زمان مطالعه: 6 دقیقه
بام تهران

بام تهران

بام‌ تهران یکی از جاذبه های بسیار زیبا و پر از آسایش و آرامش در شهر تهران است.

بام تهران یکی از معروف ترین بخش مجموعه تفریحی منطقه توچال است و در بالاترین نقطه ی خیابان ولنجک قرار دارد. این جاذبه به خاطر دید فوق العاده زیبایی که از پایتخت به به نمایش همگان می‌گذارد و برای آب و هوای خوش و محیط دلچسب آن بسیار محبوب شده است. برای آشنایی بیشتر با بام تهران در ادامه مطلب با آسمونی همراه شوید. 

بام تهران کجاست؟

بام تهران کجاست
بام تهران کجاست

بام تهران به حدفاصل انتهای خیابان ولنجک تا ایستگاه اول تله‌کابین توچال گفته می‌شود. این مکان با هوای پاک و کوهستانی که دارد، می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای جدا شدن از شلوغی و ترافیک و هیاهوی شهر تهران باشد به‌ویژه در روزهای آخر هفته ساعاتی را با دیدن مناظر زیبای آن در آرامش سپری کنید.

امکانات بام تهران چیست؟

  1. شهر بازی مخصوص کودکان
  2.  پارکینگ در ورودی اصلی و همچنین ایستگاه اول
  3. چندین خودپرداز مختلف از بانک‌های متعدد
  4.  باجه خرید الکترونیکی بلیت مخصوص سورتمه، تله کابین و تله سیژ
  5.  چندین سرویس بهداشتی (در مسیر پیاده روی، ورودی توچال و محوطه بام)
  6.  ماشین برقی برای افراد کم توان
  7.  فودکورت توچال
  8.  رستوران‌ها و کافه‌های متعدد
  9.  انواع غرفه تنقلات

بهترین زمان برای بازدید از بام تهران چه موقع است؟

بهترین زمان رفتن به بام تهران
بهترین زمان رفتن به بام تهران

بهترین زمان برای بازدید از بام تهران هر موقعی می‌تواند باشد و این فقط به حال شما بستگی دارد .اگر دلتنگ هستید و می‌خواهید کمی آرامش داشته باشید بهتر است غروب ایام وسط هفته را برای بازدید از بام تهران را انتخاب کنید. اگر به دنبال تفریح و هیجان هستید و با تراکم زیاد جمعیت مشکلی ندارید بعد از ظهر‌های پنجشنبه و جمعه می‌تواند گزینه مناسبی برای تفریح شما باشد. همچنین در صورتی که هدف شما از بازدید بام تهران استفاده از تفریحات هیجان انگیز آن باشد می‌توانید ظهر و پیش از غروب آفتاب به این مکان مراجعه کنید.
در شش ماه دوم سال هوای بام تهران بسیار سرد است و این مسئله ممکن است کمی برای شما آزار دهنده باشد. اما در تابستان می‌توانید از گرمای هوای پایتخت به این گوشه دنج پناه ببرید.

تفریحات بام تهران چیست؟

  • بگ جامپینگ بام تهران

بگ جامپینگ می تواند بهترین انتخاب برای افرادی باشد که ترس از ارتفاع ندارند و به دنبال تفریحی مهیج و باحال هستند. بگ جامپینگ یکی از هیجان انگیزترین تفریحاتی است که شما می توانید در بام زیبای تهران آن را تجربه کنید. بگ جامپینگ به این گونه است که باید از نقطه ای بسیار بلند و مرتفع به پایین پرید. برای استفاده از این تفریح شرایطی وجود دارد از جمله وزن که باید زیر 110 کیلوگرم باشد و محدودیت سنی که باید بالاتر از 5 سال و پایین تر از 60 سال باشد که با توجه به آن ها اجازه استفاده از این بازی مهیج را دارید. اگر ترس از ارتفاع ندارید و به دنبال هیجانی بیشتری هستید می توانید ارتفاع بلندتری را انتخاب کنید و هیجان خود را بالاتر ببرید و شما روی تشک بادی نرم فرود می آیید.

ساعت کاری روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت 17 بعد از ظهر تا 1 بامداد و در روزهای جمعه 10 صبح تا 1 بامداد
تلفن

021-26804043، 09199090260

قیمت بلیط بگ جامپینگ 75 هزار تومان

  • بانجی جامپینگ بام تهران

بانجی جامپینگ بام تهران
بانجی جامپینگ بام تهران

یکی دیگر از تفریحات هیجان انگیزی که می توانید در بام تهران تجربه کنید بانجی جامپینگ می باشد. این تفریح هیجان انگیز تجربه معلق بودن در هوا را به شما هدیه می دهد و حین انجام این تفریح اصلا جای نگرانی وجود ندارد و خیالتان از لحاظ امنیت آن راحت باشد. تمامی وسایلی که برای این تفریح به کار رفته است، همگی از استانداردهای لازم برخوردار است. در این ورزش، فرد مورد نظر توسط محافظ و طنابی محکم نگه داشته می شود و از نقطه بسیار مرتفع به پایین پرتاب می شود.
بانجی جامپینگ بام اولین باشگاه جامپینگ ایران شناخته شده است و دارای سکویی 40 متری برای پرش می باشد. تشکی بادی هم در پایین سکو قرار دارد و دیگر هیچ جای ترس و نگرانی برایتان باقی نمی ماند.

