زمان مطالعه: 3 دقیقه
آشنایی با انواع مدل های شلوار

آشنایی با انواع مدل های شلوار

آشنایی با شلوارهای مختلف باعث می‌شود شما آگاهانه‌تر استایل مورد نظر خود را با شلوار مناسب ست کنید.

مدل‌های زیادی از شلوار وجود دارد و انتخاب درست مدل شلوار در استایل شما بسیار مهم و تاثیرگذار است به همین خاطر ما در این مطلب آسمونی مدل‌های مختلف شلوار را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید مدل مورد نظر شلوار خود را درست‌تر انتخاب کنید.

شلوار بوت‌کات (bootcut jeans)

شلوار بوت کات

شلوار بوت کات در قسمت کمر، باسن و همینطور زانوها راسته است و از زانو به پایین گشاد می‌شود در حقیقت شلوار بوت‌کات شباهت زیادی به شلوار دمپا گشاد دارد.

شلوار دم پا تنگ (PEG PANTS) 

شلوار دم پا گشاد
شلوار دم پا گشاد

 

این مدل شلوارها همانطور که از اسمشان پیداست در قسمت ساق و مچ پا تنگ هستند و کاملا به پا میچسبند اما در قسمت بالا و ران پا کاملا آزاد هستند. این مدل شلوارها این روزها هم بین زنان و هم مردان محبوب است و با تغییراتی در مدل دوخت کمر آنها میتوان استایل های زیادی با آن درست کرد.

شلوار جین (JEAN PANTS)

شلوار جین
شلوار جین

شلوار جین از محبوب ترین های دنیا محسوب میشود، شلوار جین در ابتدا فقط برای کار استفاده می شده به دلیل اینکه بافت صخیم و محکمی داشته اما حالا این شلوارها را همه جور استایل و جنسیت و سنی استفاده میکنند و در انواع مختلف با جنس های نازک و ضخیم و رنگ های گوناگون تولید میشود اما رنگ آبی آن همچنان پر طرفدارترین است.

شلوار بگی (BAGGY)

شلوار بگی
شلوار بگی

شلوار های بگی در قسمت کمر فقط اندازه هستند و در قسمت ها پا کاملا گشاد هستند، این مدل معمولا مردانه بود و فقط قشر خاصی از  جوانان آنها را می پوشیدند اما این روزها بین خانم هم بسیار رایج است و مدل پارچه ایی آن خیلی تابستانی و کاربردی هم هست.

شلوار دم پا گشاد (BELL BOTTOM) 

آشنایی با انواع مدل های شلوار
آشنایی با انواع مدل های شلوار

در دهه پنجاه و شصت میلادی شلوار های دم پا گشاد حسابی سرو صدا به پا کرده بودند و داشتن یکی از آنها استایل شما را بسیار خاص می کرد طرفدار اصلی انها مردان بودند ولی خیلی زود در میان خانمها هم رواج پیدا کرد. این شلوار ها برای استایل خیابانی و حتی رسمی هم به کار میرفتند، حالا اما بیشتر در میان جوانان و کاربرد های غیر رسمی استفاده می شود.

شلوار راسته (DRESS PANTS)

انواع-شلوار
شلوار راسته

شلوار راسته از رایج ترین شلوارها بین آقایان است. شلوار راسته معمولا هم استفاده روزمره دارد و هم استفاده رسمی‌تر با انواع کت‌ها. البته این مدل شلوارها مدل زنانه هم دارد که در رنگ‌های مختلف استفاده می‌شود.

 

شلوار حرم یا هندی (HAREM)

شلوار حرم
شلوار حرم

 

این شلوارها بسیار راحت هستند بیشتر هم در میان کسانی که ورزش یوگا به سبک هندی را انجام می دهند استفاده میشود اما حالا معمولا در میان همه محبوب است مخصوصا که حسابی تابستانی و خنک است و جنس آن معمولا نخی و خنک است.

شلوار چسبان (LEGGINGS)

شلوار چسبان
شلوار چسبان

لگین ها خیلی شلوار های کاربردی و راحتی هستند با وجود اینکه چسبان هستند اما بسیار سبک و منعطف هستد و بیشتر استفاده ورزشی داد اما این روزها با استایل های اسپرت هم ست میشود و می توان آنها را برای پیاده روی و حتی داخل منزل هم استفاده کرد.

شلوار رکابی (STIRRUP) 

شلوار رکابی
شلوار رکابی

این ها همان شلوار های چسبان هستند با این تفاوت که بندی زیر قسمت پا قرار میگیرد که شلوار را محکم در جای خود نگه میدارد.

شلوار ارتشی (FATIGUE)

شلوار ارتشی
شلوار ارتشی

این مدل شلوار ها که الهام گرفته از شلوارهای ارتشی است داری بند داخلی و جیبهای دکمه دار است.

شلوار پیش بندی (DUNGAREES)

شوار جدید پیش بندی
شوار جدید پیش بندی

این نوع شلوار دارای یک پیش بند است که با دو بند قابل تنظیم به پشت شلوار متصل می شود و جنس شلوار معمولا ضخیم است و در همه ی فصل ها هم کاربرد دارد و یک استایل اسپرت به حساب می رود.

شلوار دورس (DORS Jeans)

شلوار دورس

شلوار دورس معمولا جنس پنبه‌ای است که طرفداران زیادی هم مابین جوانان پیدا کرده است. این سبک شلوار را می‌توان با هر چیزی ست کرد.

شلوار فوتر (Footer Pants)

شلوار فوتر

شلوار فوتر همانند شلوار راسته است و معمولا جنس آن پشمی و ضخیم می‌باشد که برای فصل سرد سال مناسب است و ست خوبی برای پالتو است.

شلوار رگولار (Regular Jeans)

شلوار رگولار

شلوار رگولار نه راسته است و نه گشاد و راحتی خاصی دارد که خیلی هم چسبان نیست. این سبک شلوار را می‌توان با انواع مانتو کتی ست کرد.

شلوار اسکینی (skinny jeans)

شلوار اسکینی

شلوار اسکینی مدلی از شلوار است که تنگ است و در آنها از الیاف مصنوعی کشی استفاده شده و علاوه بر اینکه در ناحیه ران و باسن کاملا جذب هستند.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آشنایی با انواع مدل های شلوار» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با انواع مدل های شلوار فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.