زمان مطالعه: 1 دقیقه
بازارچه تجریش

بازارچه تجریش

بازارچه تجریش از معروف‌ترین بازارهای تهران است که در روزهای پایانی سال مردم زیادی برای خرید مایحتاج نوروز به این بازار قدیمی می‌روند.

بازارچه تجریش یا بازار تجریش یکی از بازارهای قدیمی و معروف تهران است که مابین توریست‌ها هم شناخته شده است. بسیاری قدمت این بازار را بیش از ۱۵۰ سال می‌دانند و بعضی از تکیه های معروف را ۲۲۰ سال قدمت داده‌اند. با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، مردم برای خرید نوروزی به این بازار می‌روند و مایحتاج عید را مابین مغازه‌ها و دستفروشان تهیه می‌کنند. در ادامه با آسمونی باشید تا به معرفی بازاچه تجریش بپردازیم.

آدرس تهران، تجریش، میدان تجریش
لوکیشن نمایش نقشه در گوگل مپ
ساعت بازدید از ساعت ۹ صبح الی ۲۲

 

بازار تجریش خرید عید

معرفی بازار تجریش

بازار تجریش از قدیمی‌ترین مراکز خرید شمیران بوده و بافت قدیمی خود را حفظ کرده است. این بازار که در واقع نمونه کوچکی از بازار تهران است‌، به صورت سرپوشیده ساخته شده و دو محله سرپل و تجریش را به هم وصل می‌کند. در این بازار انواع کالاها و خوراکی‌های تازه، خشکبار، ادویه، ترشی و... به فروش می‌رسد. بازار تجریش در تمام ایام هفته حتی جمعه‌ها باز است.

بازار قدیمی تجریش

مغازه‌های بازار تجریش

مغازه های ادویه فروشی و عطاری‌های بازارچه تجریش بسیار معروف می‌باشند. همچنین آجیل و خشکبار مرغوب و انواع شیرینی جات در آنجا به فروش می‌رسد. گردشگران خارجی پسته و زعفران و همینطور بسیاری از خوراکی‌ها را از این بازار تهیه می‌کنند.

غذاخوری های سنتی، رستوران‌ها و کافی شاپ ها در این بازار فعالیت چشمگیری دارند. در فصل زمستان فروش باقالی و لبو و در تابستان آب بستنی‌های رنگارنگ بازارچه تجریش هم قابل توجه است.

یکی از جذابیت‌های بازار تجریش، فروش اقلام سفره هفت‌سین است که می‌توان به راحتی در گوشه گوشه‌ی این بازار دید که دستفروشان آن‌را به فروش می‌رسانند.

بازار میوه و سبزیجات تجریش

بازار تجریش کجاست؟

  • تهران، ضلع جنوب غربی میدان تجریش، جنب ایستگاه مترو، بازار تجریش. این بازار از یک طرف به میدان تجریش و از سمت دیگر به امامزاده صالح و کوچه‌ های اطراف آن راه دسترسی دارد.

تصاویر بازار تجریش

حال و هوای بازار تجریش تهران در عید
بازار تجریش
خرید در بازار تجریش
بازار شلوغ تجریش
بازار میوه فروشان تجریش
خرید عید در بازار تجریش
بازار تجریش در نوروز
بازار سنتی تجریش

 

نظر خود را درباره «بازارچه تجریش» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بازارچه تجریش فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.