زمان مطالعه: 1 دقیقه
لحظه های ماندگار جام ملتهای اروپا( زنان): تولد یورو

لحظه های ماندگار جام ملتهای اروپا( زنان): تولد یورو

رقابتهای جام ملتهای فوتبال اروپا در بخش زنان از دوره چهارم مسابقات بود که همچون مسابقات مردان، با نام یورو شناخته شد.

مرحله مقدماتی چهارمین دوره یورو از نهم سپتامبر 1989 آغاز شد و تا 12 دسامبر 1990 به درازا انجامید. تیم‌های حاضر در مرحله مقدماتی به 18 افزایش یافتند و رقابت‌ها در دو گروه سه تیمی و سه گروه چهار تیمی برگزار شد. همچنین قرار بر این گشت كه از گروه‌های سه تیمه تنها تیم برتر به مرحله بعد صعود كند . اما از گروه‌های 4 تیمه، دو تیم برتر راهی دور دوم شوند. در دور یك چهارم نتایج زیر رقم خورد:

نروژ(4-1) مجارستان

 ایتالیا(1-1) سوئد( ایتالیا به دلیل گل زده در خانه حریف صعود كرد)

 دانمارك(1-0) هلند ( در پایان وقت اضافی)

آلمان(6-1)انگلستان.

رقابت‌ها برای نخستین بار با عنوان یورو زنان شناخته شد و مرحله نهایی بازی‌ها از دهم تا 14 جولای 1991 در دانمارك انجام گرفت. دانمارك میزبان در نیمه نهایی مقابل  نروژ با تساوی بدون گل متوقف شد تا كار به ضربات پنالتی و پیروزی(8-7) نروژ بكشد . دانماركی‌ها برای كسب عنوان سومی در وقت اضافی ایتالیا را (2-1) شكست دادند كه در نیمه‌ نهایی از آلمان با سه گل شكست خورده بود. به این ترتیب قدرت‌های ادوار قبلی بازی‌ها به فینال تورنمنت رسیدند و درحضور 3100 تماشاگر آلبورگ آشتادیون تیم آلمان در وقت اضافی نروژ را(3-1) شكست داد و قهرمان مسابقات شد. بهترین گلزن بازی‌ها نیز هایدی مور آلمانی بود در دو بازی 4 گل به ثمر رساند.

هایدی مور
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «لحظه های ماندگار جام ملتهای اروپا( زنان): تولد یورو» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره لحظه های ماندگار جام ملتهای اروپا( زنان): تولد یورو فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.