زمان مطالعه: 2 دقیقه
استخدام راننده کامیون

استخدام راننده کامیون

برای یک راننده کامیون خوب وظایف و مهارت هایی تعریف شده است که قوانین رانندگی کامیون در کشورهای مختلف تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.
محمدرضا کرم یزدی
راننده خودروهای تریلی، جرثقیل، بیل مکانیکی و لودر، رانندگی با خودروهای بیل مکانیکی و لودر در پروژه های راهسازی
محل فعالیت کویت، قطر و بحرین
تلفن 05136632228 - 09036382287
ایمیل karamyazdi125@gmail.com
تلگرام Hafezshoma
صفحه کسب و کار page.asemooni.com/truck-driver


رانندگان کامیون کارهای مختلفی را انجام می دهند و معمولا انتقال کالاها بین مراکز تولید از رایج ترین کارهای رانندگان ماشین های سنگین است. وظایف شغلی آنها شامل بارگیری وسایل نقلیه، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و اطمینان از تخلیه و تحویل ایمن بار به مقصد است. سایر وظایف رانندگان کامیون شامل بازرسی وسایل نقلیه و بررسی مسائل مکانیکی و عملکرد ایمن و تعمیرات اساسی آن است. در این بخش از آسمونی به معرفی شغل رانندگی کامیون و جرثقیل می پردازیم.

وظایف راننده کامیون

برخی از رانندگان کامیون کالاها را روزانه تحویل می دهند و برخی دیگر کالاهای مختلفی را به مکان های دیگر در داخل یا خارج از کشور می برند. وظایف شغل راننده کامیون می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • رانندگی در مسافت های طولانی
  • ارتباط و هماهنگی با مراکز تولید
  • رعایت و پیروی از قوانین راهنمایی و رانندگی
  • ایمن سازی محموله و چیدمان مناسب آن در داخل وسیله نقلیه
  • ارائه گزارش دقیق ساعات کاری مطابق با مقررات کشوری
  • آشنایی با حل مشکل مکانیکی وسیله نقلیه

 بازی راننده کامیون

رانندگان کامیون معمولا برای یک شرکت حمل و نقل کار می کنند. رانندگان کامیون اغلب مسافت های طولانی را، چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور رانندگی می کنند. رانندگان کامیون باید دارای گواهینامه رانندگی تجاری باشند و باید با بهترین شیوه های رانندگی ایمن آشنایی داشته باشند. رانندگان مسئول کالاهای خود تا زمان رسیدن به مقصد می باشند.

مهارت های راننده کامیون

  • آشنایی با مقررات ایمنی و قوانین راهنمایی و رانندگی (تعداد دفعات استراحت، حداکثر سرعت و ...)
  • سابقه رانندگی خوب
  • آمادگی جسمانی مناسب و سلامت جسمی
  • سلامت بینایی و شنوایی

ویژگی های یک راننده کامیون خوب چیست؟

رانندگان کامیون باید مهارت ها و آموزش های خاصی ببینند تا وظایف خود را به خوبی انجام دهند. چندین ساعت رانندگی مستلزم تمرکز قوی و ثابت است. علاوه بر این، رانندگان کامیون باید استقامت فیزیکی و آمادگی جسمانی قابل توجهی برای بارگیری و تخلیه محموله داشته باشند.

 آهنگ راننده کامیون

رانندگان کامیون معمولا یک کار واحد دارند. بسته به مسافتی که رانندگی می کنند، رانندگان کامیون ممکن است در صبح بارگیری را انجام دهند، چندین ساعت رانندگی کنند و در همان روز محموله را به مقصد تحویل دهند. در موارد دیگر، ممکن است حمل بار چندین روز طول بکشد تا به مقصد برسند. قوانینی وجود دارد که رانندگان کامیون می توانند با خیال راحت چند ساعت در جاده بمانند و مدت زمان استراحت مشخصی را برای رانندگی ایمن در جاده نیاز دارند.

شغل راننده کامیون در کشورهای مختلف

  • شغل راننده کامیون در کانادا

این شغل یک انتخاب عالی برای هر تازه وارد به کانادا است و شرکت های حمل و نقل بسیاری وجود دارند که به دنبال استخدام خارجی ها و مهاجران هستند. درآمد شغل راننده کامیون در کانادا 23.13 دلار در ساعت است.

  • شغل راننده کامیون در آمریکا
برای شغل راننده کامیون در ایالات، باید بالای 21 سال (یا 18 سال در صورت اقامت دائم در آمریکا) باشید. برای دریافت گواهینامه رانندگی تجاری (CDL) باید در یک آموزشگاه رانندگی کامیون شرکت کنید و در آزمون ورودی قبول شوید. حقوق راننده کامیون در ایالات متحده 32 دلار در ساعت است. 
  • شغل راننده کامیون در قطر
افراد از ملیت های گوناگون برای استخدام راننده پایه یک در قطر می توانند اقدام کنند. میانگین حقوق برای راننده کامیون در قطر ماهانه 3000 ریال قطر است.
  • شغل راننده کامیون در بحرین
 رانندگان کامیون در بحرین بطور میانگین حدود 850 دینار در ماه حقوق می گیرند و حقوق آنها از 450 تا 1290 دینار متغیر است. 
  • شغل راننده کامیون در کویت

فردی که به عنوان راننده کامیون در کویت کار می کند معمولاً حدود 460 دینار کویت در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 240 دینار (کمترین) تا 710 دینار (بالاترین) متغیر است.

نظر خود را درباره «استخدام راننده کامیون» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره استخدام راننده کامیون فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.