زمان مطالعه: 5 دقیقه
استخدام کارگر ساده در استرالیا امکان پذیر است؟

استخدام کارگر ساده در استرالیا امکان پذیر است؟

همه ساله به تعداد متقاضیان کار و دانشجویانی که به دنبال مهاجرت به استرالیا و تضمین شغل برای خود هستند اضافه می‌شود.

همه ساله به تعداد متقاضیان کار و دانشجویانی که به دنبال مهاجرت به استرالیا و تضمین شغل برای خود هستند اضافه می‌شود. با این حال، شما نیز ممکن است این سوالات را از خود بپرسید – آیا استخدام برای کار در استرالیا امکان پذیر است؟ چرا باید در استرالیا کار کنیم؟ چرا برای تحصیل به استرالیا سفر کنیم؟ کلا چرا استرالیا؟
در واقع پاسخ دادن به این سوالات بسیار آسان است، چرا که استرالیا به دلایل زیادی یک مقصد عالی برای مقاصد شغلی، تحصیلی ویک مکان عالی برای زندگی و کار است.

اقتصاد استرالیا همواره در حال رونق و پیشرفت است و سرمایه‌گذاران و نیروهای مهارتی خارجی زیادی را جذب خود می‌کند. به همین دلیل، این کشور یک مقصد فوق العاده برای کارگران ساده و همچنین متخصصین با مهارت است و در طول سال‌ها محبوبیت بسیاری را در بین متقاضیان پیدا کرده است.
ما در این مقاله فهرستی از نکات و سوالاتی که ممکن است برای کار در استرالیا برایتان پیش آید را گردآوری کرده‌ایم و به آن‌ها پاسخ داده‌ایم که به شما، هم درمهاجرتتان به استرالیا و هم در حرفه‌تان کمک کند، پس تا انتها همراه ما باشید.

درباره بازار کار خود در استرالیا تحقیق کنید
 برخی از شغل‌ها و مهارت‌ها در استرالیا تقاضای زیادی دارند و برخی دیگر کمتر. هر چه بیشتر مطالعه کنید، بیشتر متوجه خواهید شد که در چه جایگاهی در بازار کار استرالیا قرار دارید. ابیگیل کارادیس، رئیس بخش استعدادیابی و فرصت‌های جهانی مایکل پیج، می‌گوید: اگر مهارت‌هایی مانند توانایی‌های دیجیتال و تجارت الکترونیکی را به شدت دنبال می‌کنید، ممکن است پیدا کردن شغل برایتان نسبتاً آسان باشد. یا اگر مایل به کار در شهرهای دوردست هستید، ممکن است رقابت کمتری برای اخذ شغل مورد نظرتان داشته باشید.
اما به خاطر داشته باشید که یافتن اطلاعات مورد نیاز در مورد نحوه یافتن شغل در استرالیا، درخواست ویزای مناسب و اینکه چه کسی می‌تواند به شما در یافتن کار کمک کند، پس از تکمیل مدارک قانونی خود، همیشه آسان نیست و پیشنهاد ما به شما این است که در این مسیر از یک وکیل با تجربه و متخصص و یا موسسه‌های مهاجرتی معتبر کمک بگیرید.

برای کار در استرالیا به چه چیزهایی نیاز دارم؟

روش‌های مختلفی برای استخدام کارگران خارج از استرالیا وجود دارد. بسیاری از کسب‌وکارهای استرالیایی معمولاً نیروهای کار و متخصصین خود را از کشورهای دیگر جذب می‌کنند زیرا مجموعه مهارت‌های مربوطه را نمی‌توانند از بازار کار استرالیا جذب و با وجود این نیروی کاری و مهارتی محدود نمی‌توانند مزیت رقابتی به دست آورند، یا راه‌های نوآورانه جدیدی برای انجام تجارت بیابند، و به طور کلی کسب‌وکار خود را با مهارت‌های جدید ارتقا دهند.

نرخ بیکاری در استرالیا بسیار پایین است 3.5٪

در حالی که در کشورهای دیگر کمبود شغل وجود دارد (همواره وجود چند کارگر بیکار برای یک فرصت شغلی)، استرالیا با کمبود کارگران ماهر و حتی کارگران ساده مواجه است. حتی اگر یک محدودیت شش ماهه برای کار با یک کارفرما وجود دارد – باز هم یافتن یک شغل خوب  حتی دو بار در سال در استرالیا بسیار آسان‌تر از یافتن کار در سایر کشورها (از جمله بریتانیا/ایالات متحده آمریکا/ایرلند و ...) است.

اگر به دنبال کار در یک صنعت خاص هستید، ممکن است مجبور شوید رزومه‌های زیادی برای کارفرمای خود بفرستید، اما اگر فقط می‌خواهید شغلی پیدا کنید و در مورد موقعیت شغلی خود حساس نیستید - خوب، پس نگران نباشید، تعداد موقعیت‌های شغلی زیادی برایتان وجود دارد. (شغل‌هایی از قبیل خرده فروشی، بازاریابی خیابانی، بازاریابی تلفنی، مهمان داری و غیره)

شما حتما باید قبل از سفر به استرالیا، از داشتن ویزای مناسب مطمئن شوید. اگر به سر کار می‌آیید، داشتن ویزای مطابق با نوع کاری که انجام خواهید داد بسیار مهم است. بیش از 30 گزینه ویزا برای افرادی که مایل به کار در استرالیا هستند وجود دارد.

