زمان مطالعه: 2 دقیقه
آمار و ارقام انتخابی جام جهانی؛ ناکامی پرو در یک قدمی تاریخسازی

آمار و ارقام انتخابی جام جهانی؛ ناکامی پرو در یک قدمی تاریخسازی

با برگزاری رقابت پلی آف انتخابی جام جهانی بین استرالیا و پرو، آمریکای جنوبی نیم سهمیه خود را در جام جهانی از دست داد.

مهدی زارعی- تیم فوتبال پرو با شکست در ضربات پنالتی مقابل استرالیا شانس حضور در جام جهانی قطر را از دست داد تا در رقابتهای جام جهانی 2022 آمریکای جنوبی چهار نماینده داشته باشد. به این ترتیب برخی از آمار و ارقام انتخابی جام جهانی در این منطقه دستخوش تغییر شد و برخی دیگر نیز بدون تغییر ماند. از جمله تاریخسازی پرو که نیمه کاره ماند...

 

با پایان رقابتهای انتخابی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی، لوییس سوارز به آمار 29 گل زده در 62 بازی انتخابی جام جهانی رسید تا به برترین گلزن تاریخ آمریکای جنوبی در انتخابی جام جهانی بدل شود. نفر دوم این رده بندی لیونل مسی آرژانتینی است که 28 گل در 60 مسابقه انتخابی جام جهانی برجای نهاده است. هر دو گلزن میانگین 0.47 گل زده در هر بازی را برجای نهاده اند.

دیگر گلزنان برتر منطقه آمریکای جنوبی عبارت اند از:

مارسلو مارتینز( بولیوی): 22 گل در 58 مسابقه

هرنان کرسپو( آرژانتین): 19 گل در 33 دیدار

آلکسیس سانچز( شیلی): 19 گل در 56 مسابقه

مارسلو سالاس( شیلی): 18 گل در 32 مسابقه

ادینسون کاوانی( اروگوئه): 18 گل در 49 دیدار

ایوان زامورانو( شیلی): 17 گل در 24 مسابقه

 

لوییس سوارز

اما تیمهای شرکت کننده در انتخابی جام جهانی نیز آمار و ارقام جالب توجهی ثبت کردند که آنها را مرور می کنیم.

 

45

پیروزی(4-0) در لاپاز باعث شد که برزیل از 51 امتیاز ممکن به 45 امتیاز برسد. آماری که یک رکورد برای مسابقات مقدماتی آمریکای جنوبی به حساب می آید. تیم تیته این رکورد را با پیشی گرفتن از آرژانتین به دست آورد. آلبی سلسته به لطف بازیکنانی مانند آریل اورتگا، کلودیو لوپز، هرنان کرسپو و گابریل باتیستوتا در مسابقات مقدماتی جام جهانی در سال 2002 کره و ژاپن، 43 امتیاز کسب کرد.

31

 آرژانتین با تساوی در آخرین دیدار خود، با رکورد 31 بازی بدون شکست پیاپی در تمام بازی‌ها برابری کرد، این تیم بین سال‌های 1991 و 93 همین آمار را به دست آورده بود. تنها سه تیم در تاریخ فوتبال موفق به کسب آمار بهتری شده‌اند: اسپانیا (35 بازی از 2007 تا 2009)، برزیل (35 بازی از 1993تا 96) و ایتالیا (37 بازی از 2018 تا21).

19

نوزده سال از آخرین گل پاراگوئه در خانه پرو در رقابتهای مقدماتی جام جهانی می گذرد. آخرین بار پاراگوئه توسط کارلوس گامارا به گل دست یافت.

نکته نگران کننده در مورد پاراگوئه این است که لا آلبیروخا در بازی های مقدماتی جام جهانی بیش از 11 ساعت و نیم است که در خارج از خانه گل به ثمر نرسانده است. آخرین گل این تیم با پنالتی آنخل رومرو در آرژانتین به ثمر رسیده است.

0

هیچ کشوری تاکنون نبوده که کمتر از دو امتیاز از سه مسابقه ابتدایی خود در دور مقدماتی جام جهانی در  آمریکای جنوبی به دست آورده باشد و آن گاه به جام جهانی برسد. آیا پرو، بیست و هشتمین تیمی که آمار ضعیف را برجای نهاد، می تواند در نهایت تاریخ ساز شود؟ پرویی ها در پنج بازی نخست خود تنها یک امتیاز کسب کرده بودند و راهی پلی آف جام جهانی شدند. اما در برابر استرالیا نتوانستند کاری از پیش ببرند تا همچنان طلسم حضور تیمهایی که آغاز ضعیفی در انتخابی جام جهانی داشته اند، در مرحله نهایی جام جهانی باقی بماند.

نظر خود را درباره «آمار و ارقام انتخابی جام جهانی؛ ناکامی پرو در یک قدمی تاریخسازی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آمار و ارقام انتخابی جام جهانی؛ ناکامی پرو در یک قدمی تاریخسازی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.