زمان مطالعه: 5 دقیقه
بهترین بانک های ترکیه برای ایرانیان

بهترین بانک های ترکیه برای ایرانیان

بهترین بانک های ترکیه برای افتتاح حساب ایرانیان را بشناسیم.

در صورتی که قصد اقامت، کار، تحصیل و یا سرمایه گذاری در کشور ترکیه را دارید، برای آنکه بتوانید به هدف خود نزدیک شوید و زندگی بی دغدغه ای داشته باشید، باید با بانک های معروف این کشور آشنا شوید. در جهت سرمایه گذاری و تجارت بین المللی، فرد باید در ابتدا یک حساب را با نام خود در یکی از بانک متصل به سوئیفت، افتتاح کند. بنابراین شناخت بهترین بانک های کشور ترکیه جهت گشودن حساب برای مصارف اقامتی، کاری و تحصیلی بسیار حیاتی خواهد بود. 

در صورتی که با معروف ترین بانک های ترکیه آشناییت ندارید، تا پایان این مقاله همراه آسمونی باشید.

بانک زراعت 

بانک زراعت (Ziraat Bank) بزرگترین بانک دولتی کشور ترکیه از لحاظ دارایی و نقدینگی به حساب می آید. این بانک در ابتدا در سال 1863 تحت فرمان پاشا، فرماندار عثمانی و با نام صندوق خیرخواه افتتاح شد. همانطور که از نام این بانک مشخص است، هدف اصلی آن، اهدا کمک های مالی و وام، جهت رونق بخش کشاورزی و حمایت از کشاورزان می باشد.

زراعت بانک
زراعت بانک

این صندوق در سال 1888 و همزمان با شکل گیری بانکداری در ترکیه، تبدیل به زراعت بانک ترکیه شد. با شکل گیری بانک زراعت، عصر بانکداری مدرن در کشور ترکیه آغاز شد. این بانک با اعطای تسهیلات و خدمات مختلف، بخش های تجاری، کشاورزی و خرده فروشی کشور ترکیه را حمایت می کند. این بانک با دارا بودن شعب بین المللی در 18 کشور دیگر، به دارندگان حساب در دیگر کشورها نیز خدمات ارائه می کند.

 به واسطه افتتاح حساب در بانک زراعت، می توان ویزا کارت و مستر کارت دریافت کرد. به این منظور می بایست با قراردادن 3 یورو، دلار یا لیر، در بانک، حساب خود را افتتاح کنید. برخی از خدماتی که این بانک به دارندگان حساب ارائه می دهد عبارت اند از:

  1. انتقال ارز 
  2. تبدیل ارز پویا
  3. دریافت انواع وام خرید خانه، ماشین، تحصیلی و...
  4. انتقال سریع پول به سراسر دنیا

ایش بانک

ایش بانک (Is Bank)، بزرگترین بانک ترکیه به حساب می آید، که در فهرست  فایننشیال تایمز در سال 2020 از بین هزار بانک برتر دنیا، در رتبه 102 قرار گرفته است. این بانک در سال 1924 به دستور مصطفی کمال آتاترک و تحت مدیریت جلال بایار راه اندازی شد. این بانک با ارائه خدمات بانکداری شرکتی و تجاری، در زمینه های خرده فروشی، بانکداری اینترنتی و تلفن بانک نیز خدمات ارائه می کند.

ایش بانک
ایش بانک

ایش بانک، اولین بانک در کشور ترکیه است که از دستگاه های atm استفاده کرده و اولین بانک در بین بانک های کشور ترکیه است که بانکداری اینترنتی را راه اندازی کرده است. شعبه مرکزی این بانک در شهر بشیکتاش استانبول قرار دارد و سهام آن در بازارهای بورس لندن و استانبول معامله می شود. همچنین ایش بانک در کشورهایی نظیر ایرلند، بریتانیا، آلمان، بحرین، چین، مصر، هلند، فرانسه و سوئیس شعبات بین المللی دارد. از خدمات این بانک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بانکداری شرکتی
  2. بانکداری بازرگانی
  3. بانکداری جزیی
  4. بانکداری خصوصی
  5. عملیات بازار سرمایه

گارانتی بانک

گارانتی بانک (Garanti Bank) بعد از ایش بانک، دومین بانک بزرگ کشور ترکیه است که در سال 1946 در شهر آنکارا تاسیس شد و در سال 1983 توسط هلدینگ دوغوش خریداری شد. گارانتی بانک در کشورهای لوکزامبورگ، قبرس، مالت، آلمان، بریتانیا و چین شعب بین المللی دارد. 49.85 درصد از سهام گارانتی بانک در حال حاضر، متعلق به بانک اسپانیایی BBVA می باشد.

