زمان مطالعه: 1 دقیقه
نحوه برخورد با بد دهنی نوجوانان

نحوه برخورد با بد دهنی نوجوانان

بسیاری از والدین عزیز از بابت بد دهنی فرزند نوجوان خود شاکی هستند. در پاسخ باید متذکر شد که بد دهنی کودک با نوجوان متفاوت است

بنام یگانه عالم

نوع برخورد با بددهنی نوجوانان و کودکان متفاوت است. اغلب در سن نوجوانی از 13 تا 16 سالگی، نوجوانان در معرض به کار بردن الفاظ بد و "بد دهنی" قرار دارند، نوجوان ها تصور می‌کنند هرچه از الفاظ بدتری استفاده کنند در بین هم‌ سالان و دوستان خود محبوب تر و حتی مورد تایید ان ها هستند.

در واقع استفاده از الفاظ بد و زشت را نشان دهنده بزرگ شدن و قدرت نمایی خود می‌دانند که هرچه بزرگ تر میشود متوجه خواهد شد که باید از کلمات بهتری استفاده کند، چون در بین دوستان و مردم بیشتر پذیرا خواهد بود و این امر به مرور زمان از بین می‌رود.

علت دیگر ممکن است در فیلم ها بازی های انلاین الفاظ را یاد گرفته و بکار ببرند بخصوص (در بازی های انلاین در هنگام افزایش هیجان)

علت بعدی اگر والدین از همان ابتدا از کلمات نادرست استفاده کنند و چهارچوب را به بچه یاد ندهند، در واقع به فرزند خود اجازه استفاده از الفاظ رکیک را داده اند و بهترین شیوه برای مقابله با این مشکل پر کردن وقت نوجوان به طریق مثبت است، نه با زور بلکه دوستانه؛ تا لجبازی و جبهه گیری صورت نگیرد و معاشرت بیشتر با اعضای خانواده.

سارا فلاحی

نظر خود را درباره «نحوه برخورد با بد دهنی نوجوانان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نحوه برخورد با بد دهنی نوجوانان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.