در اینجا تعدادی از ویزاهای کاری که دریافت آن برای متقاضیان  در کشورمان امکان پذیر را ملاحضه بفرماید:

  • ویزای مهارتی استرالیا به صورت مستقل
    Skilled Independent Visa - Subclass 189
  • ویزای مهارتی با اسپانسر ایالتی
    Skilled Nominated Visa  Subclass 190 -
  • Subclass 476 – Skilled Recognised Graduate Visa
    ویژه فارغ التحصیلان رشته های مهندسی
  • ویزای تخصصی با اسپانسر مناطق کم جمعیت و اسپانسر فامیلی
    Subclass 491 - Skilled Work Regional (Provisional)

برای کار در استرالیا به چه ویزائی نیاز دارم؟

ویزاهای مختلفی برای کارگران خارج از استرالیا وجود دارد. بهترین مکان برای شروع پروسه اخذ ویزا، اداره مهاجرت استرالیا می‌باشد. می‌توانید از "سیستم یافتن ویزای" آنها برای بررسی گزینه‌های ویزای مورد نظرخود استفاده کنید.
ویزای مورد نیاز برای کار در استرالیا به مدت زمانی که می خواهید بمانید و نوع کاری که می‌خواهید انجام خواهید داد بستگی دارد. وهمچنین شاید نیاز باشد معیارهای خاصی را به نسبت نوع ویزای درخواستی خود ارائه دهید، معیارهایی از قبیل: ( نشان دادن اینکه چه مقدار مشخصی پول دارید، مهارت‌ها/شرایط، مدارک تحصیلی و مهارت خاص در زبان انگلیسی).

چه مدت طول می‌کشد تا در استرالیا کار پیدا کنید؟

یافتن شغل مناسب می‌تواند زمان زیادی طول بکشد و به هیچ وجه تضمینی برای اینکار نخواهد بود. و همچنین غیر معمول نیست که جویندگان کار واجد شرایط برای چندین ماه به دنبال کار باشند. هنگامی که برای ویزا درخواست می‌کنید، میانگین زمان پردازشی که برای انجام مراحل ویزا نیاز است وطول می‌‌کشد به شما گفته می‌شود. تعداد برنامه‌ها، پیک‌های فصلی و موارد پیچیده همگی بر زمان پردازش ویزای شما تأثیر دارند

آیا محدودیتی برای ویزای کاری من وجود خواهد داشت؟

ویزاهای خاص می‌توانند به نسبت نوع کاری را که باید انجام دهید و/یا تعداد ساعات کاری که باید انجام دهید تنظیم شوند. دانستن قوانین ویزای خود بسیار مهم است. می‌توانید جزئیات و شرایط خود را با سامانه آنلاین تأیید اعتبار ویزا (VEVO) بررسی کنید. این به شما تاریخ انقضای ویزای شما، مدت زمانی که می‌توانید در استرالیا بمانید و کارهایی که می‌توانید و یا نمی‌توانید در ویزای خود انجام دهید، را به شما می‌گوید.

آیا پروسه اخذ ویزا شامل هزینه‌های زیاد است؟

فرآیند اخذ ویزا حتی ممکن است بسیار گران باشد. برخی از ویزاها رایگان هستند، برخی از آنها چند صد دلار و برخی دیگر چندین هزار دلار هستند. هزینه بستگی به ویزای خاصی دارد که برای آن درخواست می‌کنید.

وقتی در استرالیا کار می‌کنم، چه حقوقی دارم؟

مهم نیست از کدام کشور آمده‌اید و یا کدام یک از ویزاهای کاری را اخذ کرده‌اید؛ همه افراد شاغل در استرالیا از حقوق و حمایت‌های یکسانی در محل کار برخوردارند. کارفرمای شما باید قوانین محل کار و مهاجرت را رعایت کند، و این قوانین شامل پرداخت نرخ حقوق و مزایای مناسب برای تمام ساعاتی است که کار کرده‌اید (نرخ حقوق توسط قانون استرالیا تعیین شده است و نمی‌توانند خلاف آن برخورد کنند) و همچنین اطمینان از داشتن یک مکان امن برای اقامت کارگران …

کلام آخر اینکه برای اطلاعات بیشتر در مورد ویزا به کجا مراجعه کنم؟

متقاضیان کار در استرالیا می‌توانند از وزارت امور داخلی، کمیسیون کار یا بازرس کار منصفانه مشاوره و کمک بگیرند. اگر به دنبال مشاوره ویزا یا کمک برای مهاجرت هستید، می‌توانید از یک نماینده مهاجرت متخصص کمک بگیرید. همیشه داشتن یک نماینده مهاجرتی ضروری نیست، اما گاهی اوقات داشتن یک نماینده مهاجرتی یا وکیل با تجربه در امر مهاجرت می‌تواند به شانس شما برای گرفتن ویزای مناسب خود کمک کند.

برچسب ها : مهاجرت به استرالیا,مهاجرت,اقامت استرالیا,اقامت دائم استرالیا

نظر خود را درباره «استخدام کارگر ساده در استرالیا امکان پذیر است؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره استخدام کارگر ساده در استرالیا امکان پذیر است؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.