زمان مطالعه: 1 دقیقه
باغ امین اسلامی نیشابور

باغ امین اسلامی نیشابور

باغ امین الاسلامی از آثار تاریخی شهر نیشابور که از نقاط گردشگری این شهر می‌باشد.

باغ امین الاسلامی از آثار تاریخی شهر نیشابور که از نقاط گردشگری این شهر می‌باشد. این مکان مربوط به دوره پهلوی دوم است این اثر در تاریخ 19 اسفند 1380 با شمارهٔ ثبت 4809 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران (شامل قوانین میراث فرهنگی ایران)[ به ثبت رسیده‌است. با آسمونی همراه باشید.

تاریخچه عمارت امین اسلامی

عمارت امین اسلامی
باغ امین اسلامی

باغ امین اسلامی متعلق به دوره پهلوی دوم می باشد. این بنا در آن زمان متعلق به شخصی به نام ابوالحسن امین الاسلامی بود. او یکی از خانزاده های دوران پهلوی بود. درست است که این بنا در دوره پهلوی دوم ساخته شده اما سبک معماری آن تقریباً شبیه به دوره پهلوی اول می باشد. در اطراف عمارت باغ امین الاسلام یک فضای سبز بسیار زیبا وجود دارد.

فضای سبز باغ امین اسلامی نیشابور
فضای سبز باغ امین اسلامی نیشابور

معماری باغ امین اسلامی

باغ امین الاسلامی حدود 1300 متر مربع زیربنا دارد که در دو طبقه ساخته شده است. این عمارت نمای آجری دارد و دارای معماری بسیار منحصر به فرد می باشد. یک سالن مرکزی و چندین اتاق و یک زیرزمین در این بنا می باشند. این بنا در طول دوره خود از لحاظ وسعت و سبک معماری خیلی از خاص ترین عمارت ها بوده است.

باغ امین اسلامی بعد از انقلاب
باغ امین اسلامی بعد از انقلاب

باغ امین اسلامی در حال حاضر جزء یکی از آثار باستانی شهر نیشابور می باشد همچنین ظاهر این باغ از گذشته تا اکنون تغییرات بسیاری به خود دیده، می توان گفت که یک فضای تلفیقی از سنتی و مدرن می باشد. در انتهای این بوستان آلاچیق هایی برای اسکان گردشگران طراحی شده و در ضلع شرقی باغ هم وسایل بازی برای کودکان تعبیه شده است. همچنین یک پارکینگ کوچک هم درست شده تا بازدیدکنندگان بتوانند خودروهای شان را در آنجا پارک نمایند.

محوطه باغ امین اسلامی نیشابور
محوطه باغ امین اسلامی نیشابور

گردشگران برای بازدید از بوستان امین الاسلام هیچگونه محدودیتی ندارند ام سال‌ها است که بنای داخل آن بدون استفاده باقی مانده و بازدیدکنندگان اجازه ورود به آن را ندارند و این یعنی اینکه شما فقط می توانید از بوستان آن دیدن نمایید.

لوکیشن باغ امین اسلامی
باغ امین اسلامی در نیشابور، حاشیه خیابان امام خمینی، روبروی خیابان دکتر شریعتی واقع شده است.

نظر خود را درباره «باغ امین اسلامی نیشابور» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره باغ امین اسلامی نیشابور فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.