زمان مطالعه: 2 دقیقه
انتظارات در مورد دوستیابی و یافتن عشق

انتظارات در مورد دوستیابی و یافتن عشق

بنا به گزارش سایت ARABIA، وقتی شروع به جستجوی یک شریک طولانی مدت می‌کنیم یا وارد یک رابطه عاشقانه می‌شویم،

بنا به گزارش سایت ARABIA، وقتی شروع به جستجوی یک شریک طولانی مدت می‌کنیم یا وارد یک رابطه عاشقانه می‌شویم، بسیاری از ما این کار را با مجموعه‌ای از انتظارات از پیش تعیین شده (اغلب غیر واقعی) انجام می‌دهیم.

اینکه شخص چگونه باید با ما و خانوادۀ ما رفتار کند، رابطه چگونه باید پیش برود و نقشی که هر فرد باید برای بهتر شده رابطه بر عهده بگیرد؛ چیست.

این انتظارات و چیزهای مشابه آن، ممکن است بر اساس سابقه خانوادگی، تأثیر گروه‌های دوستی، تجربیات گذشته یا حتی ایدئال‌هایی باشد که در فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی به تصویر کشیده شده‌اند.

اغلب این انتظارات غیرواقعی‌اند و ممکن است باعث شود شریک عاطفی ما خودش را ناکافی  و رابطه را مایوس‌کننده بداند.

دربارۀ خواسته‌ها و نیازهایتان صحبت کنید.

در شروع هر رابطه‌ای باید هدف‌های هر دو طرف از رابطه مطرح و بررسی شود. آدم‌ها باید یاد بگیرند که بین واقعیت و ایدئال‌هایشان تمایز قائل باشند. در عین حال به نیازها و خواسته‌های طرف مقابل هم احترام بگذارند.

خواسته‌ها قابل مذاکره هستند، نیازها نه.

خواسته‌ها ملاک‌های اصلی ما برای شروع یک رابطه هستند. مثل شغل طرف مقابل، ویژگی‌های ظاهری، توانایی مالی و .... طبیعی است که برخی از خواسته‌های ما، غیرقابل تبدیل و تقلیل هستند. اما بخشی از آنها می‌توانند جایگزین شوند یا به ویژگی‌های مشابه تبدیل گردند.

شما می‌توانید به جای فرد باهوش، افراد کنجکاو و جستجوگر را انتخاب کنید و در گذر زمان شاهد رشد و شکوفایی او باشید. یا به جای دقت افراطی در ظاهر زیبا، به تفکرات و منش او توجه کنید و در آینده او را برای انتخاب پوشش بهتر یا داشتن ظاهری زیباتر راهنمایی کنید. چون افکار آدم‌ها سخت تغییر می‌کند ولی ظاهر آدم‌ها می‌تواند به مرور زمان تغییر کند.

ملاک‌های منطقی و عقلانی را به ملاک‌های احساسی اولویت دهید

گاهی ممکن است ویژگی‌های خاصی در ابتدا بسیار مهم به نظر برسند ولی با گذشت زمان متوجه می‌شوید که

بود و نبود آن ویژگی تاثیر چندانی در کیفیت زندگی شما ندارد.

طبیعی است که در زمان تنهایی و تجرد، برای یافتن شریک عاطفی به بهترین خصوصیت‌ها فکر کنیم و کسی را برای خودمان تجسم کنیم که تمام شرایط مدنظرمان را داشته باشد. اما زمان به ما ثابت می‌کند که، افراد شوخ‌طبع جذاب‌تر از آدم‌های پولدار هستند، کسی که دلسوز است، بیشتر می‌تواند در مواقع نیاز کنارمان باشد و آرام‌مان کند تا کسی که فقط ظاهری زیبا دارد. در ادامۀ زندگی می‌فهمیم که خانواده‌ها چه جایگاه مهمی در روابط دارند چرا که اولین بستر رشد هر فردی خانواده است. چیزهایی که ما در بطن خانواده می‌آموزیم، به سختی قابل تغییرند.

از سطح به عمق بروید

اگر بخواهید کسی را بر اساس بیوگرافی‌اش در یک سایت دوستیابی یا یک شبکۀ اجتماعی بشناسید، به در بسته خواهید خورد. اگر او را صرفا به خاطر یک شهر، یک زبان یا یک نژاد یا قومیت مشترک انتخاب کنید، ممکن است در آینده متوجه این حقیقت شوید که جهان‌تان از هم فاصله دارد، پس بهتر است دنبال کسی باشید که ارزش‌های مشترک باهم دارید یا تفکرات نزدیک به هم و خانواده‌های هم‌فکر و هم‌سطح.

پس برای انتخاب فرد مناسب ابتدا باید نیازها و خواسته‌های مهم خودتان را دسته‌بندی کنید و بشناسید.

 

لینک های مرتبط دانلود ARABIA App:

ARABIA Arab & Muslim Dating App (iOS)

ARABIA Arab & Muslim Dating App (Android)

 

نظر خود را درباره «انتظارات در مورد دوستیابی و یافتن عشق» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره انتظارات در مورد دوستیابی و یافتن عشق فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.