درج نظر
مطالعه: 1 دقیقه
املت قارچ و اسفناج

املت قارچ و اسفناج

املت قارچ سرشار از کلسیم، ویتامین D و فسفر است و این غذای لذیذ، به افزایش استحکام استخوان کمک کرده و از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

املت یکی از خوراکی‌های ساده و پیش غذایی مفید است. ما ایرانی‌ها، اغلب املت را برای صبحانه آماده می‌کنیم ولی این غذا مناسب همه وعده‌ها مانند ناهار و شام می‌باشد. در ادامه با آسمونی همراه باشید تا طرز تهیه «املت قارچ و اسفناج» را آموزش ببینید.

برای پیشگیری از پوکی استخوان ، املت قارچ بخورید + طرز تهیه املت قارچ و اسفناج
املت قارچ و اسفناج

مواد لازم برای تهیه املت قارچ و اسفناج

روغن زیتون ۲ ق غ
قارچ خرد شده ۱ فنجان
اسفناج پخته ۱ فنجان
تخم‌مرغ ۲ عدد
پنیر فتا ۱ ق غ
نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه املت قارچ و اسفناج

یک قاشق غذاخوری روغن را در یک ماهی تابه نچسب، روی حرارت گرم کنید. قارچ‌ها را اضافه کنید تا طلایی شوند. اسفناج پخته خرد شده و نیمی از نمک را به ذائقه خود اضافه کرده و به مدت یک دقیقه سرخ کنید.

محتویات را درون یک بشقاب قرار دهید. ماهی تابه را تمیز کنید. تخم مرغ‌ها را در یک کاسه کوچک بشکنید. با استفاده از یک چنگال تخم مرغ‌ را هم بزنید. باقی مانده نمک و همینطور فلفل را هم اضافه کنید.

یک قاشق غذاخوری روغن باقی مانده را داخل همان ماهی تابه، روی حرارت گرم کنید. تخم مرغ‌ها را اضافه کنید و سپس دور تا دور ماهی تابه بچرخانید. بعد از ۲ دقیقه که به خوبی تخم مرغ را پختید، میکس قارچ و اسفناج را روی نیمی از تخم‌مرغ بریزید، سپس روی آن پنیر بریزید.

وقتی تخم‌مرغ به خوبی پخته شد، نیمه‌ای که روی آن چیزی نیست را روی نیمه دیگر برگردانید. املت قارچ و اسفناج شما آماده است.

نکته:

  • اگر با فلفل مشکلی ندارید املت خود را پرفلفل درست کنید زیرا طعم بهتری خواهید داشت و می‌توانید از پودر پیاز هم استفاده کنید.
  • استفاده از پنیر اختیاری است.
  • می‌توان از هر نوع روغنی که در اختیار دارید و یا حتی از کره استفاده کنید.
  • در مواد لازم می‌توانید در صورت تمایل از سوسیس هم استفاده کنید.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «املت قارچ و اسفناج» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره املت قارچ و اسفناج فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.