زمان مطالعه: 2 دقیقه
قهرمانی در اروپا بدون آنالیز رقبا!

قهرمانی در اروپا بدون آنالیز رقبا!

تیم رئال مادرید در نیمه دوم دهه 50 میلادی قدرت اول فوتبال اروپا بود و پنج بار جام قهرمانان را از آن خود کرد؛ بدون نیاز به آنالیز رقبا!

مهدی زارعی- در فصل 57-1956و با اضافه شدن کشورهای انگلستان، ترکیه، بلغارستان، چکسلواکی، لوگزامبورگ و رومانی تعداد تیم ها به 22 افزایش یافت. با الحاق منطقه زار به آلمان غربی، دیگر نماینده ای از این بخش در جام باشگاه های اروپا شرکت نکرد و اسپانیا با دو نماینده در رقابت ها حضور کرد که رئال مادرید به دلیل قهرمانی در دوره قبل، جواز این بازی ها را کسب کرد. رئال این بار موفق شد پس از تساوی(5-5) مقابل راپیدوین در دیدار سوم(2-0) به برتری دست یافته و مقابل نیس(6-2) و منچستر یونایتد(5-3) پیروز شود و در برابر فیورنتینایی قرار گیرد که مقابل نورکوپینگ سوئد(2-1)،گراس هاپر سوییس(5-3) و ستاره سرخ یوگسلاوی(1-0) به برتری دست یافته بود. فینال در سانتیاگو برنابئو برگزار شد و رئال به پشتیبانی 120 هزار تماشاگر موفق شد(2-0) به برتری دست یافته و بازهم قهرمان شود.

****

یک سال بعد و در سومین دوره بازی ها در فصل 58-1957، ایرلند جنوبی، ایرلند شمالی و آلمان شرقی هم به خانواده بازی ها اضافه شدند. واشاش مجارستان با برتری مقابل تیم هایی از بلغارستان و سویی در برابر آژاکس آمستردام قرار گرفت که هنوز یک دهه تا آغاز عصر طلایی این تیم باقی مانده بود. در آن روزها مجارستان هنوز یکی از بزرگان فوتبال به شمار می رفت و برتری(6-2) واشاش مقابل آژاکس موجب حیرت کسی نشد. اما توان واشاش بالاتر از این نبود و این تیم در نیمه نهایی با وجود برتری دو بر صفر در بازی برگشت، در مجموع(4-2) از رئال مادرید باخت و راهی به فینال نیافت. رئال مادرید پس از برتری مقابل آنتورپ(8-1)، سویا(10-2) و واشاش مجارستان(4-2) فینالیست شد و در برابر میلان ایستاد که پس از تساوی(6-6) در برابر راپیدوین، در دیدار تکراری(4-2) برنده شد. آن گاه مقابل رنجرز اسکاتلند(6-1) دورتموند(5-2) و  منچستریونایتد(5-2) به برتری دست یافت. فینال در حالی در هیسل بلژیک و با قضاوت آلبرت آلستین بلژیکی برگزار شد که همه چیز تحت الشعاع سقوط هواپیمای منچستر یونایتد قرار گرفته بود. شاید اگر یونایتد اسیر این فاجعه نمی شد، توان حضور در فینال را داشت. این فینال اولین دیدار نهایی بود که به وقت اضافی کشیده شد و این بار خنتو گل سوم رئال را به ثمر رساند تا یک بار دیگر رئال قهرمان شود. از دیدار نهایی 70 هزار نفر دیدن کردند.

*****

تخته سیاه را فراموش کن

اما رمز موفقیت های رئال چه بود؟ پاکو خنتو( عضو رئال مادرید و قهرمان شش دوره لیگ قهرمانان اروپا از 60-55 و 1966) می گفت:

 

ما هیچ وقت در رئال تخته سیاه برای آنالیز رقبا نداشتیم، و خیلی کم درباره حریفان صحبت می کردیم. این رفتار کمک می کرد تا بازی مان را به حریف تحمیل کرده و آن را تغییر دهیم. در آن تیم بازیکنانی داشتیم که نیازی به آموزش دادن نداشتند. در سال 1962، سه جاسوس فرستادیم تا بازی بنفیکا را تماشا کنند، اما در نهایت 5 بر 3 باختیم. اما در زمانی که دی استفانو هم تیمی ما بود، تنها به استادیوم می آمدیم، پیراهن های خود را می پوشیدیم،  بازی می کردیم و می بردیم.

 

 

 

نظر خود را درباره «قهرمانی در اروپا بدون آنالیز رقبا!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره قهرمانی در اروپا بدون آنالیز رقبا! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.