زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی انگین آکیورک

بیوگرافی انگین آکیورک

انگین آکیورک بازیگر سریال اسم من فرح است که در نقش طاهر لاکسیز نقش قابل توجهی را از خود نشان داده. او در ایران با سریال فاطماگل شناخته شد.
نام و نام خانوادگی انگین آکیورک
تاریخ تولد 12 اکتبر 1981
محل تولد آنکارا، ترکیه
محل زندگی استانبول
ملیت ترکیه‌ای
حرفه بازیگر و مدل

 

انگین آکیورک (Engin Akyürek) بازیگر سریال اسم من فرح می‌باشد که در نقش طاهر لاکسیز ایفای نقش نموده است. وی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است که در صنعت مدلینگ هم فعال می‌باشد. در ادامه با آسمونی باشید و بیوگرافی انگین آکیورک را ببینید.

انگین آکیورک

درباره انگین آکیورک

انگین آکیورک 12 اکتبر 1981 در آنکارا، ترکیه به دنیا آمد. پدر انگین کارمند دولت و مادرش هم خانه‌دار است و یک برادر کوچکتر به نام ارن دارد. آکیورک پس از پایان دبیرستان به دانشکده زبان جغرافیا و تاریخ دانشگاه آنکارا رفت و سال 2002 در رشته تاریخ فارغ‌التحصیل شد. انگین در سال‌های دانشکده در تئاترهای دانشجویی هم شرکت میکرد و پس از پایان دوران تحصیل نیز در تئاتر ادامه کار داد.

انگین عاشق غواصی است و مواقعی که نیاز به استراحت دارد زیر آب بودن را ترجیح می‌دهد. او نوشتن را هم دوست دارد و هرازگاهی داستان کوتاه می‌نویسد و در مصاحبه‌ای گفته نوشتن داستان همانند کارگردانی است و می‌خواهد روزی هم کارگردانی را تجربه کند.

انگین آکیورک در عشق پول سیاه

زندگی هنری انگین آکیورک

انگین آکیورک در سال 2004 پس از شرکت در مسابقه «ستارگان ترکیه» که مسابقه‌ای جهت شناسایی استعدادهای بازیگری جدید در ترکیه است، توانست مقام اول در آقایان را به خود اختصاص دهد و برن سات هم در این مسابقه نفر دوم خانم‌ها شد.

سال 2004 تا 2007 در سریال «داماد خارجی» که از کانال دی پخش می‌شد بازی کرد و توانست تحسین منتقدان را جلب کند. سال 2006 در فیلم سینمایی «سرنوشت» بازی کرد و برای بازی در این فیلم دو جایزه به دست آورد.

انگین سال 2008 در سریال «اگر یک ابر بودم» بازی کرد. انگین آکیورک در سال 2010 در سریال «گناه فاطماگل چیه» که در ایران به نام فاطماگل شناخته می‌شود، بازی درخشانی از خود نشان داد. وی همبازی برن سات بود. این سریال تا سال 2012 ادامه داشت و جوایزی هم بخاطر نقش کریم ایلگاز در این سریال به دست آورد.

انگین آکیورک در سریال اسم من فرح

از دیگر سریال‌های انگین آکیورک می‌توان به سریال «عشق پول سیاه» در سال 2014، «تا حد مرگ» در سال 2017، «دختر سفیر» در سال 2019 و سریال «اسم من فرح» در سال 2023 اشاره کرد. وی در سریال اسم من فرح همبازی دمت اوزدمیر است و نقش وی در این سریال طاهر لاکسیز است که به یک زن ایرانی در ترکیه در برابر خطراتی که برایش پیش آمده کمک می‌کند.

فیلم‌های انگین آکیورک

سال

نام فیلم

2022

Godspeed

2019

یک عشق دو زندگی

2018

بچه ها به تو امانت

2014

یک رابطه کوچک ایلول

2006

سرنوشت

 

سریال‌های انگین آکیورک

 

سال

نام سریال

2023

اسم من فرح

2019-2021

دختر سفیر

2017

تا حد مرگ

2014-2015

عشق پول سیاه

2010-2012

فاطماگل

2008-2009

اگر یک ابر بودم

2007-2008

کاراییلان

2004-2007

داماد خارجی

 

انگین آکیورک در اینستاگرام

راه ارتباطی انگین آکیورک

پیج اینستاگرام enginakyurek

 

تصاویر انگین آکیورک

عکس جدید انگین آکیورک
انگین آکیورک در تبلیغات

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی انگین آکیورک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی انگین آکیورک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.