ساعت کاری  از 17 بعد از ظهر تا 23 شب
تلفن

09199090260

قیمت بلیط بانجی جامپینگ قیمت دو بلیط: 340.000 تومان، قیمت 5 بلیط: 750.000 تومان، قیمت 10 بلیط: 1.200.000 تومان،
عکس و فیلم: 50.000 تومان

لازم به ذکر است که تنها آقایان مجاز به استفاده از این ورزش هستند و همچنین دارای محدودیت سنی میباشد.
به صورتی که تنها آقایان بالای 15 سال می توانند از این تفریح استفاده کنند.


  • صخره نوردی در بام تهران

یکی دیگر از تفریحاتی که می توانید در بام تهران از آن استفاده کنید و برای تمام گروه های سنی مناسب است صخره نوردی است دیواره های مصنوعی وجود دارند که برای صخره نوردی قرار داده شده است. همچنین برای صخره نوردان حرفه ای مناسب بوده و میتوانید از آن لذت ببرید. اگر جزء کسانی هستید که به صخره نوردی و سنگ نوردی علاقه زیادی دارید می توانید در کلاس های آموزشی این مجموعه شرکت کنید و زیر نظر مربیان کار کشته و متخصص این رشته ورزشی مهیج را تا سطح پیشرفته و حرفه ای دنبال کنید.
ساعت کاری بخش صخره نوردی این مجموعه مشخص نبوده و بهتر است پیش از مراجعه با بخش مربوطه تماس بگیرید.  قیمت کلاس های آموزشی که برای صخره نوردی در نظر گرفته شده برای 10 جلسه هزینه ای معادل 250 هزار تومان و برای یک جلسه 30 هزار تومان پرداخته میشود.

ساعت کاری پیش از رفتن با مجموعه تماس بگیرید
تلفن 021-24875000
قیمت بلیط صخره نوردی 30 هزار تومان

 

ترامپولین جامپینگ در بام تهران

ترامپولین جامپینگ یکی دیگر از تفریحات مهیج بام تهران می باشد که در آن باید از نقطه مرتفعی به روی صفحه ای پارچه ای بپرید. این پارچه بسیار ضخیم است و توسط فنرهایی به پایه هایی متصل شده است که حالت ارتجاعی پیدا کرده و شمل می توانید با پرش روی آن به هیجان بسیار بالایی دست پیدا کنید. ترامپولین یکی از بهترین و مهیج ترین تفریحاتی است که می توانید از آن لذت ببرید. موقعیت قرارگیری ترامپولین بام تهران نزدیک به سکوی پرش بوده است و همچنین ساعت کاری مشخصی ندارد. بنابراین پیشنهاد می شود قبل از رفتن حتما با روابط عمومی مجموعه تماس حاصل فرمایید.


  • سورتمه بام تهران

مسیر سورتمه توچال تهران
مسیر سورتمه توچال تهران

سورتمه توچال یا همان سوتمه بام تهران نیز یکی از تفریحاتی است که می توانید در بام تهران از آن ها لذت ببرید. بلندترین سورتمه کشور سورتمه بام تهران است و ظرفیت جا به جایی 250 نفر به صورت همزمان دارد. برای استفاده از این تفریح هیچ نگرانی بابت امنیت خود نداشته باشید. چراکه از دستگاه ها و قطعات کاملا استاندارد ساخته شده اند. یکی از جالب ترین نکاتی که در سورتمه وجود دارد این است که در طول مسیر سورتمه سواری دوربین هایی کار گذاشته شده اند که در حین سورتمه سواری عکس شما را به یادگاری ثبت می کنند. کابین های این سورتمه به صورت تک نفره هستند و طول ریل آن به 1420 متر می رسد.

ساعت کاری روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 صبح تا 24 بامداد و روزهای جمعه نیز از ساعت 9 صبح الی 24 بامداد
تلفن 021-24875000
قیمت بلیط سورتمه توچال 30000 تومان

بهترین رستوران های بام تهران

 در میان تفریحات متعدد و متنوعی که در بام پایتخت وجود دارند، رستوران های بسیار خوبی نیز هم وجود دارند که جزء بهترین رستوران های تهران  به حساب می آیند. باید و توجه داشته باشید که قیمت بعضی خوراکی هایی که در بام تهران وجود دارند بالاتر از جاهای دیگر می باشند. در ادامه با رستوران های بام بیشتر آشنا میشوید.

  1. رستوران ایتالیایی فلورانس
  2. رستوران بام تهران 
  3. رستوران روشا 
  4. فودکورت توچال 
  5. رستوران سیتادو 
  6. برگر لند 
  7. کافه قهوه لمیز

آدرس و شماره تلفن بام تهران 

آدرس بام تهران  بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک
تلفن 021-24875000
ساعت کاری  از شش صبح تا بامداد
  • بهترین مسیر های دسترسی به بام تهران

اگر شما می‌خواهید با خودروی شخصی به این منطقه زیبا و گردشگری بروید می‌توانید از طریق بزرگراه چمران شمال وارد خیابان ولنجک شوید با کمک تابلوهای راهنما خودتان را به این نقطه از پایتخت برسانید.
اگر قصد دارید با وسایل نقلیه عمومی به این منطقه بروید بهترین راه این است که با اتوبوس‌های بی آر تی و یا متروی خط 1 (تجریش_کهریزک) اول به میدان تجریش رفته و بعد از آنجا با تاکسی‌های خطی تجریش_ بام تهران خودتان را به مقصد برسانید.

نظر خود را درباره «بام تهران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بام تهران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.