زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیوگرافی امیرحسین زارع

بیوگرافی امیرحسین زارع

امیرحسین زارع کشتی گیر آزادکار کشورمان به تازگی مدال طلای مسابقات جهانی کشتی آزاد جهان را کسب کرد و رکورد طلای سنگین وزن ایران را بعد از 32 سال شکست
نام و نام خانوادگی امیرحسین زارع
لقب -
تاریخ تولد 27 دی 1379
سن 20 سال
محل تولد آمل
محل زندگی آمل، مازندران
ملیت ایرانی
حرفه کشتی آزاد
وضعیت تاهل مجرد

 

درباره امیرحسین زارع

امیرحسین زارع کشتی گیر آزاد کار ایرانی در 27 دی 1379 و در شهر آمل استان مازندران متولد شد. او ورزش های باستانی را زمانی که دانش آموز بود شروع کرد و در دوران راهنمایی وارد حرفه کشتی شد. او در حال حاضر عضو تیم ملی کشتی آزاد ایران می باشد. امیرحسین زارع فرزند دوم خانواده است و یک خواهر بزرگتر از خود دارد. حسن زارع عموی بزرگ وی است که بنیان گذار ورزش باستانی در شهر آمل می باشد. مادر او خانه دار است و پدرش نیز از پیشکسوتان ورزش باستانی در شهر آمل شناخته می شود.

امیرحسین زارع دوران دبستان خود را در مدرسه شهید پوریان آمل گذرانده است. در آن زمان گرایش بیشتر بچه ها به سمت فوتبال و والیبال بود اما وی به ورزش باستانی علاقه داشت. وضعیت تحصیلی امیرحسی زارع بسیار خوب بود و در مدرسه نمونه دولتی درس می خواند. اما با شروع ورزش کشتی از مدرسه نمونه دولتی بیرون آمد.

فعالیت حرفه ای

امیرحسین زارع از سال 2018 رتبه نخست مسابقات استانی و کشوری را بدست آورد و در مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت کرد. با قهرمانی در رقابت‌ های استانی، در مرحله بعد در مسابقات آسیایی تاشکند به روی تشک رفت. در این مسابقات سهمیه المپیک جوانان آرژانتین را کسب کرد.

زیر 23 سال جهان 2019

 امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم در دور دوم این مسابقات در برابر حریف خود سامهان جبرائیلوف از مولداوی با نتیجه 11 بر صفر پیروز شد. او در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها با نتیجه 17 بر 7 به مصاف یوسوپ باتیرمیرزایف از قزاقستان رفت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. امیر حسین زارع در این مرحله زوریکو اورتاشویلی از گرجستان را شکست داد و به مرحله فینال رقابت‌های قهرمانی جهان سال 2019 راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر ویتالی گولویف از روسیه را شکست داد و در آخر به مدال طلای این رقابت‌ های قهرمانی جهان کشتی آزاد دست یافت.

المپیک 2020 توکیو

امیرحسین زارع در المپیک توکیو 2020 به مصاف اولکساندر خوتسیانیفسکی از اوکراین رفت و با نتیجه 7 بر 0 او را شکست داد. در مرحله بعدی این مسابقات اگزون شهلا از کوزوو را با نتیجه 13 بر 2 شکست داد. در مرحله بعد و در دیدار نیمه نهایی این رقابت ها، امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم از سد گنو پتریاشویلی از گرجستان گذشت و به دیدار رده بندی این مسابقات رسید. 

امیرحسین زارع در این مرحله به مصاف ژیوی دنگ از چین رفت که توانست با نتیجه 5 بر صفر پیروز شود و به مدال ارزشمند برنز المپیک 2020 توکیو برسد.

مسابقات قهرمانی کشتی جهان 2021

امیرحسین زارع در مسابقات قهرمانی کشتی جهان 2021 در اسلو نروژ و در وزن 125 کیلوگرم حضور داشت. او در دور دوم این مسابقات دزیانیس خرامانیکو از بلاروس را با نتیجه 6 بر صفر شکست داد، در مرحله بع، نیک گویازدوفسکی از آمریکا را با نتیجه 10 بر صفر از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی رسید. در  این مرحله به مصاف طاها آکگل قهرمان المپیک و جهان از ترکیه رفت و موفق شد او را 4 بر صفر شکست دهد و به فینال برسد. در فینال این مسابقات به مصاف گنو پتریاشویلی قهرمان سه دوره قبلی جهان رفت و او را با نتیجه 9 بر 2 شکست بدهد. وی در این مسابقات پس از 32 سال، مدال طلای سنگین‌ وزن جهان را برای ایران کسب کرد.

مدال ها و افتخارات

  • المپیک

نقره المپیک جوانان 2018 بوئنوس آیرس

  • قهرمانی جهان

طلا نوجوانان جهان 2018 زاگرب

نقره جوانان جهان 2019 تالین

  • بازی های آسیایی

طلا نوجوانان آسیا 2018 تاشکند

طلا نوجوانان آسیا 2019 بیروت

  • سایر مسابقات

طلا زیر 23 سال جهان بوداپست

مشخصات ظاهری

رنگ مو قهوه ای
رنگ چشم مشکی
قد  183 سانتیمتر
وزن 125 کیلوگرم

 

رنکینگ جهانی امیرحسین زارع

امیرحسین زارع با کسب مدال طلا به همراه تیم ملی کشتی آزاد ایران به مقام سومی جهان رسید.

حقایق جالب

در اردو های تیم ملی دوست دارد مافیا بازی کند و به پلی استیشن علاقه ندارد.
درسش خوب بود و مدیر مدرسه اش از او انتظار داشت تا به عنوان وکیل از دانشگاه امام صادق (ع) فارق التحصیل شود.
بعد از قبولی در مدرسه نمونه دولتی، خانواده اش به عنوان جایزه او را در باشگاه کشتی ثبت نام کردند!

تصاویر جدید

 عکس امیرحسین زارع
عکس امیرحسین زارع

امیرحسین زارع در کشتی آزاد قهرمانی جهان 2021 

امیرحسین زارع
امیرحسین زارع

امیرحسین زارع در برنامه ورزش از نگاه دو

امیرحسین زارع اهل کجاست
امیرحسین زارع اهل کجاست

امیرحسین زارع در المپیک 2020 توکیو

 اینستاگرام امیرحسین زارع
اینستاگرام امیرحسین زارع

امیرحسین زارع در مسابقات کشتی آزاد جهان

 عکس های امیرحسین زارع
عکس های امیرحسین زارع

قهرمانی کشتی جوانان آسیا

امیرحسین زارع
امیرحسین زارع

امیرحسین زارع در مسابقات کشتی آزاد جهان

امیرحسین زارع
امیرحسین زارع

امیرحسین زارع در کشتی آزاد قهرمانی جهان 2021 

اطلاعات تماس

نظر خود را درباره «بیوگرافی امیرحسین زارع» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی امیرحسین زارع فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.