زمان مطالعه: 1 دقیقه
انواع رقابتهای اسنوبورد در المپیک زمستانی 2022

انواع رقابتهای اسنوبورد در المپیک زمستانی 2022

رقابتهای اسنوبورد بازیهای المپیک زمستانی پکن در سه بخش مردان، زنان و مختلط برگزار و 33 مدال توزیع شده بین 15 کشور تقسیم شد.

در بازیهای المپیک پکن، مسابقات بخش مردان و زنان شامل 5 رقابت بود. رقابت Big air مسابقه ای مشابه پرش با اسکی است که در آن ورزشکار از ارتفاع به پایین سرازیر شده و پس از آن که قوسی را طی کرد، در هوا پرواز کرده و سرانجام پرش خود را انجام می دهد. در این رقابت ییمینگ سو از چین در قسمت مردان و آنا گاسا از اتریش در بخش زنان عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دادند.

اما در رقابت halfpipe، ورزشکاران باید در محوطه ای استوانه ای شکل به انجام حرکات نمایشی بپردازند. آیومو هیرانو از ژاپن قهرمان این رقابت در قسمت مردان بود و چلوز کیم از ایالات متحده نیز مدال طلای بخش زنان را از آن خود کرد.

سومین رقابت اسنوبورد در المپیک، مسابقه slopestyle است که نفرات شرکت کننده باید حرکات نمایشی خود را با عبور از موانع به شکلهای مختلف انجام می دادند؛ موانعی چون سطح شیبدار و میله و...ماکس پاروت کانادایی طلای بخش مردان را در این رقابت از آن خود کرد و زوی سادوفسکی- ساینوت از نیوزیلند هم قهرمان زنان شد.

رقابت بعدی اسنوبورد، parallel giant slalom بود که ورزشکاران باید از بالای یک سطح شیبدار مسیری مارپیچ را از بین پرچم های مشخص شده طی می کردند و خود را در سریع ترین زمان و با کم ترین خطا به خط پایان می رساندند. در این رقابت هم بنجامین کاری از اتریش طلای مردان را تصاحب کرد و اِستِر لِدِچکا از جمهوری چک نیز قهرمانی بخش زنان را به خود اختصاص داد.

در Snowboard cross هم نفرات باید مسیر شیبدار را به صورت همزمان با یکدیگر شروع کنند و ورزشکاری قهرمان می شود که زودتر از سایرین از خط پایان عبور کند. در این رقابت هم آلساندرو هامرله از اتریش در بخش مردان و لیندسی جاکوبلیس از آمریکا در قسمت زنان قهرمان شدند. جاکوبلیس آمریکایی به همراه نیک بومگارتنز هموطن خود در بخش تیمی مختلط برنده Snowboard cross تیمی شد تا با این عناوین، دو کشور اتریش و آمریکا با 3 طلا و یک نقره پرافتخارترین تیمهای المپیک 2022 در اسنوبورد باشند. بیشترین مدال هم به کانادا رسید که صاحب 6 طلا شد. اما از این مدالها تنها یکی طلا بود در حالی که کانادا 4 برنز به دست آورد.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «انواع رقابتهای اسنوبورد در المپیک زمستانی 2022» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره انواع رقابتهای اسنوبورد در المپیک زمستانی 2022 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.