گارانتی بانک
گارانتی بانک

شعبه مرکزی گارانتی بانک در شهر استانبول ترکیه قرار دارد و سهام آن در بازار بورس لندن و بورس استانبول معامله می شود. برخی از خدمات این بانک عبارت اند از:

  1. بانکداری خرد
  2. بانکداری اختصاصی
  3. بانکداری شرکتی
  4. بانکداری سرمایه گذاری
  5. کارتهای اعتباری
  6. خدمات بیمه

آک بانک

آک بانک (Akbank)، در سال 1948 توسط حاجی عمر سابانجی در شهر آدانا تاسیس گشت. بزرگترین سهاب داران این بانک، خانواده سابانجی و بانک آمریکایی سیتی گروپ می باشد. این بانک بنابر محاسبات سال 2013، با مجموع 198.4 میلیارد لیر ترکیه، یکی از بانک های بزرگ کشور ترکیه به حساب می آید. آک بانک تا سال 2017 میلادی در بین 500 بانک ارزشمند دنیا قرار گرفته است.

آک بانک
آک بانک

شعبه مرکزی این بانک در شهر استانبول ترکیه قرار دارد و سهام آن به طور اختصاصی در بازار بورس استانبول معامله می شود. برخی از خدمات این بانک عبارت اند از:

  1. بانکداری خرد
  2. بانکداری اختصاصی
  3. بانکداری شرکتی
  4. بانکداری سرمایه گذاری
  5. کارتهای اعتباری
  6. وام مسکن

یاپی کردی بانک

یاپی کردی بانک (Yapı Kredi Bank) از ترکیب دو لغت "یاپی" به معنای زیرساخت و "کردی" به معنی اعتبار تشکیل شده است. این بانک یکی از شرکت های خدمات مالی و بانکداری کشور ترکیه است. این بانک در سال 1944 توسط کاظیم تاشکنت تاسیس شد. از سال 2005 تاکنون، این بانک با شراکت هولدینگ کوچ و شرکت ایتالیایی یونی کردیت، اداره می شود.

یاپی کردی
یاپی کردی

بانک یاپی کردی، به دلیل داشتن شعبات بسیار زیاد، چهارمین بانک کشور ترکیه از لحاظ بزرگی به حساب می آید. شعبه اصلی یاپی کردی بانک، در شهر استانبول قرار دارد و سهام آن به صورت اختصاصی در بازار بورس استانبول معامله می شود. از خدمات این بانک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بانکداری خرد
  2. بانکداری اختصاصی
  3. بانکداری شرکتی
  4. بانکداری سرمایه گذاری
  5. وام مسکن

دنیز بانک

دنیز بانک (DenizBank) در سال 1938 تاسیس شده است از سال 1997 به بعد، زیر نظر هلدینگ زورلو فعالیت می کند. این بانک در طول تاریخ فعالیت خود، سه بار در خدمت سهامداران مختلف بوده است و یک بار نیز سهام آن برای عموم عرضه شده است. دنیز بانک در سال 2006 توانست به یکی از پیشرفته ترین گروه های مالی اروپا، یعنی Dexia بپیوندد و فعالیت های خود را گسترده تر از قبل کند.

دنیز بانک
دنیز بانک

این بانک در سال 2012 توسط سبربانک روسیه خریداری شد اما در سال 2019، این بانک روسی، آنرا به شرکت Emirates NBD مستقر در کشور امارات متحده عربی فروخت. شعبه اصلی دنیز بانک در شهر استانبول قرار دارد و سهام آن در بازار بورس استانبول معامله می شود. از خدمات این بانک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بانکداری خرد
  2. بانکداری سرمایه‌گذاری
  3. بانکداری شرکت
  4. مدیریت سرمایه‌گذاری

HSBC بانک

HSBC بانک، یک بانک ترکیه ای نیست و در سال 1865 میلادی توسط توماس ساترلند در کشور هنگ کنگ تاسیس شد. HSBC بانک در سال 1990 شعبه خود را در استانبول ترکیه راه اندازی کرد. از آنجایی که HSBC یک گروه بانکداری بریتانیایی به حساب می آید، شعبات این بانک در کشور ترکیه، همگی به کارمندانی مجهز هستند که به زبان انگلیسی صحبت می کنند.

HSBC بانک
HSBC بانک

از خدمات این بانک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بانکداری خرد
  2. بانکداری اختصاصی
  3. بانکداری شرکتی
  4. بانکداری سرمایه‌گذاری
  5. مدیریت سرمایه‌گذاری
  6. وام مسکن
  7. مدیریت ثروت
  8. کارت اعتباری

واکیف بانک

واکیف بانک ترکیه (VakıfBank)، در سال 1954 توسط امپراتوری عثمانی تاسیس شد. این بانک در سال 2009 با دارایی بالق بر چهل و شش میلیارد دلار، به عنوان پنجمین بانک ترکیه شناخته می شود. این بانک به عنوان یک بانک بین المللی در کشورهایی نظیر آلمان، اتریش، آمریکا و قبرس دارای شعبات مختلفی است. 

واکیف بانک
واکیف بانک

شعبه مرکزی واکیف بانک در شهر بشیکتاش استانبول قرار دارد و سهاب آن در بازار بورس استانبول معامله می شود. از جمله خدماتی که این بانک ارائه می کند عبارت است از:

  1. بانکداری خرد
  2. بانکداری اختصاصی
  3. بانکداری شرکتی
  4. بانکداری سرمایه‌گذاری
  5. وام مسکن
نظر خود را درباره «بهترین بانک های ترکیه برای ایرانیان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بهترین بانک های ترکیه برای ایرانیان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.