زمان مطالعه: 3 دقیقه
رکورد پنج برد پیاپی ایران در جام جهانی فوتسال چگونه رقم خورد؟

رکورد پنج برد پیاپی ایران در جام جهانی فوتسال چگونه رقم خورد؟

تیم ایران در جام جهانی 1992 فوتسال با پنج برد پیاپی، عنوان چهارم تورنمنت را از آن خود کرد.

صاعقه ایرانی

دومين دوره جام جهاني فوتسال از 16 تا 28 نوامبر 1992 در كشور هنگ‌كنگ برگزار شد.  يك بار ديگر 16 تيم در اين رقابت‌ها شركت كردند كه به جز كشور ميزبان، تقسيم‌بندي سهميه‌ها در‌ آن دوران به اين شكل بود، آفريقا (يك تيم)، آسيا (2تيم)، كونكاكاف (2تيم)، آمريكاي جنوبي (3تيم)، اقيانوسيه (يك تيم)، اروپا (6تيم). رقابت‌ها در دو استاديوم برگزار شد. ورزشگاه 10500 نفري «هنگ‌كنگ كوليزئوم» در شهر «هونگ هوم» و استاديوم 800 نفري «كولون پارك اسپورت سنتر» در شهر «تسيم شا تسوی». هر تيم اجازه داشت 12 بازيكن (شامل دو دروازه‌ بان) به مسابقات اعزام نمايد و به اين ترتيب بازي‌ها آغاز شد و نتايج زير رقم خورد:

لهستان (4-2)، هنگ‌كنگ، آرژانتين (6-2)، نيجريه، آرژانتين (2-1)، هنگ‌كنگ، لهستان (5-4)، نيجريه، هنگ‌كنگ (4-1)، نيجريه، آرژانتين (3-2) لهستان

 كار بزرگ ايران

تيم ايران در نخستين ديدار خود در ابتدا دو گل از نايب قهرمان دوره قبل خورد. اما كم‌كم به بازي مسلط شد و يكي از گلها را جبران كرد. دو روز بعد و در 19 نوامبر، ايران با نتيجه (7-5) ايتاليا را شكست داد تا امتياز هر چهار تيم گروه برابر شود و رقابت‌هاي روز آخر به فينالي زودرس بدل شود. در روز 21 نوامبر ايران (10-6) پاراگوئه را شكست داد و صدرنشين گروه شد. در ساير بازي‌ها نتايج زير رقم خورد:

ايتاليا (7-5) پاراگوئه

 پاراگوئه (3-1) هلند

 هلند (4-3) ايتاليا

كار آسان باتجربه‌ ها

در گروه سوم بازي‌ها برزيل و بلژيك مشكلي براي صعود نداشتند. درست مثل اسپانيا و آمريكا در گروه چهارم. در گروه سوم نتايج زير رقم خورد: برزيل (3-0) استراليا، بلژيك (6-2) كاستاريكا، برزيل (15-1) كاستاريكا، بلژيك (2-1) استراليا، استراليا (8-6) كاستاريكا، برزيل (5-0) بلژيك.

در گروه چهارم نيز مسابقات به اين ترتيب به پايان رسيد:

اسپانيا (6-5) چين، آمريكا (8-3) روسيه

 روسيه (10-1) چين، اسپانيا (5-3) آمريكا

 اسپانيا (7-7) روسيه، آمريكا(7-1) چين.

مردم هنگ‌كنگ، متنفر از فوتسال؟!

اگر بازي‌هاي دو تيم چين و هنگ‌كنگ را از اين بازي‌ها كنار بگذاريم، مسابقات به هيچ عنوان مورد توجه قرار نگرفت. نه برزيلي‌ها با هنر خود توجه كسي را جلب كردند و نه ايران با نتايج شگفت‌انگيز خود. به اين ترتيب رقابت‌هايي چون آرژانتين- لهستان، لهستان- نيجريه، ايران- پاراگوئه، برزيل- كاستاريكا، بلژيك- ايتاليا، استراليا- كاستاريكا، اسپانيا- روسيه و كليه ديدارهاي دور دوم با استقبال اندک تماشاگران برگزار شد.

