زمان مطالعه: 1 دقیقه
افزایش سطح آب ها

افزایش سطح آب ها

افزایش سطح آب دریاها، از سال 1900 آغاز شد و حدود 16 الی 21 سانتیمتر بالا آمد.

افزایش سطح آب دریاها از آغاز قرن 20 (از سال 1900 میلادی) شروع شد و تا 16 الی 21 سانتیمتر افزایش پیدا کرد. طبق تحقیقاتی که طی این دوره انجام شده است مشخص شد که در هر قرن 30 سانتیمتر آب دریاها بالا می آید. در ادامه مطلب آسمونی به افزایش سطح آب دریارها می پردازیم.

بالا آمدن آب دریا و تفاوتش با جزر و مد

پدیده جزر و مد که مربوط به بالا آمدن سطح آب دریاها و اقیانوس ها در اثر نیروی گرانش ماه است مقوله ای مجزا از بالا آمدن سطح آب دریاهاست. به بالا آمد آب دریا مد می گویند و امری کاملاً طبیعی است و همیشه اتفاق می افتاده و در روز پدیده جزر صورت می گیرد.

در اینجا به عواملی می پردازیم که باعث بالاآمدن همیشگی آب دریاها و گرم شدن زمین می پردازیم. علت بالا آمدن سطح آب دریاها و اقیانوس ها دلایل بسیاری دارد اما به چند مورد از آنها اشاره می کنیم:

گرمایش جهانی

بالا آمدن آب دریاها و زیر آب رفتن برخی شهرها
بالا آمدن آب دریاها و زیر آب رفتن برخی شهرها

تاثیرات گرمایش جهانی نام پدیده‌ای است که باعث افزایش میانگین دمای زمین و سطح آب دریاها و اقیانوس‌ها می شود. در اثر این پدیده سال به سال هوای زمین گرم تر می شود و مقدار بارندگی ها کاهش می یابد اما اگر باران ببارد معمولاً بصورت سیل آسا هستند.

گازهای گلخانه ای

گازهای گلخانه ای شامل بخار آب، متان، کربن دی اکسید، اوزون و دی نیتروژن مونوکسید است اما فعالیت های انسان ها باعث افزایش آنها می شود. گازهای گلخانه ای ناشی از صنایع و کشاورزی نقش موثری در گرم شدن زمین داشته است.

استفاده از سوخت های فسیلی

سوخت های فسیلی مانند گازوئیل، بنزین و نفت و گاز باعث افزایش گازهای گلخانه ای شده و در نهایت باعث گرم شدن زمین می شود. بهتر است در آینده ای نزدیک انرژی های پاک و تجدیدپذیر را جایگزین سوخت های فسیلی کرد.

آب شدن یخ های قطبی

آب شدن یخ های قطب و بالا آمدن سطح آب ها
آب شدن یخ های قطب و بالا آمدن سطح آب ها

در نتیجه گرم شدن زمین، یخ های قطبی به تدریج آب می شوند و به مقدار سطح آب های آزاد می افزایند. این یخ های ذوب شده باعث می شوند در تمامی آب ها گسترانیده شده و ارتفاع سواحل و شهرهای بندری از سطح دریا کمتر شود.

نظر خود را درباره «افزایش سطح آب ها» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره افزایش سطح آب ها فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.