زمان مطالعه: 2 دقیقه
ادموند كونن و اولین هت تریک آلمانی ها در جام جهانی

ادموند كونن و اولین هت تریک آلمانی ها در جام جهانی

فوتبال آلمان همیشه سرشار از مهاجمان قدرتمندی بوده است كه هر یك در زمان خود به عنوان بزرگ‌ترین ستارگان قارّه اروپا و سراسر جهان برگزیده شده‌اند

مهدی زارعی- ادموند كونن یكی از نخستین مهاجمان آلمانی بود كه نام خود را به عنوان گلزنی بین‌المللی در مسابقات بزرگ مطرح ساخت . او در دهم نوامبر 1914 در یورزیگ آلمان متولد شد و بازی را با تیم زاربروكن آغاز كرد. كونن به سرعت در این تیم درخشید و قبل از  بیست سالگی به مهاجم ثابت تیم ملّی كشورش تبدیل شد.

در رده باشگاهی، كونن برای اشتوتگارت، مولهاوز و گروسبورن به میدان رفت. تا آن كه باشگاه وردربرمن با سیاست جدیدی در فوتبال آلمان، شروع به استخدام بازیكنان بزرگ نمود (در آن روزها هنوز فوتبال درآلمان آماتوری بود و بازیكنان حقوق نمی‌گرفتند)

در سال 1934، وردربرمن با او تماس گرفت، اما کونن به جای پیوستن به آنها، به فدراسیون فوتبال آلمان گفت که وردربرمن در حال ارائه پیشنهادات مالی به بازیکنان است. به این ترتیب، ماجرای پرداخت حقوق به بازیکنان برمن در حالی به پایان رسید که برخی از مسئولان، بازیکنان و مدیر این تیم، جریمه و محروم شدند.

Caption

مهاجم 178 سانتی متری باشگاه زاربروکن در جام‌جهانی 1934 در اولین دیدار با تیم آلمان در برابر بلژیك قرارگرفت. بیشتر كارشناسان بلژیك را فاتح این مسابقه می‌دانستند. امّا در شرایطی كه مسابقه تا بیست دقیقه پایانی (2-2) بود، هت‌تریك كونن دردقایق 73، 77 و 88 شگفتی بزرگ را رقم زد و آلمان‌ها راهی دور دوم شدند. هت تریک او تا سال 1970 تنها سه گله یک بازیکن آلمانی در رقابتهای جام جهانی محسوب می شد تا آن که گرد مولر توانست در برد(5-2) مقابل بلغارستان هت تریک کند.

پیروزی (2-1) بر سوئد، تیم آلمان را به نیمه نهایی رساند. امّا شكست برابر چكسلواكی سبب شد كه ژرمن‌ها راهی دیداررده‌بندی شوند.

«كونن» در مسابقه با اتریش نیز یك گل زد تا آلمان‌ها (3-2) پیروز شده و به عنوان سوم جام دست یابند. به نظر می رسید که این شروعی درخشان برای مهاجم ژرمن ها در فوتبال ملی باشد؛ اما تنها دو سال بعد، کونن دچار بیماری شد و همین امر، او را به مدت سه و سال نیم از فوتبال دور کرد. اما کونن تسلیم نشد و سرانجام در سال 1939 به فوتبال و تیم ملی بازگشت. در روز 25 ژوئن او در ترکیب مانشافت در برابر دانمارک قرار گرفت و یکی از دو گل عقابها را در برد(2-0) به ثمر رساند. اما بدشانسی های او تمامی نداشت. با شروع جنگ جهانی دوم، جام جهانی 1942 هرگز برگزار نشد و به این ترتیب برد (5-3) آلمان مقابل مجارستان در سال 1942 به آخرین مسابقه ملی کونن بدل شد. در همان مسابقه در کنار او، فیتز والتر جوان بازی می کرد که قرار بود افتخارات نسل کونن را به نسل آینده فوتبال آلمان منتقل سازد.

كونن از 1934 تا 1942 برای تیم ملّی كشورش به میدان رفت و در 28 بازی ملّی 27 گل به ثمر رساند.

در عرصه باشگاهی او تا سال 1952 فعال بود. با پایان جنگ جهانی دوم در 1945 او فعالیت خود را در اشتوتگارت کیکرز از سر گرفت و بعد از پنج سال بازی در این تیم، راهی یانگ فلوز در زوریخ سوییس شد. در این دو سال نقش مربی باشگاه را هم داشت تا دوران مربیگری خود را عملا آغاز کند. کونن تا انتهای دهه 50 در تیمهای اینتراخت برانشوایگ، ووپرتال و بایر لورکوزن نیز مربیگری کرد

وی درپنج مارس 1990 از دنیا رفت؛ اندکی قبل از کسب سومین عنوان قهرمانی آلمان در جام جهانی فوتبال.

 

نظر خود را درباره «ادموند كونن و اولین هت تریک آلمانی ها در جام جهانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره ادموند كونن و اولین هت تریک آلمانی ها در جام جهانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.