زمان مطالعه: 1 دقیقه
لحظه های ماندگار جام ملتهای اروپا( زنان): اولین قهرمانی های دو غول بزرگ

لحظه های ماندگار جام ملتهای اروپا( زنان): اولین قهرمانی های دو غول بزرگ

تیم فوتبال زنان آلمان پرافتخارترین تیم قاره اروپا است. اما این تیم از چه زمانی به یک مدعی در قاره سبز بدل شد؟

1987: اقتدار وایكینگ‌ها

مرحله مقدماتی دومین دوره مسابقات یورو از 26 سپتامبر 1984تا 12 اكتبر 1986 در چهار گروه چهار تیمی برگزار شد. هنوز اختلاف تیم‌ها زیاد بود و به عنوان مثال انگلستان در 6 مسابقه خود صاحب 34 گل زده شد و ایرلند شمالی 35 گل دریافت كرد!

هنوز به ازای هر پیروزی دو امتیاز به تیم برنده اعطا می‌شد و به این ترتیب ، تیم‌ها چنین امتیازاتی كسب كردند

 گروه اول:  نروژ (9) دانمارك (6) آلمان (5) فنلاند(0)

گروه دوم: انگلستان (12) اسكاتلند (8) جمهوری ایرلند (4) ایرلند شمالی (0)

گروه سوم: سوئد (10) هلند (10) فرانسه (2) بلژیك (2)

گروه چهارم: ایتالیا (11) مجارستان (7) اسپانیا (3) سوییس(3)

پس از انتخاب‌ تیم‌های مرحله نهایی ، كشور نروژ به عنوان میزبان این دوره برگزیده شد و مسابقات نیمه نهایی در روز 11 ژوئن 1987 با نتایج زیر خاتمه یافت:

نروژ  (2-0) ایتالیا / سوئد(3-2)انگلستان( در پایان وقت اضافی)

دو روز بعد، دیدار رده‌بندی با نتیجه (2-1) به سود ایتالیا خاتمه یافت تا مسابقات برای اولین‌بار صاحب تیم سوم شود.

فینال در 14 ژوئن در حضور 8408 تماشاگر استادیوم اوله‌وال استادیون شهر اوسلو برگزار شد و نروژ با دو گل اشتندال ، سوئد را (2-1) شكست داد و برای نخستین بار قهرمان رقابت ها لقب گرفت.

1991: Dominant Germany stride on | UEFA Women's EURO | UEFA.com

1989 :آغاز درخشش ژرمن‌ها

تعداد تیم‌های حاضر در مرحله مقدماتی به 17 افزایش یافتند و مسابقات مقدماتی از دهم سپتامبر 1987  تا 17 دسامبر 1988 انجام گرفت. برای نخستین‌بار گروهبندی مرحله مقدماتی از حالت منطقه‌ای خارج شد و به این ترتیب تیم‌های اسكاندیناوی و بریتانیا فرصت یافتند كه در دور مقدماتی نیز با یكدیگر رقابت كنند.

از اختلاف هولناك بین تیم‌ها كاسته شد و پیروزی(10-0)آلمان غربی در برابر سوییس تنها استثناء در نتایج بود. از هر گروه دو تیم به مرحله یك چهارم نهایی صعود كردند و در پایان دیدارهای رفت و برگشت این مرحله نتایج زیر رقم خورد:

سوئد(6-2)دانمارك / نروژ(5-1)هلند

آلمان غربی(3-1) چكسلواكی / ایتالیا(4-1)فرانسه

مرحله نهایی از 28 ژوئن 1989 تا دوم جولای در آلمان برگزار شد و آلمان پس از تساوی (1-1) مقابل ایتالیا ، این تیم را در ضربات پنالتی (4-3) شكست داد. نروژ هم در برابر سوئد (2-1) پیروز شد تا سوئد برای كسب مقام سوم، با همین نتیجه ایتالیا را از پیش‌روی بردارد.

اما فینال درحضور رقم خیره‌كننده 22 هزار تماشاگر در اشتادیون آن در برما بروكه شهر اوسنابروك برگزار شد و آلمان با پیروزی (4-1) در برابر نروژ ، نخستین قهرمانی خود را در این رقابت‌ها جشن گرفت.

نظر خود را درباره «لحظه های ماندگار جام ملتهای اروپا( زنان): اولین قهرمانی های دو غول بزرگ» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره لحظه های ماندگار جام ملتهای اروپا( زنان): اولین قهرمانی های دو غول بزرگ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.