زمان مطالعه: 1 دقیقه
تفاوت انواع جریمه ها؛ دوبرگی، تسلیمی، الصاقی، دوربین

تفاوت انواع جریمه ها؛ دوبرگی، تسلیمی، الصاقی، دوربین

جریمه‌ خودرو به نوع های مختلفی برای متخلفان ثبت می شود که با عناوین دوبرگی، تسلیمی، الصاقی، دوربین شناخته می شوند.

جریمه‌ خودرو به نوع های مختلفی برای متخلفان ثبت می شود که با عناوین دوبرگی، تسلیمی، الصاقی، دوربین شناخته می شوند در این بخش از آسمونی با بررسی آن ها در خدمت شما عزیزان هستیم.

انواع جریمه های خودرو

  • دوبرگی
  • الصاقی
  • تسلیمی
  • دوربین

جریمه های رانندگی با هم چه تفاوتی دارند؟

جریمه دوبرگی

هنگامی که پلیس تخلفی را از سوی راننده مشاهده می نماید، نسبت به توقف و ایست خودرو دستور می دهد. با توجه به ایست دادن پلیس و عدم توقف خودرو از سوی راننده چه به صورت عمد و چه به صورت غیرعمد ماموران پلیس راهور از دو برگه استفاده می کنند و جریمه و تخلف در سوابق راننده متخلف ثبت می شود. در برگه جریمه صادر شده مشخصات خودرو شامل پلاک، رنگ، زمان و مکان تخلف و میزان جریمه درج می شود. در این مدل از جریمه رانندگی به این علت که راننده به فرمان ایست پلیس توجه نکرده است،به جز جریمه تخلف مرتکب شده یک جریمه 40هزار تومانی هم بابت توجه به ایست پلیس جریمه خواهد شد.

جریمه الصاقی

اگر وسیله نقلیه در حالی که متوقف و پارک است، جریمه شود، این نوع از جریمه، جریمه الصاقی است. زمانی که استعلام خلافی را بگیرید، زمان و مکان و کد جریمه برای شما گزارش می شود. لازم به ذکر است جریمه الصاقی در صورت پرداخت نشدن در مهلتی 60روزه، دو برابر خواهد شد.

جریمه تسلیمی

اگر راننده با دستور توقف پلیس توقف نماید جریمه تسلیمی دریافت می کند. در این شکل از جریمه پلیس مدارک لازم برای پر کردن قبض اخطاریه را از راننده می گیرد و پس از آن جریمه تسلیمی‌ را به راننده تحویل می‌ دهد. لازم به ذکر است جریمه تسلیمی‌ در صورت پرداخت نشدن در مهلتی 60روزه، دو برابر خواهد شد.

جریمه با دوربین

دوربین‌های راهنمایی و رانندگی با دقت بالا در کنترل جرایمی نظیر سرعت، سبقت غیر مجاز و تردد در مکان های ممنوع بسیار موثر عمل می کنند. همچنین در هیچ یک از انواع جریمه‌ها، اعتراض به جریمه رانندگی اینترنتی انجام نمی شود. و این نوع جریمه هم دوبرابر نخواهد شد.

نظر خود را درباره «تفاوت انواع جریمه ها؛ دوبرگی، تسلیمی، الصاقی، دوربین» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تفاوت انواع جریمه ها؛ دوبرگی، تسلیمی، الصاقی، دوربین فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.