زمان مطالعه: 1 دقیقه
رکورددار جهان، رکورد اسکیت 5 هزار متر المپیک را هم شکست

رکورددار جهان، رکورد اسکیت 5 هزار متر المپیک را هم شکست

برای اولین بار پس از سال 1988، اسکیت بازی از سوئد موفق شد طلای 5000 متر مردان را از آن خود سازد.

اسوِن کرامر اسکیت باز هلندی که سه بار پیاپی در رقابت 5 هزار متر مردان قهرمان المپیک شده بود، در رسیدن به چهارمین طلای پیاپی خود ناکام ماند و ورزشکاری از سوئد این مدال طلا را از آن سوئد کرد.

در اسکیت 5 هزار متر بازیهای پکن،20 ورزشکار از 12 کشور در 10 گروه دو نفری با یکدیگر به رقابت پرداختند و نیلس فان دِر پوئل سوئدی در حالی با ثبت زمان 6:08:84 دقیقه قهرمان شد که توانست بیش از یک ثانیه رکورد المپیک را بهبود بخشیده و به نام خود ثبت کند. رکورد قبلی بازیها در سال 2018 توسط اسون کرامر هلندی برجای نهاده شد که زمان آن 6:09:76 دقیقه بود.

فان در پوئل در حالی به المپیک آمده بود که چندی پیش و در سوم دسامبر 2021 در سالت لیک سیتی ایالات متحده با ثبت زمان 6:01:56 رکورد جهان را نیز به نام خود ثبت کرده بود. اسکیت باز 184 سانتی متری سوئدی متولد 25 آوریل 1996 در ترولهاتان سوئد است و در رقابتهای 5 هزار و 10 هزار متر مدعی نخست قهرمانی در جهان و المپیک است. او در رقابتهای جهانی هیرنفین هلند در سال 2021 در هر دوی این رقابتها قهرمان جهان شد.

پس از فان در پوئل، پاتریک روئست هلندی نایب قهرمان شد. روئست 26 ساله از المپیک قبل هم یک نقره و یک برنز در کارنامه خود داشت. اما باز هم از رسیدن به طلا بازماند. هالگیر انگبراتن نروژی هم که یک نقره و دو برنز مسابقات اروپایی را کسب کرده است، در 22 سالگی موفق شد یک برنز المپیک نیز به کارنامه خود بیفزاید.

رقابت 5 هزار متر اسکیت یکی از قدیمی ترین رقابتهای المپیک زمستانی است و از اولین دوره بازیها در شامونی فرانسه تاکنون در تمامی ادوار برگزار شده است. اولین قهرمان آن کلاس تونبرگ فنلاندی بود و تا امروز به جز سه طلای سالهای 1932، 1980 و 2006 که نصیب نمایندگان ایالات متحده شد، تمامی طلاها از آن اروپایی ها شده است.

در این میان نروژی ها با 9 طلا و هلندی ها با 6 طلا پر افتخارترین کشورها در این رقابت بوده اند. سوئد نیز در حالی سه طلا در این رقابت کسب کرده که به جز فان در پوئل، دو طلای دیگر توسط توماس گوستافسون و در بازیهای 1984 و 1988 نصیب این کشور شده است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «رکورددار جهان، رکورد اسکیت 5 هزار متر المپیک را هم شکست» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره رکورددار جهان، رکورد اسکیت 5 هزار متر المپیک را هم شکست فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.