در ادامه معرفی کشورهای شرکت کننده در المپیک و ترتیب رژه تیمها در روز آغازین، به تیمهای آروبا، آلبانی و سایر تیمها می رسیم.( اسم داخل پرانتز تلفظ ژاپنی این کشورهاست که رژه بر اساس آن انجام می شود.)

11-آروبا( آروبا): جزیره کوچکی که در شمال آمریکای جنوبی و چسبیده به خاک گویان قرار گرفته، دیرزمانی مستعمره هلند بود. فیلیپ اِلهاگ تنها نماینده تیراندازی آروبا پرچمدار این کشور در روز نخستین است. آروبا در شنا نیز یک نماینده مرد و یک نماینده زن خواهد داشت. این کشور از سال 1988 در المپیک شرکت کرده و این نهمین حضور آروبا در بازیها است.

12- آلبانی( آروبانیا): کاروان 9 نفره آلبانی در 6 رشته دو و میدانی، ژیمناستیک، جودو، تیراندازی، شنا و وزنه برداری بازیهای توکیو شرکت می کند. این کشور اولین بار در سال 1972 در بازیهای المپیک شرکت کرد. اما پس از آن وقفه ای بیست ساله در حضور این تیم در بازیها پیش آمد و اکنون این تیم برای نهمین بار در بازیها حضور دارد.

13- ارمنستان( آرو مِنیا): در هفتمین حضور پیاپی ارمنستان در المپیک، وِرسنیک منوچاریان شناگر زن و هُوهانِس بوچکوف بوکسور مرد این کاروان، پرچمدار ارمنستان هستند. کاروان 17 نفره ارمنستان 6 کشتی گیر مرد دارد. بوکس نیز با 3 نماینده، دومین رشته پرتعداد ارمنستان است.

14-آنگولا( آنگورا): آنگولا از سال 1980 تا امروز، تنها در بازیهای 1984 حضور نداشته است. این تیم 20 ورزشکار در توکیو دارد که 14 نفر آنها اعضای هندبال زنان این کشور هستند. دو و میدانی مردان، جودوی زنان، قایقرانی مردان و شنا دیگر رشته هایی هستند که آنگولا در آن شرکت کننده دارد.

15- آنتیگوآ و باربودا( آنتیگوآ- بابودا): تشکیل شده از دو جزیره در شمال آمریکای جنوبی که آنتیگوآ جزیره جنوبی و باربودا جزیره شمالی است. این کشور از سال 1976 تاکنون در 11 المپیک شرکت کرده و تنها در سال 1980 در بازیها حضور نداشت. کاروان 6 نفره این تیم در دو و میدانی و شنا، یک نماینده مرد و یک نماینده زن دارد و در بوکس مردان و قایقرانی بادبانی زنان نیز با یک نماینده شرکت کرده است.

16- آندورا( آندورا): مونیکا دوریا قایقران کانو و کایاک 21 ساله پرچمدار آندورا در المپیک توکیو است. دوریا در سال 2017 در رقابتهای اسلالوم زیر 23 سال اروپا قهرمان شده است. پول مویا دونده 800 متر آندورا، تنها مرد کاروان 2 نفره این کشور در المپیک است.

17- یمن( لِمِن): در هشتمین حضور پیاپی یمن در المپیک، این کشور 3 نماینده مرد و 2 زن در المپیک خواهد داشت. مختار الیَمانی شناگر این کشور در 100 متر و 200 متر آزاد مردان، پرکارترین ورزشکار یمن در بازیهاست. چهار نماینده دیگر یمن در دو و میدانی و جودوی مردان و تیراندازی و شنای زنان در رقابتها شرکت خواهند کرد.

18- اسرائیل( ایزو- رائه رو): از 1952 تا امروز، اسرائیل 17 حضور المپیکی داشته و تنها بازیهای 1980 را تحریم کرده است. هانا مینِنکو پرنده زن اوکراینی الاصل و یاکوف تومارکین شناگر مرد اسرائیلی دو پرچمدار کاروان اسرائیل هستند. کاروان 90 نفره اسرائیل 55 ورزشکار مرد و 35 ورزشکار زن دارد از جمله 24 بازیکن بیس بال مردان، 10 ژیمناست و 12 جودوکا.

19- ایتالیا( ایتا ریا): ایتالیایی ها از اولین دوره المپیک تا امروز فقط در بازیهای 1904 شرکت نداشته اند. کاروان 372 نفره ایتالیا شامل 192 مرد و 180 زن خواهد بود. از جمله 75 دونده، 25 دوچرخه سوار، 23 قایقران، 38 شناگر، 18 والیبالیست و 14 ژیمناست. جِسیکا روسی تیرانداز زن و اِلیا ویویانی دوچرخه سوار مرد این کشور پرچمداران ایتالیا خواهند بود.

20- عراق( ایراکو): عراق از 1948 وارد خانواده المپیک شد اما با غیبت در چهار المپیک تاکنون 15 حضور المپیکی داشته است. طه حسین دونده 400 متر و دانا حسین دونده زن 200 متر عراق، دو نماینده دو و میدانی این کشور هستند. دو نماینده دیگر عراق در قایقرانی مردان و تیراندازی زنان به مصاف رقبا می روند.

21- ایران( ایران ایسورامو- کیو- واکوکو): صمد نیکخواه بهرامی بسکتبالیست و هانیه رستمی تیرانداز، دو پرچمدار ایران در بازیهای توکیو هستند. در هجدهمین حضور ایران در بازیها از سال 1900 تا امروز، 56 ورزشکار مرد و 10 ورزشکار زن برای ایران مسابقه می دهند. در این میان بسکتبال و والیبال با 12 و کشتی با 11 شرکت کننده، بیشترین تعداد ورزشکار را از آن خود کرده اند.

 

نظر خود را درباره «ایران، بیست و یکمین گروه رژه رونده در افتتاحیه در المپیک توکیو ( بخش دوم)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره ایران، بیست و یکمین گروه رژه رونده در افتتاحیه در المپیک توکیو ( بخش دوم) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.