زمان مطالعه: 2 دقیقه
افسانه یا واقعیت؟ اسکار وایلد و بازی در فینال جام حذفی انگلیس

افسانه یا واقعیت؟ اسکار وایلد و بازی در فینال جام حذفی انگلیس

در سال 1880 جام حذفی انگلیس همچون همیشه برگزار شد. با این تفاوت که در سال 2006 نشریه ایندیپندنت از حضور نویسنده معروف انگلیسی در این مسابقه خبر داد

با افزایش تعداد تیمها به 54، لازم بود در دور مقدماتی 26 مسابقه برگزار شده و به دو تیم نیز استراحت داده شود. 5 تیم از رویارویی با رقبای خود امتناع کردند تا تیمهای حریف، بدون مسابقه راهی مرحله بعد شوند. هرچند با افزایش تعداد تیمها لازم بود تا قبل از مرحله نیمه نهایی، 5 دور حذفی برگزار شود، اما فرمت بازیها تغییر خاصی نکرده بود. در دور دوم 13 بازی برگزار شد و به فارغ التحصیلان ایتون و هارو استراحت خورد. در دور سوم پنج مسابقه برگزار و به پنج تیم هم قرعه استراحت خورد تا تکلیف 10 تیم حاضر در دور چهارم مشخص شود. پنج تیم صعود کننده از این مرحله دو بازی انجام دادند و ناتینگهام فارست استراحت کرد و سرانجام در بین سه تیم مرحله نیمه نهایی، دانشگاه آکسفورد یک گل  به ناتینگهام فارست زد و حریف کلاپهام راورز شد که در نیمه نهایی استراحت کرده بود.

دیدار فینال در حضور 6 هزار تماشاگر و با قضاوت میجِر ماریندین آغاز شد. تیمها از تعداد مهاجمان خود کاسته و با 2 دفاع، 3 هافبک و 5 مهاجم به میدان آمده بودند.

از آغاز مسابقه، باد شدید و سرد شمال شرقی برضد بازیکنان تیم آکسفورد می وزید و شدت باد، بسیاری از ضربات آنها را خنثی کرد، اما پس از پایان نیمه اول، طوفان به میزان قابل توجهی کاهش یافته، سرنوشت مسابقه را تغییر داد.

در اواخر نیمه دوم و در شرایطی که به نظر می رسید بازی بدون گل مساوی به پایان می رسد، فرانسیس اسپارکز توپ را تا شش یاردی دروازه آکسفورد پیش برد. چارلز کینگ مدافع حریف تلاش کرد تا او را شارژ کرده و توپ را تصاحب نماید، اما لوید جونز دیگر بازیکن کلاپهام سر رسید و گل پیروزی را در دقیقه 84 به ثمر رساند تا لحظاتی باشکوه از تشویق علاقه مندان و پرتاب کلاه ها توسط نشریه Field به تصویر کشیده شود. لوید جونز و کاپیتان تیم رابرت اوگیلوی بیش از سایرین مورد تشویق واقع شدند.

جونز ولزی متولد 12 نوامبر 1858 بود و با 21 سال و 150 روز، جوان ترین گلزن فینالهای جام حذفی تا امروز لقب گرفت.

با این برد كلاپهام راورز در اولین و آخرین روزهای درخشش خود ركوردی بی‌سابقه برجای نهاد. آنان با پیروزی (1ـ0) بردانشگاه آكسفورد، اولین تیمی بودند كه تمامی مسابقات خود را در جام حذفی را با پیروزی پشت سر گذاشته است و نیازی به بازی تكراری پیدا نكرده است. (البته اگر تیم واندررز را نادیده بگیریم كه تنها با یك مسابقه فاتح دومین دوره بازی‌ها لقب گرفت). آنها در 6 مسابقه 22 گل زدند و تنها یك گل دریافت كردند.

اما در سال 2006 جان والش خبرنگار نشریه ایندیپندنت درباره این فینال به نکته عجیبی اشاره کرد: «اُسکار وایلد نویسنده مشهور انگلیسی عضو تیم آکسفورد بود و در آخرین دقیقه شانس به ثمر رساندن گل مساوی را از دست داد!»

اما واقعیت این بود که وایلد اصولا از ورزشهای خشن و مردانه بیزار بود و تنها فعالیت های ورزشی او به بوکس در دوران دانشگاهی محدود می شد. او هرگز فوتبال بازی نکرد و طبیعتا در ترکیب تیم فوتبال آکسفورد هم جایی نداشت.

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     

 

 

نظر خود را درباره «افسانه یا واقعیت؟ اسکار وایلد و بازی در فینال جام حذفی انگلیس» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره افسانه یا واقعیت؟ اسکار وایلد و بازی در فینال جام حذفی انگلیس فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.