زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی ارطغرل ساغلام

بیوگرافی ارطغرل ساغلام

ارطغرل ساغلام  اهل ترکیه و در 19نوامبر 1969 در ترکیه به دنیا آمده است او بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ترکیه بوده است.
در این مطلب می خوانید : [بستن]
نام ارطغرل
نام خانوادگی ساغلام
محل تولد زونگولداغ، ترکیه
تاریخ تولد 19 نوامبر 1969 ‏(52 سال)
حرفه کاری بازیکن، سرمربی فوتبال
قد
185سانتی متر

 

درباره ارطغرل ساغلام

ارطغرل ساغلام  اهل ترکیه و در 19نوامبر 1969 در ترکیه به دنیا آمده است او بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ترکیه بوده است. وی طی دو دوره مختلف هدایت و سرمربیگری تیم تراکتور را به عهده داشت. 

سوابق ورزشی

ساغلام فوتبال را از تیم معروف فنر باغچه کارش را شروع کرد و بعد ها برای تیم بزرگ بشیکتاش تا سال 2000 به میدان رفت و سابقه هدایت تیم‌های سامسون اسپور، کایسری اسپور، بشیکتاش، بورسا اسپور، اسکی‌شهیر اسپور و مالاتیا اسپور را در لیگ ترکیه و هدایت تراکتور در لیگ ایران را در کارنامه دارد. او عضو تیم ملی فوتبال ترکیه بوده و 30 بازی ملی در کارنامه اش وجود دارد. ساغلام در بازی های یورو 1996 در تیم ملی ترکیه حضور داشت. وی گرانترین قراردادش را با باشگاه های سامسون اسپور و بشیکتاش بست که مبلغ سه میلیون دلار بود و وجه قابل توجهی در آن سال ها محسوب می شد.

سوابق مربیگری

ساغلام از سال 2002 وارد عرصه مربیگری شده و اولین تیمی که هدایت آن را برعهده گرفت تیم «سامسون اسپور» بود. او در بازی پایانی فصل بعد به‌عنوان سرمربی روی نیمکت این تیم نشست و در سال بعد آن نیز هدایت سامسون اسپور را به‌عهده داشت.

او در فصل بعدی راهی کایسر اسپور شد و در 74 بازی روی نیمکت این تیم نشست. میانگین امتیازی این مربی در کایسر اسپور، 1.5 امتیاز برای هر بازی بود که آمار نسبتاً متوسطی به حساب می‌آید.

در سال 2007 راهی بشیکتاش شد و حتی در فصل بعد نیز روی نیمکت این نشست و در مجموع با بشیکتاش 112 امتیاز کسب کرد تا بهترین عملکرد این سرمربی مربوط به دوران حضورش در این تیم باشد.

وی از سال 2009 تا پایان فصل 2013 در بورسا اسپور حضور داشت و در نهایت با 315 امتیاز بورسا اسپور را ترک کرد. این سرمربی در فصل 2009 نیز به‌همراه بورسا اسپور، با یک امتیاز بیشتر نسبت به فنرباغچه قهرمان سوپر لیگ ترکیه شد.

ارتورول از سال 2013 تا 2015 در اسکی شهیر حضور داشت و سپس به بورسا اسپور بازگشت.
آخرین تجربه مربیگری سالام به تیم «مالاتیا اسپور» برمی‌گردد. وی چهار بازی هدایت این تیم را به‌عهده داشت و یک برد به‌همراه یک تساوی و دو باخت را متحمل شد.

پس از مالاتیا، ساغلام هدایت هیچ تیمی را به‌عهده نداشت تا اینکه با تراکتور به توافق رسید اما یک سال بعد از تراکتور کناره گیری کرد و دو تیم قیصریه تراکتور و سامسون اسپور را بر عهده گرفت.ساغلام پیش از این در اواسط فصل هفدهم لیگ‌برتر هدایت تراکتور را برعهده داشت که فوتبال‌دوستان بازی‌های چشم‌نواز و تهاجمی تراکتور در آن مقطع را به یاد دارند.

او در 6 اسفند 1400 دوباره سرمربیگری تراکتور ا بر عهده گرفته و در پایان این تیم با 30 امتیاز در رده 13 قرار گرفت و در انتهای فصل از تراکتور جدا شد.

افتخارات

مربی

سامسون اسپور (2 قهرمانی لیگ1 و صعود به سوپر لیگ ترکیه 91–1990، 93–1992)
باشگاه فوتبال بشیکتاش (1 قهرمانی در سوپر لیگ 95–1994- (1قهرمانی در جام حذفی 98–1997)

سرمربی

باشگاه فوتبال بورسااسپور (1قهرمانی در سوپر لیگ 10–2009)

تصاویر ارطغرل ساغلام

ارطغرول ساغلام در تراکتور
ساغلام در تراکتور
ارطغرول ساغلام
ارطغرول ساغلام
ارطغرول ساغلام
عکس ساغلام
ساغلام و مدیرعامل وقت تراکتور آجورلو
ساغلام در کنار مدیرعامل وقت تراکتور مصطفی آجورلو

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی ارطغرل ساغلام» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی ارطغرل ساغلام فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.