زمان مطالعه: 1 دقیقه
اسباب کشی در عید نوروز

اسباب کشی در عید نوروز

اسباب کشی در عید نوروز بهترین فرصت برای عده ی محسوب می شود. اما در صورت انجام این کار در عید نوروز باید با تاریخ آن توجه کنید.

اسباب کشی در عید نوروز چند سالیست که ممنوع شده است. علت این ممنوعیت، سرقت و خالی کردن منازل مسکونی در ایام عید است. سارقین وقتی اسباب و اثاثیه یک منزل را بار ماشین می کنند کسی متوجه نمی شود که آنها صاحب خانه هستند یا در حال دزدی اند. بنابراین تصمیم گرفته شد تا از اواخر اسفند این ممنوعیت آغاز شود و تا نیمه اول فروردین ادامه پیدا کند. در ادامه با جزئیات بیشتری از اثاث کشی در عید نوروز آشنا می شویم.

همیشه با رسیدن ایام عید نوروز تعدادی از اجاره نشین ها مهلت اجاره منزلشان به پایان می رسد. که تعدادی از آن ها اسفند ماه یعنی یک ماه قبل اقدام به اسباب کشی می کنند. البته تعدادی هم به دلیل خلوت بودن شهر در عید تصمیم به جابجایی و نقل مکان به خانه جدید در ایام عید نوروز  می گیرند. آن ها اصرار بر این دارند که تعطیلات نوروز فرصت خوبی برای جابجایی و اسباب کشی است.

در چه تاریخی اسباب کشی در عید نوروز ممنوع است؟

ممنوعیت اسباب کشی در روز عید نوروز از 28 اسفند تا پایان روز 15 فروردین است؛ اما اگر کسی ناچار باشد در چنین روزهایی اثاث کشی کند می تواند به کلانتری منطقه خود مراجعه و مجوز دریافت کند. اگر بدون مجوز اسباب کشی کند، ماموران پلیس طبق مقررات و قانون با آنها برخورد کرده و ماشین را همراه با اثاثیه توقیف می کنند.

مدارک لازم برای دریافت مجوز اسباب کشی در عید نوروز

برای این کار باید به همراه مدارک شناسایی معتبر به کلانتری منطقه مراجعه کرد. این مدارک شامل اصل و کپی کارت ملی و مدارک محل سکونت می باشد. در کلانتری با ثبت درخواست شهروندان، یکی از مأموران کلانتری به‌ همراه متقاضی به محل اسباب‌کشی مراجعه کرده و پس از انجام تحقیقات از سابقه سکونت و کسب اطمینان از مالکیت متقاضی بر اسباب و اثاثیه، صورت جلسه‌ای تنظیم شده و پلاک خودروی حامل اثاثیه نیز در آن درج می‌شود.

سپس مجوز مدت‌دار حمل اسباب برای آن خودرو و در تاریخی معین صادر می‌شود، فرآیند صدور این مجوز کمتر از یک ساعت به طول می‌انجامد و این از وظایف قانونی ابلاغ شده به کلانتری های پایتخت است. در روز اسباب کشی باید این مدارک را همراه خود داشته باشید.

اگر شما هم در روزهای 28 اسفند تا 15 فررودین متوجه اسباب کشی افرادی ناشناس در محل خود شدید حتما به فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهید.

نظر خود را درباره «اسباب کشی در عید نوروز» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره اسباب کشی در عید نوروز فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.