تداوم شگفتی های ايران

 مرحله دوم در دو گروه برگزار شد و سه تيم برتر جام جهاني قبل در يك گروه قرار گرفتند كه اين امر سبب حذف هلند شد: برزيل(2-2) آمريكا،   هلند(4-1) آرژانتين

برزيل(5-1) آرژانتين،   هلند(3-3)آمريكا

آمريكا(6-3) آرژانتين،    برزيل(6-1) هلند

تنها تيمي كه در مرحله دوم تمامي امتيازات ممكن را كسب كرد، ايران بود. ايران در ساعت 18:30  روز 23 نوامبر بادو گل لحظات پاياني، لهستان را شكست داد يك روز بعد   (4-2) اسپانيا قهرمان اروپا را شكست داد و در شرايطي كه حتي با يك تساوي در برابر بلژيك راهي مرحله بعد مي‌شد، اما(4-2) بلژيك را نيز شكست داد و به جمع چهار تيم برتر جام رسيد. در ساير ديدارها نيز نتايج زير رقم خورد:  اسپانيا(5-3) بلژيك، بلژيك(4-1) لهستان، اسپانيا(7-3) لهستان.

پيش‌بينی غلط روزنامه هنگ كنگی

 بازي‌هاي ايران چنان قدرتمند به پايان رسيد كه روزنامه‌اي هنگ كنگي پيش بيني كرد كه ايران به فينال رسيده  و برزيل را هم شكست خواهد داد. از قضا ايران در روز27 نوامبر با نتيجه(2-1) ازآمريكا پيش افتاد تا 5500 تماشاگر حاضر در استاديوم، تيم كشورمان را فيناليست بدانند. اما از بد حادثه، آمريكا در آن ايام بهترين دوران فوتبال خود را سپري مي‌كرد و ناگهان گلزني‌هاي پياپي به ايران را آغاز كرد. وقتي مسابقه با نتيجه(4-2) خاتمه يافت و ايران از صعود بازماند، بسياري اشتباهات «محمدمايلي كهن» مربي تيم ملي را عامل اين شكست دانستند. هرچند كه مايلي كهن و شاگردانش بهترين نتيجه تاريخ فوتبال را ازآن خود ساخته بودند. اندكي بعد و در ساعت 30: 20 همان روز، برزيل(4-1) اسپانيا را شكست داد و يك بارديگر به فينال رسيد. اسپانيا نيز براي انتقام از شكست مرحله دوم، مقابل ايران قرار گرفت. مسابقه رده‌بندي در حضور 9000تماشاگر در ساعت 30: 18 آغاز شد و تيم كشورمان در برابر اسپانيا(6-9) شكست خورد تا به عنوان چهارم بسنده كند. دو ساعت بعد برزيل مقابل آمريكا قرار گرفت و (4-1) پيروز شد تا بازهم قهرماني فوتسال از آن اين تيم شود.

 يك داور

تنها داوري كه از كشورمان در مسابقات 1992 شركت كرده بود، حسين عسگري بود. او مسابقه تيمهاي بلژيك- كاستاريكا، اسپانيا- آمريكا، برزيل- آمريكا و برزيل – هلند را قضاوت كرد و اين از بدشانسي او بود كه ايران به جمع چهارتيم صعود كرد تا وي بخت سوت زدن مسابقات نيمه نهايي، رده‌بندي يا فينال را از دست بدهد.

يك بازيكن، يك جام

بهترين گلزن جام جهاني فوتسال: سعيد رجبي بازيكن كشورمان بود كه به تنهايي16 گل به ثمر رساند. كنستانتين ارمنكو( روسيه) و«آلوارو»(اسپانيا) بعد از رجبي در جايگاه دوم و سوم قرار گرفتند

بهترين بازيكن اين جام  «ژورژينيو پي‌منتا» برزيلي شد و جايزه بازي جوانمردانه نيز به كشورمان  اختصاص يافت( در سايت فيفا جايزه بازي جوانمردانه به آمريكا اختصاص يافته است. بنابراين به نظر مي‌رسد كه با توجه به روابط سياسي آمريكا و ايران، فيفا به علت بازي جوانمردانه اين دو تيم در برابرهم، ‌اين جايزه را به هر دو تيم اعطا كرده باشد.) در اين بازي‌ها 307 گل به ثمر رسيد و ميانگين68/7 گل براي هربازي به دست آمد. 50300 نفر نيز از بازي‌ها ديدن به عمل آوردند و ميانگين 1258 نفر را براي هر بازي به جاي نهادند.

 

نظر خود را درباره «رکورد پنج برد پیاپی ایران در جام جهانی فوتسال چگونه رقم خورد؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره رکورد پنج برد پیاپی ایران در جام جهانی فوتسال چگونه رقم خورد؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.