زمان مطالعه: 2 دقیقه
انواع مالیات‌هایی که شهروندان آمریکایی ملزم به پرداخت آن هستند!

انواع مالیات‌هایی که شهروندان آمریکایی ملزم به پرداخت آن هستند!

همانطور که در مطالب گذشته آسمونی، در رابطه با متوسط پرداخت مالیات یک شخص در آمریکا خواندید، مالیات‌های...

همانطور که در مطالب گذشته آسمونی، در رابطه با متوسط پرداخت مالیات یک شخص در آمریکا خواندید، مالیات‌های زیادی وجود دارد که یک شهروند آمریکایی در زندگی روزمره خود باید پرداخت کند. آن‌ها روی چک‌های پرداختی، قیمت کالاهایی که می‌خرند، خدماتی که استفاده می‌کنند، خانه، ماشین و موارد دیگر تأثیرگذار است. این در حالی است که در بعضی مواقع خطوط بین تشخیص انواع مختلف مالیات مثل یک تار نازک می‌شود، دانستن نحوه پرداخت آن، موعد موقرر پرداخت مالیات و مبلغی را که باید پرداخت کنند می‌تواند مدیریت مالی شخص را بسیار ساده‌تر کند.

این موضوع که پرداخت مالیات در کشورهای توسعه یافته به خصوص آمریکا بسیار حائز اهمیت است بر کسی پوشیده نیست.

مالیات‌ها از سوی دولت‌های فدرال و بیشتر از آن ایالات و برخی دولت‌های محلی بر درآمد خالص افراد و ابرشرکت‌ها وضع می‌شوند. درآمد مشمول مالیات بر اساس مقررات حسابداری مالیاتی تعیین می‌شود نه اصول حسابداری مالی، و شامل تقریباً همه درآمد از همه منابع می‌شود.

در بخش آسمونی ما قصد داریم که سیستم مالیاتی ایالات متحده آمریکا و 5 نوع مهم آن اشاره کنیم.

انواع مالیات‌ها به شرح زیر هستند:

مالیات بر درآمد

همه مالیات‌دهندگان، صرف نظر از وضعیت اشتغال، باید مالیات بر درآمد شخصی که کسب می‌کنند را پرداخت کنند. این نوع مالیات و نرخ آن به وضعیت درآمد آن‌ها و میزان درآمد مشمول مالیات بستگی دارد. در سطح فدرال، اداره مالیات داخلی (IRS) هفت مالیات بر درآمد را تعیین کرده است. در همه ایالت‌ها مقررات مربوط به مالیات بر درآمد متفاوت از دیگر ایالت‌هاست.

مالیات بر فروش

شناسایی مسئول پرداخت این مالیات بسیار مهم است. مالیات بر فروش را هرچند صاحب کسب و کار به دولت می‌پردازد اما بر عهده خریدار و مصرف‌کننده است.

فروشنده با استفاده از نرخ مالیات بر فروش، میزان مالیات را مشخص کرده و از خریدار دریافت می‌کند و آن را به حساب دولت واریز می‌کند.

5 ایالت آمریکا این نوع مالیات را به مصرف محلی و ایالتی می رسانند تا صرف امور مربوط به شهر و شهرداری شود (آلاسکا، دلاور، مونتانا، نیوهمپشایر و اورگان). حتی نرخ این نوع مالیات در سراسر کشور یکسان نیست و بسته به سیاست‌های هر ایالت رقم آن می‌تواند متفاوت باشد.

مالیات بر سفر

شهروندان آمریکایی قبل از اینکه تصمیم به سفر بگیرن و ساک به دست شوند همیشه باید مالیات سفر خود را حساب کنند زیرا دولت‌های محلی از آن‌ها مالیات سفر خواهند گرفت. مالیات بر سفر می‌تواند یک رقم ثابت و یا بر اساس نوع سفر متفاوت باشد و معمولاً بر اساس هتل و محل اقامت از مسافران دریافت می‌شود.

مالیات بر حقوق

در پرداخت این مالیات، یا کارفرمایان مقدار مشخصی از حقوق و دستمزد کارکنان (مالیات بر مالیات) را محاسبه می‌کنند و می‌پردازند یا کارکنان آن‌ها را مستقیماً به دولت می‌دهند. این نوع مالیات توسط هر دو گروه کارفرما و کارگر پرداخت می‌شود. مالیات بر حقوق به مصرف معلولین، بازماندگان ناشی از مرگ در حین کار و مزایای بیکاری می‌رسد. این نوع مالیات برای دولت آمریکا اهمیت زیادی دارد و تاخیر در پرداخت آن می‌تواند بین 2 تا 10 درصد جریمه داشته باشد.

مالیات بر کالاهای لوکس و مضر

کالاهایی مثل سیگار که برای سلامت افراد زیان دارد و یا استفاده از کالاها و خودروهای لوکس که از سطح عمومی رفاه جامعه بالاتر باشد مشمول نوعی مالیات غیرمستقیم می‌شوند. این مالیات بر عهده فروشنده است اما فروشندگان بار مالیاتی آن را روی قیمت خرید محاسبه کرده و به خریدار منتقل می‌کنند که باعث افزایش قیمت این کالاها می‌شود اما در نهایت فروشنده آن را به دولت منتقل می‌کند.

نرخ این مالیات‌ها نیز می‌تواند ثابت باشد و یا بر اساس سطوح مصرف و یا میزان آلایندگی و یا ضرر ناشی از مصرف به صورت تصاعدی تغییر کند.

مالیات بر مشروبات الکلی و یا تنباکو، مالیات بر بازی قمار و ... نیز مشمول این نوع مالیات می‌شوند. این سیاست علاوه بر کسب درآمد برای دولت تلاشی برای محدود کردن مصرف آن‌ها نیز هست. ایالت‌هایی مانند نوادا، ایلند، دلاویر از این نوع مالیات بیشتر استفاده می‌کنند و همانطور که مشخص است مصرف محلی و ایالتی نیز دارد.


منبع: policygenius

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «انواع مالیات‌هایی که شهروندان آمریکایی ملزم به پرداخت آن هستند!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره انواع مالیات‌هایی که شهروندان آمریکایی ملزم به پرداخت آن هستند! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.