می رسد که افق و پایه های اقتصاد آینده بر بستر بلاک چین پایه ریزی می شود، اما باید دید که این دیدگاه تا به کی ادامه خواهد یافت و آیا به چشم انداز مد نظر خواهد رسید یا خیر؟!

نظر خود را درباره «بررسی آینده NFTها از دیدگاه Platinum Games» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بررسی آینده NFTها از دیدگاه Platinum Games فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.